Scanner en printer werken niet

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De search leverde allemaal dingen op die net even anders waren vandaar deze vraag...

Ik zit met een USB scanner (op USB poort (duh ;) )) en een printer op LPT1. Beide werkten prima tot voor kort.

De scannersoftware geeft een fatale fout als ie wil communiceren met de scanner en de printer spuugt nog wel papier maar zegt dan dat er een communicatiefout is en het papier komt er dan leeg uit. :( :(

Waarschijnlijk is er een bestandje gewist van Windows. Dit was dan zo'n "gedeelde" file waarbij "het systeem aangaf dat 'ie niet langer werd gebruikt" en die dus is verwijderd. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen :?

Alle hulp is welkom :) .

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Wat dacht je van je scanner-drivers en/of je printer-drivers even opnieuw te installeren?

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 20:27 schreef 208 het volgende:
Wat dacht je van je scanner-drivers en/of je printer-drivers even opnieuw te installeren?
Ja sorry, vergeten te zeggen. Dat heb ik gedaan en exact dezelfde fout is er dan weer :( (bij de scanner tenminste).

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Das makkelijk, formateren en opnieuw installeren ;)
Nee dat kun je natuurlijk nog als laatste doen maar omdat je zei dat het om een windowsbestandje ging zal een herinstallatie erover heen waarschijnlijk het probleem ook oplossen, je raakt dan niets kwijt :)

A journey of a thousand miles begins with a single step

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 20:29 schreef Klein Duimpje het volgende:
Das makkelijk, formateren en opnieuw installeren ;)
Nee dat kun je natuurlijk nog als laatste doen maar omdat je zei dat het om een windowsbestandje ging zal een herinstallatie erover heen waarschijnlijk het probleem ook oplossen, je raakt dan niets kwijt :)
Wordt het systeem dan niet onstabiel :?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 20:30 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Wordt het systeem dan niet onstabiel :?
Nee hoor. Kan je wel eens proberen eigenlijk. (Als je er geen goed gevoel bij hebt, kan je natuurlijk ook ff back-uppen, back-uppen moet je sowieso regelmatig doen.)

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 14 juni 2001 20:30 schreef AtHomer het volgende:
[..]

Wordt het systeem dan niet onstabiel

--------------------------------------------------------------------------------

Nee hoor zoals 208 ook al zei, ik heb er al vaak probleempjes mee opgelost.

A journey of a thousand miles begins with a single step

• AtHomer
  • Niet online
OK, hartstikke bedankt. Ik ga het morgenavond ff proberen, dus jullie horen het nog :) .

• AtHomer
  • Niet online
Op Thursday 14 June 2001 20:42 schreef AtHomer het volgende:
OK, hartstikke bedankt. Ik ga het morgenavond ff proberen, dus jullie horen het nog :) .
Ik had gisteravond nog ff tijd en heb het uitgeprobeerd, zonder resultaat. Nog steeds dezelfde fouten :( .

Als iemand nog ideen heeft, dan hoor ik het graag, anders doe ik vananvond maar weer format c: ...

Pagina: 1