Beste Wilbert,
Een tijdje geleden heb ik jou via Twitter gevraagd of het mogelijk was dat er voor de Tweakers Awards een livestream opgezet zou kunnen worden. Je vertelde mij toen dat het een leuk idee was maar nogal kostbaar om op te zetten. De uitslag zouden jullie hoe dan ook op de frontpage publiceren.
Ik vond dat vrij jammer, zeker omdat er geen enkele foto in het artikel op de frontpage stond. Veel tweakers mochten als het ware eigenlijk maar raden wat er tijdens die gave Tweakers awards gebeurde. Iets wat ik jammer vind aangezien we toch met z'n alle massaal hebben gestemd, maar dan niet van het feestje mogen meegenieten.
Ik heb toen een poll gemaakt, die je mogelijk al gezien had. Van de 600 stemmers zouden er ongeveer 500 mensen het super gaaf zien om de awards volgend jaar gestreamd te zien.

Natuurlijk kost het geld om het op te zetten, maar vergeet het volgende niet:
Nadat de winnaar van het podium is, een kort interviewtje te houden met deze persoon.
Kleine interviewtjes te houden met de mensen die daar rond lopen.
Geld zou je met de stream kunnen verdienen door:
Een tijdje geleden heb ik jou via Twitter gevraagd of het mogelijk was dat er voor de Tweakers Awards een livestream opgezet zou kunnen worden. Je vertelde mij toen dat het een leuk idee was maar nogal kostbaar om op te zetten. De uitslag zouden jullie hoe dan ook op de frontpage publiceren.
Ik vond dat vrij jammer, zeker omdat er geen enkele foto in het artikel op de frontpage stond. Veel tweakers mochten als het ware eigenlijk maar raden wat er tijdens die gave Tweakers awards gebeurde. Iets wat ik jammer vind aangezien we toch met z'n alle massaal hebben gestemd, maar dan niet van het feestje mogen meegenieten.
Ik heb toen een poll gemaakt, die je mogelijk al gezien had. Van de 600 stemmers zouden er ongeveer 500 mensen het super gaaf zien om de awards volgend jaar gestreamd te zien.
Natuurlijk kost het geld om het op te zetten, maar vergeet het volgende niet:
- 80% van de tweakers zouden het graag gestreamd willen zien
- De tweakers awards worden bekender en daarmee ook belangrijker (in de zin van, het is dan nog meer een eer om er één te ontvangen)
- Tweakers krijgt meer pagina's
- Er kunnen tijdens de stream ook bepaalde "Acties" worden gedaan, zie hieronder:
Nadat de winnaar van het podium is, een kort interviewtje te houden met deze persoon.
Kleine interviewtjes te houden met de mensen die daar rond lopen.
Geld zou je met de stream kunnen verdienen door:
- Fabrikanten die hun producten aanbieden bijvoorbeeld met een soort van interviewtje
- Logo van fabrikanten in de stream laten zien
- Logo van bedrijven in de stream laten zien
- Een leuke promotie doen voor bedrijven tijdens de stream, bijvoorbeeld door op sommige momenten een €5,- kortingscode van een bedrijf weg te geven of een leuk ander prijsje.