Tutorial Case Paiting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.026 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
kheb zo wat al gegoogled enzo, maar ik kom heel veel contradicties tegen enzo.

Wat is volgens jullie een goede site waar guides of tutorials staan voor Casemodding / Painting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:36
Wat wil je weten dan? En wat heb je al gevonden en wat spreekt elkaar dan tegen? Glazen bolletje is helaas bij de reparateur :)

Sowieso is het belangrijkste om te weten welke materialen je gaat verven en dan zoeken wat wel en niet kan... want uiteraard behandel je aluminium anders dan plastic. Daarvoor hoef je geen modding site te hebben, dat is materialen kennis.

Maar begin hier eens, een speciale sectie op Tweakers toegewijd aan casemodding:

Casemodding

Daar zal je zonder twijfel tips, truuks en verwijzingen naar andere bronnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-06 10:03

Kyle98

Kyle

Ik heb een corsair 230t en ik heb hem gewoon eerst goed schoongemaakt en daarna met spuitbussen van de action gespoten en het ziet er tot nu toe allemaal nog goed uit.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
ik wil mijn Fractal Desing R4 gewoon BASIC modden met wat verf, anders sleeves en een Window.

dus heel basis wat dingen veranderen.

Moet ik eert schuren ? Hoever moet ik schuren? wat moet ik gebruiken?

heel veel guides zijn daar niet eenduidig over :D

[ Voor 32% gewijzigd door busten op 10-02-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:40

FCC

Zoals MicGlou al zei; er zijn zo veel verschillende cases (verschillende materialen) dat er geen eenduidige tutorial valt te maken. Lees het topic dat hij aanhaalt, ga eens wat proberen op restjes materiaal als je die hebt (of haal ergens een oude case vandaan). Veel succes ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 14:11
busten schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:10:
ik wil mijn Fractal Desing R4 gewoon BASIC modden met wat verf, anders sleeves en een Window.

dus heel basis wat dingen veranderen.

Moet ik eert schuren ? Hoever moet ik schuren? wat moet ik gebruiken?

heel veel guides zijn daar niet eenduidig over :D
Voordat je gaat beginnen lees deze pagina's even over het modden.
http://www.bouweenpc.nl/artikelen/casemodden

Daarnaast is het inderdaad afhankelijk van een aantal zaken hoe je iets moet spuiten.
- Wat voor materiaal is de te spuiten ondergrond? Dit bepaalt welke soort primer.
- Van welke kleur naar welke kleur? Dit bepaalt de kleur van je primer.
- Hoe glad is het te spuiten oppervlak?

Verder moet je er rekening mee houden dat je heel je kast leeg haalt of alles secuur en goed afplakt. Mijn advies is alles eruit dan kan er ook niet zomaar verf op komen.

Houd er rekening mee dat het je een aantal dagen gaat kosten aangezien je tussen de lagen door de verf moet laten drogen, licht opschuren en ontvetten. Zeker voor het beste resultaat.

Greetz,

Kalekat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:31

JAMF

010 the number of the best

kalekat schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Voordat je gaat beginnen lees deze pagina's even over het modden.
http://www.bouweenpc.nl/artikelen/casemodden

Daarnaast is het inderdaad afhankelijk van een aantal zaken hoe je iets moet spuiten.
- Wat voor materiaal is de te spuiten ondergrond? Dit bepaalt welke soort primer.
- Van welke kleur naar welke kleur? Dit bepaalt de kleur van je primer.
- Hoe glad is het te spuiten oppervlak?

Verder moet je er rekening mee houden dat je heel je kast leeg haalt of alles secuur en goed afplakt. Mijn advies is alles eruit dan kan er ook niet zomaar verf op komen.

Houd er rekening mee dat het je een aantal dagen gaat kosten aangezien je tussen de lagen door de verf moet laten drogen, licht opschuren en ontvetten. Zeker voor het beste resultaat.

Greetz,

Kalekat
Ontvetten doe je voor het schuren en alleen de oude laag. Anders schuur je even eventueel vet in de oude laag, waar je er nooit meer uit krijgt. Schuurstof haal je weg met een nat doekje of een stoffertje. Je nieuwe lagen schuur je wel, maar met een scotchbrite lapje ofzo. Als je echt spiegelglad wilt: waterproof schuren (en eventueel polijsten.) tussen de lagen door en voor een mooiere glans een laag of 7á 8 die stuk voor stuk net niet dekkend gespoten zijn - het totaal moet wel mooi dekkend zijn natuurlijk

Mooi effect als je "Candy Apple red" gebruikt.

Blanke lak doe je als laatste.. Bij metallic verf soms ook als de laatste laag nog nat is.

[ Voor 4% gewijzigd door JAMF op 15-02-2015 15:14 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit is een nogal karige topicstart. Neem Het algemeen beleid eens door voor de eisen met betrekking tot een goede topicstart.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.