Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 8.1] WMP 12 crasht meteen na opstarten

Pagina: 1
Acties:

• DeBierVampier
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 11:37
Hallo beste mede-tweakers,

Ik zit met een klein probleempje, namelijk als ik een video bestand probeer te openen met WMP 12, crasht WMP vrijwel direct. Er staat me nog heel vaag iets bij van een truukje wat je kon uithalen om een soortgelijk probleem op te lossen. Je kon zonder slechte gevolgen het configuratiebestand van WMP weggooien en na een reboot worden de settings van WMP terug gezet naar factory default.

Nu heb ik dus weer een probleem met WMP, maar als ik vervolgens google kan ik nergens meer die oplossing vinden. Alleen allemaal dezelfde suggesties in de trend van Windows Onderdelen activeren via het configuratiescherm en daar WMP uitvinken, reboot, en weer aanzetten. Dit heb ik geprobeerd maar 't mocht niet baten.

Weet iemand toevallig op welke locatie WMP z'n settings opslaat? Het is in ieder geval niet C:/Program Files/Windows Media Player.

Battle.net tag

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Crasht een ander programma ook gelijk als je betreffende video afspeelt, of geeft het een fout (zoals VLC bijvoorbeeld) ?
Ik zou de settings gaan zoeken in %AppData% of in het register onder HKCU.

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 10-02-2015 00:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heel vaak zit er hier iets scheef met codecs die geladen worden. Is er bijvoorbeeld een codec pack geïnstalleerd als K-Lite Codecpack welke ook wat standaard instellingen aanpast voor de mediaspeler die mee wordt geïnstalleerd? (MPC en MPC-HC)

Werken die nog wel? Anders die codec pack eens deïnstalleren en ook Windows Mediaplayer eraf en erop, zoals vermeld staat in de link die Herby hierboven post

• DeBierVampier
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 11:37
MPC werkt prima, 't is echt puur alleen WMP. Enige andere aanwijzingen die ik kan bedenken is dat ik voordat de problemen begonnen een ongerelateerde submap aan m'n winamp library heb toegevoegd.

Ander raar probleem/mogelijke aanwijzing is dat tegelijkertijd met de WMP problemen, Notepad++ plots begon te zeuren over een corrup configuratiebestand, waarna me werd gevraagd of ik dat wilde repareren (ja=Notepad++ doet 't gewoon weer, nee=Notepad++ insta crash).

De link die Herby heeft gegeven suggereert dus de oplossing die ik in m'n eerste post ook aanhaalde:
Do both these steps [they are the closest thing possible to uninstalling then reinstalling WMP & will effectively provide a new installation of WMP]

1 Unload WMP - Control Panel, Programs and Features, [left-hand side] Turn Windows features on or off, Media Features, clear Windows Media Player checkbox, Yes, OK, Restart the PC.

2 Reload WMP - Control Panel, Programs and Features, [left-hand side] Turn Windows features on or off, Media Features, set the Windows Media Player checkbox, Yes, OK, Restart the PC.
Alleen allemaal dezelfde suggesties in de trend van Windows Onderdelen activeren via het configuratiescherm en daar WMP uitvinken, reboot, en weer aanzetten. Dit heb ik geprobeerd maar 't mocht niet baten.

Battle.net tag