Goedkoop upgraden met goede kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Emisys
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik zoek een?
verbetering voor de computer die ik nu heb. Ik wil deze upgraden maar ik weet niet goed of ik maar een component of meerdere moet veranderen. Ik wil ermee gamen en een game als Witcher 3 op lage graphics maar goede frames kunnen afspelen.

Wat is je budget?
Ik zou rond de 200 willen uitgeven, max 300 euro. Ik ben wel nieuwsgierig naar al het advies van wat handig is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst Nvidia videokaart sinds ik die ben gewend en wat meer begrijp dan AMD, alhoewel deze PC al AMD heeft kan het ook AMD zijn, maakt eigenlijk niet veel uit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor gamen.

Hier is de informatie over mijn PC: (van systemrequirementslab gekopied)

Processor AMD A10-6700 APU with Radeon(tm) HD Graphics
Manufacturer AMD
Speed 3.7 GHz
Number of Cores 4

Video Card AMD Radeon HD 8670D
Manufacturer ATI
Chipset AMD Radeon HD 8670D
Dedicated Memory 768 MB
Total Memory 4.0 GB
RAM 7.4 GB

Operating System Microsoft Windows 8 (build 9200), 64-bit
Service Pack 0
Size 64 Bit
Edition Basic

Display Maximum Resolution 1920 x 1080
DVD DTSOFT Virtual CdRom Device
CD DTSOFT Virtual CdRom Device

Drive 1
Size 915.1 GB
Free 753.2 GB

Drive 2
Size 915.1 GB
Free 634.4 GB

http://www.computerstore....ml#product_specifications

[ Voor 3% gewijzigd door Emisys op 10-02-2015 15:10 ]

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
een r290x en een ssd? en zie niet echt hoeveel geheugen je hebt :).

7,4 gb?

• Emisys
Ik heb 8gb RAM ik denk dat dat de 7.4GB in de lijst is. Een SSD is over het algemeen geen noodzaak gezien ik 2TB opslag heb? Games op de SSD zetten is een mogelijkheid i guess :P

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Windows, programma's en spellen behoor je op de SSD te zetten. Muziek, films, afbeeldingen, 3D modellen enzovoorts op HDD's.

Heb je een zelfbouw pc of kant en klare van Dell of HP ofzo?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Emisys
Deze PC is een ACER die ik een jaar geleden heb gekocht. En een SSD is dus handig, begrepen :P
Maakt het veel uit of het kant en klaar is of gebouwd? Over het algemeen kan het allemaal aangepast worden, toch?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Emisys schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:39:
Deze PC is een ACER die ik een jaar geleden heb gekocht. En een SSD is dus handig, begrepen :P
Maakt het veel uit of het kant en klaar is of gebouwd? Over het algemeen kan het allemaal aangepast worden, toch?
Maakt behoorlijk veel uit dat het een OEM pc is ;)
Om te beginnen zijn de componenten die Acer gebruikt niet de beste, het werkt maar daar is ook alles mee gezegt helaas...
Dus voor een nieuwe videokaart gaan we info over de voeding nodig hebben, typenummer, merk enz. (dus niet 'het is xxx watt' maar echt het merk enz) grote kans dat die vervangen moet worden waarmee je mogelijk problemen krijgt met custom form factors, hoewel Acer meestal normale ATX voedingen gebruikt.
Verder is het handig te vermelden welke Acer je dan hebt ;)
Als je eisen zijn dat je een game op 'lage maar goede frames' moet kunnen spelen zal er niet al te veel nodig zijn, met max. 300 euro zal een SSD al wonderen doen en van de rest moet een prima videokaart te vinden zijn, tenzij je voeding niet al te best is, dan zal dat ook een hap uit je budget nemen.

Fixing things to the breaking point...

• Emisys
Hier is een link naar de complete informatie
http://www.computerstore....ml#product_specifications

Ik probeer meer info over de voeding te vinden maar overal zie ik alleen de hoeveelheid watt staan :/

[ Voor 27% gewijzigd door Emisys op 10-02-2015 15:20 ]

• NitroX infinity
300Watt is niet veel. Daarnaast staat er niet bij vermeld van welk merk en type de voeding is.

Wat ook een probleem kan zijn is een mogelijke whitelist; een aangepaste bios met een lijstje van onderdelen die wel in het systeem mogen, anders werkt het niet.

Dus het kan maar zo zijn dat upgraden niet zo simpel is als die acer een whitelist heeft.

