Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget allround laptop gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• Soundcrusher
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-07-2021
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen met de keuze voor een laptop. Ik ben al een hele poos bezig en heb al zo ontzettend veel laptops bekeken dat ik er onderhand gek van wordt haha. Eerst even de standaard vragen

Wat ga je met je laptop doen?
In principe is de laptop voor casual gebruik, internetten, verslagen maken, af en toe een beetje photoshop. Als het mogelijk is binnen mijn budget zou het leuk zijn als er een videokaart in zit waar ik ook nog een beetje mee kan gamen. Ik weet dat ik absoluut niet hoef te verwachten dat ik op hoge kwaliteit kan gamen, maar medium bij de iets oudere games(BF3, portal 2) zou leuk zijn. Maar nogmaals, dit is geen vereiste en alleen maar mooi meegenomen. Het belangrijkst is dat de laptop snel is, vlot opstart en een redelijke accu heeft.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 450 euro maximaal, maar hoe goedkoper hoe beter. Ik heb er geen enkel bezwaar mee om een tweedehands laptop te kopen via marktplaats of via V&A hier, zolang de laptop maar niet ouder is dan een jaar en er een bon aanwezig is (dan kan ik hem extra verzekeren). Omdat tweedehands laptops altijd goedkoper zijn kan het budget daarvoor iets hoger, mits ik de orginele aankoopprijs kan afdingen tot rond de 450 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee waarschijnlijk niet. Ik zal hem met name thuis gebruiken!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt voorkeur. Gezien mijn budget en mijn wensen denk ik dat een Lenovo waarschijnlijk de beste keuze is.

Verdere voorkeuren.... Ik zit te denken aan minimaal een i5, zo groot mogelijke HDD (al heb ik het vermoeden dat een SSD eigenlijk beter is. Wellicht een laptop waar ik zelf een extra HDD of SSD in kan zetten.

Oja, wat je bij veel laptops ziet is dat er een Intel HD graphics 4400 of vergelijkbaar kaart in zit. Ik weet dat dit een super basic kaart is, maar is hier iets mee te gamen of is dat echt onmogelijk?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Als jullie meer willen weten, vraag gerust, ik zal zo snel en zo goed mogelijk antwoorden. Alvast bedankt!

Rick

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Nu is de vraag, heb je zelf wat gevonden?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Is een desktop PC een optie?

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 22:55
Effe googele en wat vind ik ? Een lijstje met games die op een HD4400 kunnen draaien 8)
En ook hier vind je wat informatie
Veel te makkelijk allemaal tegenwoordig :P
Voor € 450 een (tweedehands) laptop van minder dan 1 jaar oud met beter dan een HD4400 ?
Dat gaat je niet lukken denk ik. Met een HD4400 waarschijnlijk wel.
Een SSD kun je denk ik vergeten met dit budget maar die kun je er altijd later nog wel in zetten (dat
kan in zo goed als elke laptop).

[ Voor 56% gewijzigd door peterpv op 10-02-2015 23:00 ]

• Soundcrusher
Een desktop is eigenlijk geen optie, ik ben echt opzoek naar een laptop.

Een laptop die steeds vaker goedkoper langs komt op marktplaats is bijvoorbeeld de S410p van Lenovo, maar weet niet zeker of dat iets is.

Wat ik verder ben tegengekomen op MP is onder andere de Toshiba Satellite S55DT-A5130 welke erg goed klinkt, al is de videokaart niet veel soeps volgens mij, maar is deze videokaart zelf te vervangen of moet ik er met mijn budget maar vanuit gaan dat de videokaart geintegreerd is met het moederbord en niet te veranderen is?

Daarnaast heb ik een Lenovo G510 met de volgende specs gezien:
Specs:
CPU/SoC Intel Core i7-4700MQ 2,4GHz
RAM: 8GB
SSD: 8GB
Harde schijf: 1000GB

Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Resolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Backlight Led: Edge-lit
Beeldscherm coating Glanzend
Videochip Radeon HD8750M

Interfaces
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Verbinding (USB/FW) USB 2.0, 2x USB 3.0
Verbinding (Ethernet) Ethernet 100Mbps
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning Nee
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 4.0

Besturingssysteem Windows 8

Afmetingen en gewicht
Hoogte 34mm
Lengte 250mm
Breedte 377mm
Gewicht 3,37kg

Klinkt super, maar deze hoogstwaarschijnlijk boven mijn budget (tenzij ik flink kan afdingen)

Of een Asus F554LD-XX630H, maar ook hier heb ik hetzelfde probleem met het budget

Ah thanks voor het lijstje, nog niet aan gedacht haha!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Soundcrusher
Dank voor alle reacties alvast!

@peterpv, houdt dit dan ook in dat ik in vrijwel alle modellen de dvd kan vervangen voor bijvoorbeeld een ssd wat ik her en der heb gelezen? Of is dit alleen bij de wat duurdere laptops mogelijk?

