Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Aankoopadvies] Virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-11 15:47
Hallo allemaal,

Ik had graag even jullie advies gehad over een virusscanner. Aangezien ik als DevOp liefst geen risico neem in verband met virussen wil ik het enkel hebben over betaalde scanner (MaW Windows defender en AVG vliegen uit de boot)

Op dit moment heb ik Bitdefender 2014. Heb ik nu 8 maand en ben er eigenlijk minder tevreden van dan gehoopt. Hij stond hoog aangeschreven op vele reviewsites, maar ik vermoed dat die reviews zijn aangekocht (vele dingen kloppen niet)

Mijn geschiedenis van betaalde virusscanner:
  • Bitdefender 2014
  • G-Data 2014 (Slechtste virusscanner ooit, na paar maand andere scanner gekocht zonder geld terug te vragen om niet weer problemen te hebben)
  • Norton 2006-2013 (Zeer goede scanner, maar een dure scanner (Slechts 1 licentie nodig, moet direct 5 aankopen)
Mijn ouders hebben McAffee. Heb er zelf geen ervaringen mee, Maar ziet er mij een hele dure uit (http://home.mcafee.com/store/internet-security-1user)

Kan iemand zijn ervaringen met andere goede betaalde scanners of kan mij overtuigen om een van bovenstaande opnieuw te kopen.

PS: als iemand mij een linkje naar een 1-pc abonnement van Norton Internet Security op de site van Norton zelf bezorgen zal er heel weinig overtuigingskracht nodig zijn.

Bedankt bij voorbaat.

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Norton anti virus is gewoon single PC , hoor ... je hebt volgens mij de optie om een family pack oid te nemen voor 3 PC's, maar dat is niet verplicht ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• JeroenED
Heb hem nu ook gevonden voor 1 pc via google op hun static website. Wel vreemd dat ze dat dat niet vermelden op hun gewone site. Vind ik perfect voor "forever alone"-guys (like me)

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
In het verleden <2007 had ik Trend Micro gebruikt en daar was ik best tevreden over, totdat gratis scanners kwamen heb ik altijd die gebruikt. Ik weet nu niet hoe goed of slecht ze nu zijn, maar ze zijn bij mij nog steeds hoog aangeschreven. Ik had toen wel eens virusproblemen en na een mailtje richting hun kreeg ik een mailtje terug dat ze de definities bijgewerkt hadden en het probleem wat ik had hadden opgelost.

Je kan voor € 51,97 in totaal 5 apparaten installeren.
http://www.trendmicro.nl/...ximum-security/index.html

Je gaf aan 1 licentie te willen. Dan kun je eventueel Internet Security (€ 37,46) of Antivirus + Security (€19,95) overwegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cuno op 10-02-2015 11:17 ]

• JeroenED
Dag @Cuno

Mijn Bitdefender is op dit moment nog 128 dagen geldig en zal daarna even rondzeilen op trials. Deze zal ik zeker in overweging nemen.

Bedankt

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik gebruik de betaalde versie van Avast Internet Security en ben daar heel tevreden over. Enige waar je bij Avast altijd rekening mee moet houden is dat je eerst de free versie moet installeren en daarna moet (mag) upgraden. Dat scheelt geld, want daarna krijg je korting op de betaalde versie :o

Op de site staat € 49,99 voor 1 PC per jaar, maar mijn CC app zegt dat ik € 29,99 heb betaald 8)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik weinig meerwaarde zie voor IS versus gewoon de "Pro" versie (het eerste wat je als developer uit gaat zetten is in ieder geval de 'DNS security' functie :/ ).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Not_Amused
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 18:03
Zelf gebruik ik NOD32 van Eset tot tevredenheid.
Deze heeft ook een trial versie zodat je het kan uitproberen.
http://www.eset.com/nl/

Voor mij was het belangrijk dat ik er geen last van had en toch zijn werk deed.
Het programma gebruikt vrij weinig van de PC en schakelt uit bij games en update regelmatig.

Ik maak gebruik van de simpele antivirus maar ze hebben een hele reeks aan producten.
Tot nu heb ik met NOD32 toch wel een paar keer een virus gevonden op andermans PC terwijl daar ook Mcaffee of Norton op stond.

Misschien word het weer eens tijd voor tweakers.net om echt old skool tweakers werk te doen en een grote antivirus test te gaan houden want ik heb het idee dat de meeste tests betaald zijn door de antivirus producenten. Dan rest alleen de vraag kan tweakers.net nog wel onafhankelijke testen doen...

