Goed glossy 27'' 1440p scherm

Pagina: 1
Acties:

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 13:27
Ik zoek een glanzend 1440p scherm
Is, voor mijn vriendin om aan te sluiten op haar Macbook Pro 13 (Eind 2013), zal vooral gebruikt worden voor video montage

Wat is je budget
Het goedkoopste voor de kwaliteit die ze wil (27" 1440p IPS of vergelijkbaar)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, moet wel te bezichtigen zijn in een Belgische hardware winkel .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken
Zal worden gebruikt op een bureau in haar kamer .

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Het eerste waar xAA altijd mee begint, wat heb je zelf al gevonden?

• maevian
Ik heb zelf nog niet zo veel gevonden, heb al verschillende monitors gezien, maar er staat nooit duidelijk bij of hij glanzend is of niet. En hij moet glanzend zijn, is een harde eis van haar

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
En google kon je niet helpen met een lijst glossy schermen? Vaak genoeg zijn ze namelijk ook gewoon in nederland te koop

• maevian
loki504 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:34:
En google kon je niet helpen met een lijst glossy schermen? Vaak genoeg zijn ze namelijk ook gewoon in nederland te koop
Zoek een winkel in belgie (ik denk dat alternate en coolblue wel beide vestigingen in Belgie hebben).
En nee heb ongeveer 4 uur zitten zoeken, maar kan meestal maar weinig info vinden, de meeste info is over de Dell schermen (maar die hebben een matte finish en vallen dus af) of over de koreaanse schermen (deze vallen af omdat mijn vriendin voor aankoop 1st het scherm wil kunnen zien en ook ergens terecht wil kunnen bij defect)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:45
Voor glossy schermen kijk even naar:

pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver

Is basically hetzelfde idee als Apple Cinema Display dus ook met glasplaat ervoor en glossy. Krijgt over het algemeen redelijk goede reviews. 1e scherm dat me te binnen schiet. Apple Thunderbolt Display kan ook maar is best wel duur.

Over het algemeen zijn alle Koreaanse schermen wel Glossy dus daar zou ik toch ook nog naar kijken, anders de Iiyama. Grote kans trouwens dat je geen enkel 1440p scherm ergens in de winkel kunt zien op een verdwaalde Dell na ofzo, dus die eis zou ik laten varen.

HD4Life @ Full-HD

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:51
Maar wat is de reden dat ze een scherm wilt waar als de zon of licht er op schijnt je geen bal meer ziet?
Bedoeld ze niet de rand van de monitor?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• maevian
Joenino schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:24:
Maar wat is de reden dat ze een scherm wilt waar als de zon of licht er op schijnt je geen bal meer ziet?
Bedoeld ze niet de rand van de monitor?
In haar kamer komt er geen direct zonlicht op de bureau (velux) en ze beweert van een matte scherm hoofdpijn te krijgen, ik geloof hier persoonlijk weinig van aangezien de meeste matte schermen tegenwoordig veel minder grainy zijn, maar ga hier niet voor met haar in discussie gaan ;)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:51
maevian schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:28:
[...]

In haar kamer komt er geen direct zonlicht op de bureau (velux) en ze beweert van een matte scherm hoofdpijn te krijgen, ik geloof hier persoonlijk weinig van aangezien de meeste matte schermen tegenwoordig veel minder grainy zijn, maar ga hier niet voor met haar in discussie gaan ;)
Wat ze dus nodig heeft is een scherm met hoge Hz waardes bv een 144Hz scherm alleen zijn die er volgens mij nog niet echt in 1440p. Over het algemeen is dat een stuk rustgevender voor je ogen.

En heel verstandig om de discussie niet aan te gaan, ook al heb je gelijk je krijgt het nooit van het vrouw wezen :P

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• maevian
Davidshadow13 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:24:
Voor glossy schermen kijk even naar:

pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver

Is basically hetzelfde idee als Apple Cinema Display dus ook met glasplaat ervoor en glossy. Krijgt over het algemeen redelijk goede reviews. 1e scherm dat me te binnen schiet. Apple Thunderbolt Display kan ook maar is best wel duur.

Over het algemeen zijn alle Koreaanse schermen wel Glossy dus daar zou ik toch ook nog naar kijken, anders de Iiyama. Grote kans trouwens dat je geen enkel 1440p scherm ergens in de winkel kunt zien op een verdwaalde Dell na ofzo, dus die eis zou ik laten varen.
Zal het is overleggen ziet er wel een mooi scherm uit (zou van stijl ook goed bij haar macbook passen)
Eerst wou ze voor een thunderbolt display gaan, maar heb ik haar afgeraden odat het in vergelijking met de concurrentie nogal duur is en als ze later een niet apple apparaat wil aansluiten mag ze een nieuw scherm kopen

http://www.alternate.be/P...duct/1179409?tk=7&lk=8012
heb op de site van Alternate ook nog deze tegengekomen, ik weet wel niet zeker of hij glanzend is en heb ook mijn twijfels bij het merk philips, anders wel goedkoop

laat maar is een TN scherm

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-02 20:17
Wat heeft ze nu? Want last van je ogen met een mat scherm klinkt alsof ze een wat ouder scherm heeft, of ze heeft gewoon snel last van haar ogen ;-)

Voor video/foto bewerking is IPS/PLS eigenlijk gewoon een standaard.
Zoals eerder genoemd is deze pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver echt een aanrader als je de reviews en testresultaten leest. Zeker qua design vind ik het persoonlijk een prachtscherm.

Betere IPS schermen zijn behoorlijk rustgevend aan je ogen. Ik zou eerst eens is langs Alternate of dergelijke gaan en een paar beeldschermen matt/glossy bekijken. Hoef je niet in discussie te gaan en kan ze het zelf zien :D
Pagina: 1