• OmniBeing93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-05-2025
Beste Mede-tweakers,

Ik zou graag een tweede videokaart op mijn moederbord willen zetten, echter weet ik niet of dit mogelijk is :/ . Het merk van mijn moederbord is ASROCK Q77M vPro. het heeft een keer de 1PCIe 2.0 x16 aansluiting en een 1PCIe 3.0 x16 aansluiting. Ik kan nergens vinden of mijn moederbord SLI wel ondersteund, zo ja,

is het mogelijk dat ik er een tweede videokaart bijplaats ?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Rik

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Volgens dit artikel wordt het gewoon ondersteund:
Looking at the feature set, the board is clearly oriented for business use, since it comes with things like vPro for remote control by an administrator, a TPM module and a DisplayPort connector instead of HDMI, although it does support SLI & CrossFireX, which is usually something that gamers would use.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• OmniBeing93
Hartstikke bedankt fijn dat ik dit nu weer, binnenkort maar even een 2e 680gtx aanschaffen dan ! :)

Gr

Verwijderd

rvstuyvenberg schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:55:
Hartstikke bedankt fijn dat ik dit nu weer, binnenkort maar even een 2e 680gtx aanschaffen dan ! :)

Gr
Moederbord ondersteund geen SLI en CrossFire werkt alles behalve fatsoenlijk op dit moederbord.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Om de balans maar even door te laten slaan naar het goede antwoord, wat The_Mask zegt dus.

Hoe dat artikel denkt dat dit bord SLI ondersteunt is mij een raadsel, als je de specs bekijkt (wat je prima zelf had kunnen doen), wordt er geen ondersteuning voor SLI geboden (en is CFx inderdaad niet aan te raden met een 2e PCIe op x4).

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
Zoals boven al wordt aangegeven, is SLI niet mogelijk. De chipset moet dan meer dan 1 PCI-Express-slot vanuit de CPU ondersteunen.
En dat doet een Q77-chipset niet.

Zie: Wikipedia: LGA 1155

Crossfire werkt inderdaad wel, maar via de chipset en dus veel latencie-problemen.

Het probleem dat het niet duidelijk is hoe de sloten verdeeld zijn, komt vaak voor. Als je een bord ziet waarbij er maar 1 PCI-Express 3.0 slot is aangegeven en de rest 2.0 is, dan weet je genoeg. Dan wordt de 3.0 uit de processor dus niet gesplitst.

• OmniBeing93
Oke bedankt voor de reacties mensen, ik houd het nu gewoon maar bij een videokaart dus ! haha :)
Pagina: 1