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 22:55
AVG heb je ook gewoon betaalde variant van..
https://eshop.avg.com/eu-en/cart

*sowieso

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:01
AVG is nu ook in de aanbieding via Groupon.
€ 9,99 voor bescherming voor 1 jaar
€ 14,99 voor bescherming voor 2 jaar
€ 19,99 voor bescherming voor 3 jaar
€ 24,99 voor bescherming voor 4 jaar

• JeroenED
Persoonlijk raad ik AVG (free) sterk af bij iedereen die mijn mening vraagt. Deze 2 artikelen zijn hiervoor de reden.

nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden

nieuws: AVG-gebruikers kunnen Windows niet meer booten na update

Ik weet dat fouten kunnen gebeuren (ook door andere virusscanners), maar was bij die kemels een paar weekends zoet met het herstellen van pc's van familie.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Trend Micro... gebruiken we al jaren en ooit problemen mee en scoren ook het meest stabiel van alle bekende scanners... komen altijd goed door de tests heen. Maar het huidige Bitdefender wat je gebruikt is ook niet slecht... McAfee en Norton is allemaal logge zware software en zou ik bij wegblijven. Nod32, AVG en Avast werken op zich wel aardig maar die hebben mij in het verleden toch wat te vaak problemen opgeleverd en daarom geen vertrouwen in.

Nogmaals: Trend Micro is imo de beste keuze. F-secure hoor ik ook wel goede dingen over maar ben ik helemaal niet bekend mee.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik wil mijn ervaringen met virusscanners hier wel spuien, maar ik mis eigenlijk wat TS nu precies zoekt in zijn virusscanner... en dan anders dan dat het ding geld moet kosten.
Wat moet die scanner wel doen, en wat niet? En waarom (niet)? Wat is het probleem dat je met eerdere scanners had (je omschrijving valt namelijk vooral in de categorie "vaag"). Voor mij persoonlijk is "geld" namelijk zo ongeveer het laatste criterium voor het goed- of afkeuren van een virusscanner.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 11:00
JeroenED schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:41:
Persoonlijk raad ik AVG (free) sterk af bij iedereen die mijn mening vraagt. Deze 2 artikelen zijn hiervoor de reden.
...
Ik weet dat fouten kunnen gebeuren (ook door andere virusscanners), maar was bij die kemels een paar weekends zoet met het herstellen van pc's van familie.
Dat is McAffee ook overkomen: http://www.theregister.co.uk/2009/06/09/mcafee_update_snafu/

Ben benieuwd wat er volgens jou zoal niet klopt aan al die verschillende AV vergelijkingen, want met name Bitdefender, Kaspersky en Trend Micro zitten eigenlijk altijd bij de top 5 en Bitdefender heeft daar echt geen geld voor om iedereen om te kopen. Virusdetectie in AV-tests is behoorlijk exacte wiskunde, een virus/trojan/malware wordt wel of niet herkent.

Vind je bijvoorbeeld de interface niet fijn van Bitdefender? Of zou je meer of minder instellingen willen? Of meer interactiviteit?

(Persoonlijk vind ik de interface van Kaspersky het fijnst om mee te werken, daarom heb ik daar zelf uiteindelijk voor gekozen.)

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

• JeroenED
Elijan9 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:12:
[...]

Vind je bijvoorbeeld de interface niet fijn van Bitdefender? Of zou je meer of minder instellingen willen? Of meer interactiviteit?
De interface zelf is redelijk goed mee te werken. Het zijn echter een paar dingen in de back-end die mij storen. Zo word de slaapstandscan altijd gestart ongeacht of hij al aan het scannen is. Dit resulteert in compleet nutteloze computer aangezien beide scans redelijk veel processorkracht op zich nemen. Hierdoor komt het annuleren van de slaapstandscan nog eens in de problemen aangezien de computer zoveel kracht nodig heeft dat die paar muiskliks er praktisch te veel aan zijn.

Ook de overdaad aan meldingen van o.a. een defiitie-update vind ik vervelend. (Heb liefst enkel warning of critical meldingen)

Bitdefender Firewall deactiveert Windows Firewall niet. (Zie wel het nut in van 2 Firewalls, maar vrees dat dit ooit tot problemen loopt)

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 17:46
Misschien is het eens handig een aantal documenten door te nemen. Met name de volgende:
http://passmark.com/ftp/totalsecuritysuites-jan2015.pdf
http://passmark.com/ftp/M...ultilayer_Performance.pdf
Bron: http://passmark.com/benchmark-reports/

Hieruit komt eigenlijk dat je practisch gezien ESET niet moet gebruiken. Algehele performance gaat drastisch achteruit van je systeem in combinatie met ESET.

