Het is tijd om mijn thuisnetwerk te gaan optimaliseren - momenteel heb ik wireless via de router van de provider (telenet).
Het wireless bereik laat vaak de wensen over... ik heb behoorlijk wat coax bekabeling liggen dus zou ik voor een access point willen gaan met externe antennes (preferrable 3) en deze zou ik dan willen extenden via de coax (gelijkvloers, verdieping, zolder) - ik zou dan via een blind afdekplaatje van niko de antenne mooi willen inwerken.
Mijn eisen zijn eigenlijk niet zo groot:
- naast standaard security wil ik wel graag MAC filtering kunnen opzetten
- AC standaard
Voor wireless access devices had ik gedacht aan
Dlink DAP-1665 - AC1200
- nadeel: 2 x 5 dBi external antennas (maar 2 antennes)
- voordeel: Consumption: Maximum 5.18 W
Dlink DIR-880L - AC1900 (1300 + 600 Mbps)
- Drie dualband dipoolantennes
TPLink LinkArcher C8 - AC1750 Draadloze dubbelband gigabit router (2,4 GHz 450 Mbps en 5 GHz 1300 Mbps )
- 3 afneembare dubbelband antennes
TPLInk Archer C9 - AC1900 Draadloze dubbelband gigabit router (2,4 GHz 600 Mbps en 5 GHz 1300 Mbps )
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Archer C8 - AC1750 (prijs - snelheid),
- Mijn grootste bekommernis is of dit wel goed gaat werken, antennes via coax verlengen
- nadeel ik zou deze in de meterkast aan de muur willen bevestigen en dat lijkt me niet zo handig met dit ontwerp
Graag jullie reactie/meningen
Indien jullie commentaar/ideeen hebben ivm switchen, mogen jullie altijd eens in deze link kijken
Het wireless bereik laat vaak de wensen over... ik heb behoorlijk wat coax bekabeling liggen dus zou ik voor een access point willen gaan met externe antennes (preferrable 3) en deze zou ik dan willen extenden via de coax (gelijkvloers, verdieping, zolder) - ik zou dan via een blind afdekplaatje van niko de antenne mooi willen inwerken.
Mijn eisen zijn eigenlijk niet zo groot:
- naast standaard security wil ik wel graag MAC filtering kunnen opzetten
- AC standaard
Voor wireless access devices had ik gedacht aan
Dlink DAP-1665 - AC1200
- nadeel: 2 x 5 dBi external antennas (maar 2 antennes)
- voordeel: Consumption: Maximum 5.18 W
Dlink DIR-880L - AC1900 (1300 + 600 Mbps)
- Drie dualband dipoolantennes
TPLink LinkArcher C8 - AC1750 Draadloze dubbelband gigabit router (2,4 GHz 450 Mbps en 5 GHz 1300 Mbps )
TPLInk Archer C9 - AC1900 Draadloze dubbelband gigabit router (2,4 GHz 600 Mbps en 5 GHz 1300 Mbps )
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Archer C8 - AC1750 (prijs - snelheid),
- Mijn grootste bekommernis is of dit wel goed gaat werken, antennes via coax verlengen
- nadeel ik zou deze in de meterkast aan de muur willen bevestigen en dat lijkt me niet zo handig met dit ontwerp
Graag jullie reactie/meningen
Indien jullie commentaar/ideeen hebben ivm switchen, mogen jullie altijd eens in deze link kijken
[ Voor 4% gewijzigd door jschelle op 10-02-2015 16:01 ]