Games zoals "Cubefield" gezocht voor onderzoeksproject!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Ik ben momenteel bezig met een Spatial Cogntion (Neurowetenschappen) vak en daarvoor is het de bedoeling dat ik met een paar andere mensen een onderzoek in het thema Spatial Cognition verricht. Ons idee is op dit moment om te kijken of er een prestatieverschil is als mensen een 'object-avoidance' game spelen in 2D of 3D (Denk Anaglyph of Nvidia 3D Vision).

Een game die in principe goed voldoet aan onze wensen is Cubefield: http://www.cubefield2.com/
Het is een simpel spel met 3D objecten die ontweken moeten worden. Bovendien wordt er een score bijgehouden. Het grote probleem is dat ik nog geen mogenlijk heb gevonden om deze game in 3D weer te geven.

Ik heb wat geklooid met iz3D: die herkent het flash venster wel maar kan het beeld niet converteren naar Anaglyph. Ik vermoed dat dit is omdat Flash geen DirectX output gebruikt?

Anyway, ik ben dus op zoek naar een simpele game waar het erom draait dat 3D objecten ontweken moeten worden. Dat is vrij breed, het onderzoek passen we aan op de game die we vinden. De game moet voornamelijk 3D (Anaglyph is het makkelijkst) ondersteunen of werken met de iz3D driver.

Iedere hulp wordt heel erg op prijs gesteld.

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
Dus als ik het goed begrijp zoek je een game die je in 3D kan spelen.

Weet je, Minecraft (ja, je leest het goed)

het al oude blokjes spel, er is vast wel ergens een mod waar bij je 3D kan gebruiken (de rood blauw 3D zit er standaard in) en dan kan je (of iemand anders) een map maken waarbij je ook dingen moet ontwijken.

*EDIT* Was net beetje snake aan het spelen in minecraft :3 en toen zag ik dat je anaglyph bedoelt, die functie heeft minecraft standaardAfbeeldingslocatie: http://img.oyungoo.com/2013-11/3d-minecraft.png Een screenshot van het internet :D

Ik kan je anders wel helpen met een wereld waarmee je dat kan checken

[ Voor 32% gewijzigd door Joostlek op 12-02-2015 18:59 ]

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Hey! Minecraft is best wel een goed idee. In ieder geval erg geschikt om navigation tasks mee te testen. Ik ga het eens uitproberen. Nieuwe suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
TheMOD schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:20:
Hey! Minecraft is best wel een goed idee. In ieder geval erg geschikt om navigation tasks mee te testen. Ik ga het eens uitproberen. Nieuwe suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom!
Anders zoek ik wel een map op minecraftforum wat op cubefield lijkt

«Nooit geschoten is altijd mis»