Toon posts:

Xbox360 opnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag; "is het mogelijk om mijn xbox360 beeld op te nemen zonder record card". En dan bedoel ik niet pak een camera en film je beeldscherm :P

Voor mijn kanaal lijkt het me leuk om gta te doen. Normaal neem ik alles op via de pc maar ja gta is nog niet voor de pc :(

Welke spullen heb ik:
- xbox360
- HDMI kabel
- pc (met HDMI aansluiting)
- controller
- gta 5
- en een hele zooi kabels voor de TV (zoals VGA, scart, HDMI etc.)

Ik heb zelf al een beetje gegoogled maar hier werd ik niet echt wijzer van!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder capture card kun je niet capturen op de 360.

Sommige PCs hebben een hdmi in. Daar kun je wel met progjes als record my screen iets mee. Kwaliteit is niet top maar dat hoeft geen belemmering te zijn.

Een redelijk externe capture card als die van Roxio kost maar 100 euro. Je hebt nog goedkopere USB stick (wederom lever je wel kwaliteit ermee in).

Overigens vind ik bergen info als ik google op recording xbox360 without capture card. Raar dat jouw google anders is. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:53:
Zonder capture card kun je niet capturen op de 360.

Sommige PCs hebben een hdmi in. Daar kun je wel met progjes als record my screen iets mee. Kwaliteit is niet top maar dat hoeft geen belemmering te zijn.

Een redelijk externe capture card als die van Roxio kost maar 100 euro. Je hebt nog goedkopere USB stick (wederom lever je wel kwaliteit ermee in).

Overigens vind ik bergen info als ik google op recording xbox360 without capture card. Raar dat jouw google anders is. :)
Ja genoeg info op google maar niet echt iets waar ik wat aan had of dat het echt was (veel fake programma's die ja alleen maar troep opleveren op je pc).

Hoe dan ook ik heb het geniale plan bedacht om mijn xbox beeld te laten afspelen op mijn laptop via het programma: Cyberlink powerdirector 13. Dit programma kun je het beeld laten afspelen. En dan kan ik dat beeld gewoon opnemen via mijn record programma (OBS).

Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat mijn pc de HDMI niet herkend en ja als de pc denkt dat er niets is aangesloten kan ik ook moeilijk iets tevoorschijn toveren in het programma.

Iemand daar een oplossing voor of moet ik even een nieuw topic voor maken.

Mijn pc is windows 8.1 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Je hebt een capture card nodig. Je kunt niet zomaar je xbox aansluiten op een willekeurige HDMI-aansluiting op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wel hdmi in dan? De meeste laptops / pcs hebben alleen hdmi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:13:
Je hebt een capture card nodig. Je kunt niet zomaar je xbox aansluiten op een willekeurige HDMI-aansluiting op je laptop.
Ik snap eigenlijk niet waarom. Mijn laptop is gewoon een beeldscherm net zoals mijn tv. Dus waarom zou dat niet kunnen?.
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:47:
Is het wel hdmi in dan? De meeste laptops / pcs hebben alleen hdmi uit.
Pff geen idee! Maar ik denk dat, dat dan het probleem is.

En anders wacht ik maar op de pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:56:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom. Mijn laptop is gewoon een beeldscherm net zoals mijn tv. Dus waarom zou dat niet kunnen?.
Simpel, die aansluiting dient enkel als HDMI-out.
Pagina: 1