Ik heb een vreemd verbindingsprobleem. We hadden een standaardmodem van Telfort als wifi-accespoint. Soms hadden we wel netwerk en soms niet, maar hij was erg instabiel en een reset van het modem was vaak nodig. Telfort bracht ook geen goede oplossing (modem is nog vervangen etc). We wonen in het centrum van Utrecht dus ik dacht dat verstoring van andere netwerken er ook mee te maken kon hebben. Poort veranderen leidde niet tot het gewenste resultaat.
Ik dacht dat het geen slecht idee te zijn om een kwalitatief goede wifirouter aan te schaffen. Dit heeft gelukkig een hoop verbeterd: telefoons en tablets ondervinden geen problemen meer. Onze PC en laptop (Windows 8/8.1) daarentegen zijn nog steeds instabiel: soms werkt het wel, vaak ook niet. Ik heb al verscheidene instellingen geprobeerd te veranderen maar een permanente oplossing heb ik nog niet gevonden. Heeft iemand ideeën?
Telfort modem: experia box V8
Wifi router: linksys EA6400
Ik dacht dat het geen slecht idee te zijn om een kwalitatief goede wifirouter aan te schaffen. Dit heeft gelukkig een hoop verbeterd: telefoons en tablets ondervinden geen problemen meer. Onze PC en laptop (Windows 8/8.1) daarentegen zijn nog steeds instabiel: soms werkt het wel, vaak ook niet. Ik heb al verscheidene instellingen geprobeerd te veranderen maar een permanente oplossing heb ik nog niet gevonden. Heeft iemand ideeën?
Telfort modem: experia box V8
Wifi router: linksys EA6400