Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

HP Proliant loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag Tweakers,

Graag jullie hulp bij het volgende:

Ik heb voor een eenmanszaakje een HP ProLiant ML350 G4 draaien. Een oudje, weet ik, maar hij deed het prima tot voor kort.

Toen was er geen connectie meer mogelijk met de server. Dus ook geen mail e.d. ontvangst.

Het lampje internal health ging branden. Na het openen van de server bleken de lampjes van het geheugen oranje te branden. Dus het geheugen vervangen, maar dat bood geen soelaas. Na contact met HP bleek dat de processors ook vervangen dienden te worden. Dat ook maar gedaan voor de zekerheid (wel met een refurbished stel incl. heatsinks).

Nu wil de server niet meer starten. Het eerste gedeelte gaat goed totdat hij na het bekende Windows balkje vastloopt. Ook de optie Startup Recovery loopt op dezelfde wijze vast. Soms gaan de controlelampjes van het geheugen weer branden en komt de melding dat de pairing niet goed zou zijn, maar dat gebeurt niet in alle gevallen. Voor de zekerheid de pairing van het geheugen veranderd.

Echter, dat brengt ook geen oplossing. Iedere keer loopt ie gewoon vast waardoor ik ook niet kan achterhalen waar het aan zou kunnen liggen. :'(

Hopelijk kunnen jullie mij een eindje op weg helpen? Ik begin langzaam ten einde raad te worden.! :'(.

Graag jullie advies.

Dank alvast!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Error lampjes mbt memory die gaan branden klinkt gewoon als een hardware issue, het topic is dan meer op zijn plek in: Complete Systemen & Laptops

Wat voor geheugenmodules zitten er in dat systeem? Ik weet uit ervaring dat een DL380-G4 redelijk picky was met geheugenmodules. De ervaringen met Kingston modules (die wel compatible zouden moeten zijn) waren niet denderend.

Heb je het geheugen al eens getest? Dat lijkt me sowieso de eerste stap. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het geheugen niet lekker was is het mogelijk dat je filesystem corrupt is geraakt..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Een update: alles van troubleshooting geprobeerd. Memtest gedaan en deze geeft geen foutmeldingen.

Blijft vastlopen op moment dat de Startup Recovery Scherm opkomt. Zelfs als ik probeer te starten vanuit de opstart cd loopt ie vast.

Iemand nog ideeen :'(?