Tevens: http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Als je een combinatie maakt van deze 3 tests dan komt er eigenlijk uit dat je kunt gaan voor de volgende 3 opties:
Bitdefender Internet Security 2015
Kaspersky Internet Security 2015
Norton / Symantec

Zelf heb ik een erg goede ervaring met Kaspersky Internet Security.
Goede performance, zo goed als geen fals positives, overzichtelijk (useabillity) en heb inmiddels een kleine 500 installaties achter de run zitten van kaspersky en wat ik merk is dat het een erg fijn pakket is.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Mijn ervaring is dat de meeste rotzooi die je gemakkelijk binnenhaalt van die grijze rotzooi is, zoals malware en spyware, wat door vele van de officiële scanners niet altijd wordt aangemerkt als virus en daardoor blijft staan. Ik ben zelf meer voor iets als Malwarebytes + een lichte normale virusscanner, voor de traditionele virussen. Malwarebytes is wat grondiger in mijn ogen en verwijdert ook meer ongewenste dingen zonder dat het specifiek het labeltje "virus" zou dragen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 17:46
MsG schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:41:
Mijn ervaring is dat de meeste rotzooi die je gemakkelijk binnenhaalt van die grijze rotzooi is, zoals malware en spyware, wat door vele van de officiële scanners niet altijd wordt aangemerkt als virus en daardoor blijft staan. Ik ben zelf meer voor iets als Malwarebytes + een lichte normale virusscanner, voor de traditionele virussen. Malwarebytes is wat grondiger in mijn ogen en verwijdert ook meer ongewenste dingen zonder dat het specifiek het labeltje "virus" zou dragen.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik zelf draai altijd een virus scanner en een malware scanner. Ik heb gister van de volgende configuratie ESET AV + MBAM Premium overgestapt naar Bitdefender Internet Security 2015 + MBAM Premium. Dit na het lezen en ervaren van tegenvallende system performance van ESET.

[alu hoedje]
Tevens maak ik ook gebruik van de volgende browser addons:
Firefox: NoScript, Adblock Plus, KeeFox (incombinatie met keepass)
Chrome: NoScript, Adblock Plus, chromeIPass (incombinatie met keepass)
[/alu hoedje]

De bovenstaande configuratie heeft mij de afgelopen jaren altijd virus/malware vrij gehouden ongeacht mijn honger naar minder legale software. _/-\o_

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gebruik al een tijdje die gratis chinese virusscanner, geen klachten over eigenlijk.

Heb nl ook het idee dat die grijze rotzooi veel lastiger is tegenwoordig.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb hem nog niet helemaal doorgelezen maar hier staat de gratis Avg toch wel bovenin.

http://editorial.nl.softo...voor-optimale-bescherming

En als je een totaaloverzicht wilt van de virusscanners en hun tests.

https://www.virusbtn.com/index

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 13-02-2015 09:18 ]

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
TrendMicro, Kaspersky en Bitdefender zijn altijd 3 die hoog op mijn lijstje staan. Althans van betaalde AV. Naar mijn weten scoren deze goed als het gaat om efficiënt om gaan met de systeem resources, bij de top horen omtrent 0-day/1-day definities updaten, bij de top horen omtrent 0-day/1-day links blokkeren die naar malware refereren, zeer goed up to date zijn welke bedreigingen false positives zijn.

Voor thuisgebruikers zou ik simpelweg zeggen: kies gewoon tussen deze 3 welke jou het voordeligst uitkomt, en/of welke je het fijnst vind om mee te werken. De kleine verschillen tussen deze drie zijn alleen echt belangrijk voor MKBs en grotere bedrijven.

Verwijderd

Trendmicro. Al 5 jaar betaald. Nooit spijt van gehad.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 01:05
+1 voor eset nod32, ideaal met de centrale console (ERAC) er bij. Wij hebben iets van 15-20 pc's er aan hangen opop werk (ik ben ook een devopsert hoewel ik niet zie wat dat er mee te maken heeft maargoed) de rest gebruikt Linux of heeft een Mac.

There is no replacement for displacement!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 22:43
Volgens mij zijn dit soort vragen altijd een beetje situatie-afhankelijk. Ik heb jarenlang NOD32 Smart Security gehad, anti-virus en firewall in een. Norman, Norton, Trend Micro en Avast zijn me allemaal goed van dienst geweest maar hebben allemaal wel iets. Trend Micro gaf op alles een melding waardoor ik niet meer goed kon werken, Norton had een soort VM-machine waarin ie software ging draaien en testen. De man op de beurs had er een mooi verhaal bij maar mijn PC gaf gewoon issues ermee. Nou ja, etc allemaal lijkt me zo. Ik lees hier voor sommige AV's weer goede verhalen en andere weer minder. Ik denk dat het vooral neerkomt op een portie nadenken, geen vreemde dingen openen en als je dan een van de zoveel goede AV's hebt zal het wel loslopen.

Zoals meerdere hier:
ESET Smart Security + MBAM
Firefox draai ik met HTTPS Everywhere en Adblock
Om de zoveel tijd nog SuperAntiSpyware.
Ccleaner om de twee weken ofzo, zeker voordat ik ga scannen.

Je kan het zo gek maken als je wil denk ik maar dit lijkt me een prima basis.
Pagina: 1