SSD + Voeding gaat je al €100 - €150 kosten. Als er een whitelist is, moet het moederbord ook vervangen worden wat minimaal €40 kost en dan ook nog een videokaart erbij wat je tweedehands minimaal zo'n €80 kost om aan de minimum eisen van The Witcher 3 te voldoen. Met een nieuwe videokaart ben je nog duurder uit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Emisys
Als ik het google zegt het: Ontbrekend: Whitelist. Not sure :/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
NitroX infinity schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:25:
moet het moederbord ook vervangen worden
offtopic:
Plus ook nog een nieuwe OS dan...

• Emisys
Nee het zegt dat een whitelist ontbreekt. Dus geen veranging voor het moederboard.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Emisys schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:32:
Als ik het google zegt het: Ontbrekend: Whitelist. Not sure :/
Je kunt het ook gewoon proberen, misschien dat een lichte GTX 750Ti wel gaat lukken, die hebben geen aparte stroomaansluiting nodig. Maar het gaat dan niet hoger dan high/medium op 1080p worden vrees ik.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Emisys
Dus dan zou het dit kunnen zijn in het budget?
pricewatch: Zotac GeForce GTX 750 Ti 1GB
pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB

En dat zou genoeg zijn?
Heeft AMD geen problemen als de videokaart NVIDia is?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

• NitroX infinity
Kijk ook even naar de BX100 van Crucial bij dezelfde winkel als waar je de MX zou kopen. De BX kan namelijk goedkoper zijn.

• Emisys
pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: Inter-Tech SL-500W

Deze drie zouden al een aardige verbetering zijn? (gezien er werd gezegd dat de voeding wat minder was). Zou geen complicaties moeten leveren?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54
Emisys schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:10:
pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: Inter-Tech SL-500W

Deze drie zouden al een aardige verbetering zijn? (gezien er werd gezegd dat de voeding wat minder was). Zou geen complicaties moeten leveren?
Die voeding... Kill it with fire!

Je moet echt een beter merk hebben. Beter een 300W A-merk dan meuk.

Overigens over de andere onderdelen.
Als het echt om het gamen gaat, dan kun je beter de SSD laten zitten en het geld in een grafische kaart steken dan dat je en een grafische kaart en een SSD aanschaft.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 10-02-2015 16:17 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Die voeding is inderdaad weggegooid geld. Wat ik zou doen is gewoon een mooie videokaart (bijv. een GTX 960) kopen. Dit gaat nog wel net met de voeding die er nu in zit. En dan gelijk doorsparen zodat je over een tijdje de rest van het systeem kan vervangen.

• Emisys
Haha oke. Het gaat mij er meer om dat de games(wel games-games, geen low requirementgames) vloeiend lopen dan dat ik de max. graphics eruit haal.(bijv. dus Witcher 3) beide zou natuurlijk awesome zijn maar dat kost wat meer. :P

Is het dan beter alleen de videokaart te veranderen of de ssd erbij te doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Emisys op 10-02-2015 16:44 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
Ik zou een goede gpu(2de hands zijn ook goede opties) en een goede psu(kost je ong 50-60 euro) maar dan verandert jr build(inc nieuwe gpu) niet in frituurpan. Ssd is leuk. En zeker zijn geld waard. Alleen geeft het je geen extra fps.

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 14:50
Als het je puur om gamen gaat zou je kunnen kiezen voor of alleen een nieuwe budget GPU zoals de pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1), maar dan zit je wel echt op het minimum. Verwacht dan ook niet te veel qua game prestaties. maar dan ben je voor minder dan 140 euro klaar.

Wil je wat meer dan zou ik kiezen voor een nieuwe PSU zoals een pricewatch: Seasonic S12G 450W en dan via de V&A een AMD 290 voor rond de 175-200 euro. Als je nieuw wilt dan kom je uit bij een pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost. Dat geeft wel de beste prestaties die nog uit je PC te persen zijn voor rond de 250 euro.

Andere upgrades lijken me verder niet zinvol, dan wordt het eigenlijk alles nieuw behalve het RAM... Voor algehele performance zou je nog kunnen kiezen voor een SSD. Soepelere desktop ervaringen maar puur je game prestaties nemen er niet mee toe.

[ Voor 26% gewijzigd door Royal-Roy op 10-02-2015 21:33 ]

• Emisys
Erg handige informatie! Heel erg bedankt, ik vind je 2e optie een prettig idee, denk dat dat het word. Ik heb de PC gehaald zodat wanneer ik wat geld heb, het kan upgraden om het bij te houden, dus dit is een goed begin.

Verwijderd

NitroX infinity schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:25:

Wat ook een probleem kan zijn is een mogelijke whitelist; een aangepaste bios met een lijstje van onderdelen die wel in het systeem mogen, anders werkt het niet.
Is dit nu iets hips om te zeggen? Zie nu allemaal personen hier die het over een zogenaamde whitelist bij elk willekeurig moederbord wat het sowieso niet heeft.

