[PS] Plaatje in bepaalde zelf te kiezen kleurtint?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey peeple,

Ik heb een Photoshop vraag. Ik heb nu een plaatje wat in principe bestaat uit grijstinten. Nu wil ik die grijstinten vervangen door een specifieke andere kleur, zodat het plaatje als geheel een andere kleur krijgt. Klinkt allemaal een beetje vaag misschien, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Kan iemand mij svp uitleggen hoe dat ik dat moet doen?

Thnx

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

selecteer alles (weet niet of het nodig is maar doe toch maar) en ga dan naar IMAGE >

en dan moet je ff zoeken naar HUE of zoiets, heb geen zin om PS op te starten en op te zoeken hoe het precies zit....sorry. ;)

En als je daar bent moet je COLORIZE aanvinken en dan kan je met de bovenste balk de kleur aanpassen.....

Ivy

En zo onduidelijk is de vraag niet want deze techniek wordt veel toegepast hoor....succes!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Thnx...dat is precies wat ik zocht.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

ctrl-U is dat geloof ik, ja, dassum...

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 23:10
Je kunt het ook als volgt doen, maak een plaatje en zet deze via 'Image>Mode>Grayscale' om naar een plaatje in zwart en wit. Ga nu naar 'Image>Mode>Duotone' en je kunt van een het plaatje een monotoon, duotoon, tritoon, quadtoon maken. Dus met 1, 2, 3 of 4 verschillende kleuren...

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Ah...da's ook een hele fijne oplossing om te onthouden. Komt nogal eens voor als ik moet lay-outen voor drukwerk.

Thnx all

Dex

Pagina: 1