• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-01 11:32
Beste mensen,

Zojuist ter vervanging van mijn Dell U2713H met lichte plek op het scherm een nieuwe van Dell ontvangen. De nieuwe heeft geen zichtbare defecten (dode pixels, etc.) maar geeft wel een redelijk irritante hoge zoom toon af. Na wat geprobeer lijkt het de ingebouwde USB-hub te zijn (geluid komt van onderzijde linker zijkant). Als deze verbonden is met mijn computer is de zoom toon duidelijker te horen.

Het lastige is dat ik usb hub gebruik voor de ontvanger van mijn draadloze toetsenbord en deze slecht werkt als ik ontvanger in mijn (verder weg staande) pc stop.

Is er iets aan de zoem toon te doen? Hebben meer mensen hier last van of moet ik ook deze monitor terugsturen?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Weer aanmelden bij Dell? Lijkt me een kwestie van garantie?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:23
Lijkt mij een soort van coilwhine oid... dat kan met de tijd vanzelf verdwijnen en soms moet je de boel even open maken en dmv een druppeltje lijm het trillen/zoemen voorkomen. Ik denk overigens dat het geluid vooral naar buiten komt via de USB poorten, maar ik verwacht niet dat het de poorten zelf zijn die zoemen... meestal is het coilwhine of een weerstandje van bijvoorbeeld het indicatorlampje wat wil gaan zoemen/piepen.

Maar als het echt vervelend is -> toch weer terug naar Dell, niet zelf aan gaan rommelen.

• NMA
Ja, ik zal het eens een weekje aanzien. Anders maar weer terugsturen.

Het is in ieder geval minder hoorbaar als ik de usb hub niet aansluit. Ik heb ter vergelijking ook nog even mijn oude U2713H (gaat morgen terug) aangesloten. Deze maakt, als je je oor tegen de linker zijkant aanlegt, ook wel een zoemend geluid maar toch wel minder.

Het lastige met dit soort dingen is dat als je het eenmaal gehoord hebt, je het blijft horen.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Is je voeding wel met aarde aangesloten?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Ik snap dat niet je betaalt een hoop geld voor een product en als het niet goed is dan stuur je het toch terug? Daar staat de term 'garantie' voor.

• Herby

Herby

Stalknecht

Tja rafler, je bent hier op Tweakers, de lui die graag snappen wat er mis gaat.

• NMA
Tja Herby, daar heb je een goed. Ik woon helaas in een vrij oud huurhuis en heb dus alleen in de keuken geaarde stopcontacten. Helaas ligt mijn werkkamer ook niet in de buurt van die keuken en moet ik het hier dus doen zonder geaarde contacten.

Overigens vind ik het dan wel vreemd dat mijn vorige monitor (exact hetzelfde model) dit probleem niet had, en die stond op hetzelfde stopconatct. En zoals gezegd; als ik de USB hub in mijn monitor niet aan mijn computer koppel heb ik dus nauwelijks last van het gezoem.

En ja Rafler, je hebt natuurlijk gelijk alleen ik heb niet zoveel zin om monitoren heen en weer te blijven sturen, zeker als het een probleempje is dat gemakkelijk zelf op te lossen is.

• Herby

Herby

Stalknecht

Nouja het is voor mij ook meer een indicatie dat er toch ergens een kleine sluiting gemaakt word, zeker als je de poort gebruikt en het geluid versterkt. Je zou voor de grap eens je monitor in de keuken kunnen aansluiten en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

Nog even zitten zoeken bij Dell en ik lees massa's van dezelfde klacht, echter worden deze opgelost door de USB kabels correct aan te sluiten (je kan schijnbaar een loop creëren). Het proberen waard, http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19544944

• NMA
Dank voor de informatie. Ik kan echter het stuk over het correct aansluiten van de usb kabel niet vinden. Heb jij een link naar waar dat staat?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Misschien een gekke vraag maar, als het beeldscherm witter wordt (wittere achtergrond), wordt de zoem dan luider?

In het verleden is namelijk een topic geopend met dat probleem. Ik kon het echter niet voor je terugvinden helaas.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• NMA
Hallo Frozen.

Nee, het wordt alleen harder wanneer ik de USB hub van de monitor op mijn computer aansluit. De brightness heeft daar bij mij geen invloed op maar al zoekend op het internet kom ik dat probleem wel vaak tegen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NMA schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:57:
Hallo Frozen.

Nee, het wordt alleen harder wanneer ik de USB hub van de monitor op mijn computer aansluit. De brightness heeft daar bij mij geen invloed op maar al zoekend op het internet kom ik dat probleem wel vaak tegen.
Nee niet de brightness, gewoon wit (kleur) bedoelde ik. :)
Als je je er aan irriteert zou ik zo snel mogelijk met Dell contact opnemen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• NMA
Ik heb wel een witte achtergrond maar als ik deze in zwart verander heb ik niet het idee dat het zoemend geluid verandert.

• NMA
Ik heb nog even wat tests met de USB kabel gedaan.

Om te beginnen heb ik de kabel die bij mijn oude U2713H hoort aangesloten; het zoemend geluid blijft
usb kabel in een usb 2 poort gestopt: geluid blijft
usb kabel in een usb 3 poort gestopt: krijg een pulserend geluid

Kan het zijn dat er iets met de usb hub van de monitor aan de hand is?

• Herby

Herby

Stalknecht

Hier was de link waar ik het over had http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19564668

Pagina: 1