• peterpv
Soundcrusher schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:04:houdt dit dan ook in dat ik in vrijwel alle modellen de dvd kan vervangen voor bijvoorbeeld een ssd wat ik her en der heb gelezen? Of is dit alleen bij de wat duurdere laptops mogelijk?
Uhm, de DVD vervangen door een SSD (of 2.5 inch harddiskje) kan als er een "HDD caddy" te koop is voor dat model. Dit is bij de meeste Dell en HP zakelijke laptops het geval maar ook een paar modellen van Asus. Als je wilt weten of een caddy te koop is, zoek dan op ebay met "caddy <model van de laptop>" dan zie je het vanzelf. De prijs van de laptop doet er niet zoveel toe maar de zakelijke modellen zijn meestal de duurdere zodoende. ;)
Maar je kunt vrijwel altijd de interne harddisk door een SSD vervangen hè, dat is wat de meeste tweakers doen. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door peterpv op 10-02-2015 23:24 ]

• Soundcrusher
Ah oke, dan ga ik daar ook eens even naar kijken. Want dat zou ideaal zijn.

Wat is jullie idee van de laptops die ik gepost heb? Of hebben jullie nog andere tips?

• peterpv
Oh nog een tip, Coolblue Tweedekansjes daar zitten vaak (vrijwel) nieuwe laptops tussen met (meestal) flinke korting. Daar komt vast wel eens een geschikte laptop langs.

Verwijderd

peterpv schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:55:
Effe googele en wat vind ik ? Een lijstje met games die op een HD4400 kunnen draaien 8)
En ook hier vind je wat informatie
Veel te makkelijk allemaal tegenwoordig :P
Voor € 450 een (tweedehands) laptop van minder dan 1 jaar oud met beter dan een HD4400 ?
Dat gaat je niet lukken denk ik. Met een HD4400 waarschijnlijk wel.
Een SSD kun je denk ik vergeten met dit budget maar die kun je er altijd later nog wel in zetten (dat
kan in zo goed als elke laptop).
Dit lijstje is wel heel erg optimistisch.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat bijvoorbeeld CS:GO absoluut niet gespeeld kan worden op 1080p met med/high settings 8)7

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Dit lijstje is wel heel erg optimistisch.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat bijvoorbeeld CS:GO absoluut niet gespeeld kan worden op 1080p met med/high settings 8)7
Want een laptop van €450 heeft een 1080p scherm denk je?

Verwijderd

sdk16420 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:56:
[...]

Want een laptop van €450 heeft een 1080p scherm denk je?
Misschien een 2e hands wel. Het gaat toch om dat lijstje, dus is jouw reactie relevant denk je ?

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik zeg HP Stream 7

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 11:59
Wat dacht je van deze?

V&A aangeboden: Dell Inspiron 15R SE (incl SSD)

Van de prijs kan je vast wel wat afhalen, ik heb hem zelf ook en heb hem bijna 2 jaar terug gekocht voor 600 euro. En battlefield 3 draait op medium op full hd ;)

• Thewisbone
Bij deze meneer is die nog goedkoper.

http://link.marktplaats.nl/m897884569

• Soundcrusher
Dank voor het meedenken! ik zal er eens goed naar gaan kijken. Ondertussen ben ik ook de Hp pavilion 15-p032nd tegengekomen, is dat een goede optie?

http://tweakers.net/price...-15-p032nd/specificaties/

• Thewisbone
Die is 600 euro?

• Soundcrusher
Ik ben hem op internet goedkoper tegengekomen. Evenals de volgende laptops. Deze heb ik voor een mooie prijs gezien en lijken mij het best tot nu toe. Maar dan rest nu de vraag, welke van de twee is beter...

http://tweakers.net/price...-l50-b-14l/specificaties/ maar dan met een R7 M260

of

http://tweakers.net/price...-15-p042nd/specificaties/

Beiden hebben een R7 M260, maar de HP heeft dan weer een full hd scherm.
Qua processoren heeft de toshiba een i5-4200U en de HP een AMD A10-5745M

• Soundcrusher
Hmm ik ben nog iets tegengekomen. Natuurlijk, hoe langer je zoekt hoe duurder het wordt maargoed haha. De prijs is nog te overzien en gaat iets over mijn budget heen. Echter, las het het echt waard is, ben ik wel bereid iets extra te betalen. Het gaat om:

http://tweakers.net/price...-l50-b-1cz/specificaties/

i7-4500, 16gb ram, AMD Radeon R7 M620, full hd,1 TB HDD, 500euro

http://tweakers.net/price...e-l70-b-130/specificaties

i7-4710HQ, AMD RadeonTM R9 M265X, full hd, 8gb ram, 750gb hdd

De tweede is alleen wel een 17.3" terwijl ik eigenlijk een 15,6" zoek, maar de specs zijn zeker niet mis...

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-11 22:58

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Soundcrusher schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:53:
Hmm ik ben nog iets tegengekomen. Natuurlijk, hoe langer je zoekt hoe duurder het wordt maargoed haha. De prijs is nog te overzien en gaat iets over mijn budget heen. Echter, las het het echt waard is, ben ik wel bereid iets extra te betalen. Het gaat om:

http://tweakers.net/price...-l50-b-1cz/specificaties/

i7-4500, 16gb ram, AMD Radeon R7 M620, full hd,1 TB HDD, 500euro

http://tweakers.net/price...e-l70-b-130/specificaties

i7-4710HQ, AMD RadeonTM R9 M265X, full hd, 8gb ram, 750gb hdd

De tweede is alleen wel een 17.3" terwijl ik eigenlijk een 15,6" zoek, maar de specs zijn zeker niet mis...
Hebben beiden slechts een 5400 rpm hdd, wat mijns inziens geen vlotte ervaring geeft.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1