• BastiaanNL
  • Laatst online: 04-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Is dit nu iets hips om te zeggen? Zie nu allemaal personen hier die het over een zogenaamde whitelist bij elk willekeurig moederbord wat het sowieso niet heeft.
Misschien zeggen ze dat bij ieder prebuild systeempje?

Volg Royvveen zijn advies op:

Seasonic S12G 450W
R9 290 2de hands

Verwijderd

Dus het is hip om te zeggen?

Maar een R9 290 voor zijn eisen? En de APU is nu ook niet echt snel, niet een hele logische combinatie.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

6700=760K.
760K is niet snel genoeg voor een 290 imho.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 11-02-2015 13:04 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50
De 6700 is overigens ook maar ongeveer 70% van de snelheid van de minimumeisen van Witcher 3.

En inderdaad niet snel genoeg om een 290 echt goed te gebruiken.

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Heb jij een overzicht van pre-build computers die wel of niet een whitelist hebben? Zo nee, dan is dit helemaal geen rare vraag om te stellen. Je zult maar upgrade advies krijgen en 200 tot 300 euro uitgeven om erachter te komen dat het niet werkt. Kun je weer geld uitgeven voor een moederbord.

€170; mobo+cpu+koeler;
V&A aangeboden: intel i5 3570, tranquillo rev2, msi MSI H77MA-G43 moederboard

€80; videokaart;
V&A aangeboden: 2x Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost te koop

Zie overigens net dat pakketpost verzenden bij die videokaart niet vermeld staat, misschien dan deze voor een tientje meer; V&A aangeboden: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

En een voeding erbij uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door NitroX infinity op 11-02-2015 13:15 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Eens met nitrox, zo kan je voor 250 euro een vrijwel nieuwe ( 2e hands ) pc hebben die je huidige compleet verslaat.

Verwijderd

NitroX infinity schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:10:
[...]

Heb jij een overzicht van pre-build computers die wel of niet een whitelist hebben? Zo nee, dan is dit helemaal geen rare vraag om te stellen. Je zult maar upgrade advies krijgen en 200 tot 300 euro uitgeven om erachter te komen dat het niet werkt. Kun je weer geld uitgeven voor een moederbord.
De juiste vraag is: welke consumenten PC heeft überhaubt moederborden die hier aan doen?

Als je er geen weet, waar ik vanuit ga, is het toch een hele rare vraag om te stellen. Dan stel je alleen de vraag omdat je ooit iemand dit hebt horen zeggen, terwijl het wel nooit kan voorkomen. Lijkt mij raar om vragen te stellen die eigenlijk nergens over gaan.

• NitroX infinity
Okee, kan ik begrijpen.

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 14:50
Thomg schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:02:
6700=760K.
760K is niet snel genoeg voor een 290 imho.
Dat is wel een hele snelle niet onderbouwde conclusie. In de meeste games zal zijn CPU de 290 niet of nauwelijks bottlenecken. Alleen bij CPU heavy games. Een game als the Witcher 3 is GPU heavy en zal zeker geen CPU bottleneck geven.

Zelf Battlefied 4 is prima speelbaar hiermee:
http://www.tomshardware.c...-6700-280-bottleneck.html

Een 750ti zal voldoende zijn om The witcher 3 op low settings te draaien, maar met de volgende game nieuwere game izt je alweer vast. Ik zou toch liever 100 euro meer uitgeven aan een nieuwe PSU en zwaardere game GPU.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Royvveen schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:15:
[...]

Dat is wel een hele snelle niet onderbouwde conclusie. In de meeste games zal zijn CPU de 290 niet of nauwelijks bottlenecken. Alleen bij CPU heavy games. Een game als the Witcher 3 is GPU heavy en zal zeker geen CPU bottleneck geven.

Zelf Battlefied 4 is prima speelbaar hiermee:
http://www.tomshardware.c...-6700-280-bottleneck.html

Een 750ti zal voldoende zijn om The witcher 3 op low settings te draaien, maar met de volgende game nieuwere game izt je alweer vast. Ik zou toch liever 100 euro meer uitgeven aan een nieuwe PSU en zwaardere game GPU.
Battlefield 4 is een goed voorbeeld van een spel die wel lekker kan draaien op een "eh" cpu icm een goede GPU, de rest van de topic die jij linkt gaat over de 280, niet 290.

Een 290 zou ik zelf niet combineren met een 6700. Een 760K kan je op z'n minst nog overklokken om de bottleneck te verminderen.

TS kan ook upgraden naar de 290 en pas later de 6700 upgraden als blijkt dat deze niet toereikend is voor zijn wensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 11-02-2015 15:23 ]

Pagina: 1