Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi instabiel: Windows 8.1 pc's verbinden slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd verbindingsprobleem. We hadden een standaardmodem van Telfort als wifi-accespoint. Soms hadden we wel netwerk en soms niet, maar hij was erg instabiel en een reset van het modem was vaak nodig. Telfort bracht ook geen goede oplossing (modem is nog vervangen etc). We wonen in het centrum van Utrecht dus ik dacht dat verstoring van andere netwerken er ook mee te maken kon hebben. Poort veranderen leidde niet tot het gewenste resultaat.

Ik dacht dat het geen slecht idee te zijn om een kwalitatief goede wifirouter aan te schaffen. Dit heeft gelukkig een hoop verbeterd: telefoons en tablets ondervinden geen problemen meer. Onze PC en laptop (Windows 8/8.1) daarentegen zijn nog steeds instabiel: soms werkt het wel, vaak ook niet. Ik heb al verscheidene instellingen geprobeerd te veranderen maar een permanente oplossing heb ik nog niet gevonden. Heeft iemand ideeën?

Telfort modem: experia box V8
Wifi router: linksys EA6400

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Zit je op de 5GHZ of 2,4 GHZ?

Staan deze computers ver van de router af? Installeer je wifi analyzer op je telefoon en leg deze bij de pc. En kijk of er misschien veel wifi signalen op de zelfde channel zitten

Certified Google Teacher.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verscheidene instellingen geprobeerd, nu zowel 5 als 2.4 GHZ aan. Channel had ik al aangepast met wifianalyser, en op elk channel zitten wel wat netwerken. Ik heb hem nu op 8 gezet, die is relatief rustig. De locatie van de pc's lijkt niet uit te maken: probleem speelt ook op 4 meter van de router af zonder muren er tussen.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Heb je ook dat 'beperkte toegang' met geel uitroepteken verschijnsel ?? Of is echt de snelheid instabiel ?

Heb een huis vol wi-fi apparaten (tablets, laptops met Windows 7, Android en Windows phones, Nintendo (3)DS en Wii U, noem maar op) en alles verbindt zonder enig probleem met router en access-point behalve de nieuwe PEAQ laptop met Windows 8.1 ...
Al Googelend vind je veel meldingen van dit probleem, maar geen 100% oplossingen/verklaringen.

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Misschien is het handig om eerst dingen uit te sluiten.

Probeer is alles wat maar wi-fi gebruikt van het netwerk af te kiepen.

Zorg er dan voor dan je gateway van Telfort in bridge modus staat, zodat je verbinding klakkeloos wordt overgenomen naar je nieuwe router.

Probeer anders ook je MAC adressen vast te zetten in je modem.

Het kan ook aan je wifi receivers liggen die niet met het nieuwere signaal kunnen werken.

Succes :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?