Printer gesneuveld, nieuw, maar wat...

Pagina: 1
Acties:

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-02 14:34
We hebben al zo'n 5 jaar een multifunctional van HP. Sinds kort krijgen we niets meer uit de zwarte kop.
Reiniging fase 1 & 2 geeft geen resultaat, de kop zelf kuisen ook niet, ik geef het op.

We gaan dus een nieuwe kopen. Via pricewatch vond ik HP 5740e-AiO (€126) als goedkoopste inktjet die het werk doet wat we willen (printen, scannen, automatische papierinvoer, kleurafdruk). De goedkoopste laser die dit kan is HP Laserjet Pro MFP M177fw (€245).
€250 is ons maximum budget.
Echt veel drukken we niet af, maar er een getal op plakken is moeilijk, ik schat zo'n 1.500 per jaar, maar kan er serieus naast zitten.

Wie kan ons een beetje verder helpen?

BTW, HP producten kunnen we een heel stuk onder de prijs aankopen, vandaar mijn voorkeur voor HP.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, move naar CAA.

Verwijderd

• voor een deel van de HP multifunctionals is een vervangende kop te koop. Als je de HP site gebruikt icm de PriceWatch kom je vaak een eind. Je hebt dan het onderdeelnummer of de lettercode nodig
• bij het afdrukken van ca. 1500 pagina's heb je geen grote oplage voor een bedrijf aan huis of mkb. Maar de hoeveelheid inkt per pagina maakt wél uit. 1500 kleurenfoto's op A4 is wat anders dan 1500 pagina's met rapportages (tekst / grafieken / etc.)
• afhankelijk van het gebruik kan een inktjet interessant zijn, ook al is t misschien niet de meest economische keuze. Bij kleurenafdrukken, met name foto's / folders, die van het papier af moeten springen heb je meestal meer aan een inkjet. Laser is goed, maar heeft iets minder intense kleuren.
• wat bedoel je met automatische papier invoer? Datgeen wat standaard is op praktisch iedere printer of het automatisch doorvoeren van pagina's om te scannen?

En in het algemeen geldt: kijk goed wat je precies wilt. De vier basisfuncties, printen/scannen/etc/, hebben veel apparaten. Maar wanneer je netwerk functies wilt maakt alleen al wel/niet netwerk-bekabeld een groot verschil in de selectie printers.
Afhankelijk van wat je wilt, kun je ook een (semi-)professionele scanner overwegen (al dan niet een goede professionele 2e hands) die gaan jaren mee en overleven de meeste computers en printers met gemak. Voordeel is de kwaliteit van de scans, ze worden vaak geleverd met meestal uitstekende archieveringssoftware en de snelheid van het scannen. Is waarschijnlijk een wat duurdere oplossing, maar kan (afhankelijk van drivers <-> OS) op termijn even duur of goedkoper uitpakken, terwijl je ondertussen een kwalitatief beter apparaat hebt dat lekkerder werkt.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-02 14:34
@br00ky bedankt voor het verzetten! Mijn excuses.

Ik heb al heel wat zitten kijken via de HP site en pricewatch, maar stelde de vraag hier toch om meningen en tips te horen, net zoals je hier dus doet. Bedankt daarvoor!

Momenteel hangt de printer aan onze desktop die meestal aan staat. We hebben daarnaast nog een laptop en tablet. Tot hiertoe kon ik enkel printen via printerdelen op de desktop.

automatische papierinvoer bedoel ik inderdaad voor het scannen.

Ik was zeer tevreden over de inktjet. Ik overweeg een laser omdat ik vermoed dat de kost per pagina lager is, maar raak er niet goed uit.
Scannen moet kunnen, maar de kwaliteit is van minder belang, ik gebruik dat vooral om belangrijke documenten in te scannen en deze op een andere locatie te backuppen.

Verwijderd

cadsite schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:32:
Momenteel hangt de printer aan onze desktop die meestal aan staat. We hebben daarnaast nog een laptop en tablet. Tot hiertoe kon ik enkel printen via printerdelen op de desktop.
Veel printers kunnen mbv een app worden gebruikt voor printen vanaf een smartphone of tablet. Houd daarbij in de gaten wat je met die apps kunt.
Sommige apps komen niet verder dan ondersteuning voor een paar bestandsformaten en met een deel van de printers/apps kun je ook de scanner bedienen. Als je bepaalde wensen hebt daarbij, kijk het goed na of het kan :)
automatische papierinvoer bedoel ik inderdaad voor het scannen.
kijk of je ook dubbelzijdig wilt scannen ;) En zo ja: kijk goed naar reviews, want sommige scanners kunnen dat wel, maar doen dat door het papier tweemaal door te voeren. Dat kan zeer langzaam zijn. Hoeft niet, maar onder de 250 euro wil dat soort dingen nog wel eens wisselen.
Ik was zeer tevreden over de inktjet. Ik overweeg een laser omdat ik vermoed dat de kost per pagina lager is, maar raak er niet goed uit.
je kunt met je huidige printer een testpagina afdrukken, daarop staat vaak ook een 'page-count'. Anders kun je dat ook vaak via een onderhoudsprogramma vinden.
Met dat aantal kun je zien hoeveel je ongeveer print en welk deel er van kleuren/zwart-wit afdrukken zijn. Daarmee kun je makkelijk een rekensom maken voor jezelf. Vergeet daarbij niet dat bij een laser af en toe onderdelen zoals een drum of fuser kit moeten worden vervangen.
Scannen moet kunnen, maar de kwaliteit is van minder belang, ik gebruik dat vooral om belangrijke documenten in te scannen en deze op een andere locatie te backuppen.
Let in dat geval vooral op de afdrukkwaliteit en in het algemeen op wat je met het printerdeel van de multifunctional kunt. Praktisch alle scanners zijn prima voor het af en toe scannen van een document. Waarschijnlijk precies wat je al verwachtte dus :)

Verder kun je met een laserprinter op zich sneller afdrukken, maar wel pas na opwarmen. Als je af en toe een beperkt aantal pagina's print, dan maakt de snelheid vanaf opstarten tot complete afdruk waarschijnlijk niet heel veel uit tussen een laser en een inktjet.
Zoals gezegd geeft een inktjet een intensere kleurenafdruk, wat je bij o.a. foto's goed terug ziet. Mocht je regelmatig kleurenafdrukken maken, let dan ook op hoe een pagina bedrukt is: een foto vraagt heel veel meer inkt/toner dan een grafiekje met vier verschillend gekleurde lijntjes.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hier is een pricewatch: HP PhotoSmart 7520 e-All-in-One printer in dienst. Werkt erg goed, de printer heeft een eigen e-mail adres waardoor je vanaf ieder apparaat een bijlage bij de email kan doen,men dan print ie het uit. Kwaliteit is zeer goed te noemen en hij zit nog ver onder je budget...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1