Wet Koop of Afstand voor TOEFL test

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 21:32
Beste mede-Tweakers,

Mijn zoon wou een TOEFL test (Engels vaardigheden) afleggen in Nederland maar wegens omstandigheden hoeft dit echt niet door te gaan. De test zal 28 februari plaatsvinden en ik heb deze vrijdag 6 februari aangevraagd en betaald met de creditcard (via PayPal). Nu wou ik vrijdag avond al annuleren maar tot mijn verbazing vergoeden ze maar de helft dus 110 euro. Mijn vraag is: geld koop op afstand ook voor deze situatie?

Informatie op internet geeft aan dat dit ook voor diensten geld maar ik kan niet precies vinden of het ook geldt voor een TOEFL test. Het gaat mij niet zozeer om het geld, maar om het principe ;) .

Ik heb overigens al contact gezocht maar ik kom hier niet mee verder. Zij gaan uit van hun eigen policy en heb ik natuurlijk geaccepteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door menalert op 09-02-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53

Releases

Ja maar!

Helaas valt dit er inderdaad niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Releases schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:25:
Waar basseer je dat op ?
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Het is een dienst, die lijken volgens die pagina er gewoon onder te vallen.

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar wat context zou leuk zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Releases schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:25:
Bron?

Ik kan iig geen bewijs vinden dat WKOA hier niet zou gelden. Maar mogelijk heb je hier te maken met een verschil tussen 'recht hebben' en 'recht krijgen'. Het gaat wel om een Nederlandse cursus / examen / instantie, toch?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Het lijkt in dat geval er dan wel onder te vallen, staan er bij hun geen voorwaarden die dat uitleggen? Bedenktijd moet ten alle tijden aangegeven worden bij een aankoop of bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Releases schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:34:
Het lijkt in dat geval er dan wel onder te vallen, staan er bij hun geen voorwaarden die dat uitleggen? Bedenktijd moet ten alle tijden aangegeven worden bij een aankoop of bestelling.
Ja, en als het er niet in staat is dat alleen maar in het voordeel van koper, dus verzwijgen van die voorwaarden kan niet negatief worden uitgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Bij welk centrum heb je dit ''besteld'' ?

Zie bijvoorbeeld bij www.ets.org/toefl het volgende:
What is the test fee refund policy?
If you are taking the test in Korea, see the specific refund policy for test takers in Korea.

If you cancel your registration by the three-day advance deadline (not including test day), you will receive a refund of half the original test fee you paid. Refunds are in U.S. dollars. Cash refunds are not available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
Het is zo dat je via de Amerikaanse site een test afname besteld bij een door hen gecertificeerde afnamelocatie. In dit geval in Arnhem (de administratie gaat via TOEFL zelf en de Nederlandse keten gevestigd in Amsterdsm).

[ Voor 24% gewijzigd door menalert op 09-02-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Oei, dan is het niet zomaar zo klaar als een klontje. Zou kunnen dat je nog steeds aanspraak hebt, maar het automatisme dat er zou zijn bij een Nederlands (/Europees?) bedrijf is er dan niet. Zie bijvoorbeeld hier (pagina 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Ik ben bang dat omdat je een overeenkomst aangaat met een bedrijf buiten Nederland dat je hier helaas geen recht op hebt. Dit weet ik overigens niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
Overigens weet ik wel van vorige berichten over de WKOA dat wanneer een ook gericht is op de Nederlandse markt deze ook onder de WKOA valt. Dit is bij Zuid-Korea ook het geval waar zij een afwijkende refund policy bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

Croga

The Unreasonable Man

De test wordt afgenomen in Arnhem en de Nederlandse keten zit in Amsterdam. Dat valt dus gewoon onder Nederlands recht!

Er is echter altijd nog het verschil tussen recht hebben en recht krijgen; gaat een hele kluif worden om de volledige refund te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
En een geschil indienen bij PayPal of creditcard maatschappij zal dit werken? Ik heb dus via PayPal betaald met mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 11:08
Als je een geschil opent bij paypal met voldoende informatie zul je meestal wel gelijk krijgen. Inderdaad ik was even afwezig met mijn hoofd...

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroendedoem op 09-02-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Nope, heeft geen zin. Paypal accepteerd alleen geschillen voor fysieke producten. Dat is dit niet. Je geschil zal dan ook nagenoeg meteen verworpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Partijen zijn in beginsel vrij om met elkaar overeen te komen welk recht van toepassing is.

De uitzonderingen op het Nederlandse/Europse herroepingrecht zijn hier te vinden:
http://wetten.overheid.nl...digheidsdatum_09-02-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

alfatrion schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:57:
Partijen zijn in beginsel vrij om met elkaar overeen te komen welk recht van toepassing is.

De uitzonderingen op het Nederlandse/Europse herroepingrecht zijn hier te vinden:
http://wetten.overheid.nl...digheidsdatum_09-02-2015/
Mooi. Maar wat betekend dat nou en wat heeft TS hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gaat het er om hoe de TS zijn geld terug kan krijgen, of wat terecht is? (Wat als er een tweede topic was van iemand die een cursus heeft ingepland?)

-
Als de WKOA-termijn pas in gaat na na levering - dus na de toets, wanneer de dienst al is geconsumeerd - zou e.e.a. niet op gaan en is de helft terug krijgen al heel wat.

(De uitspraken waar naar wordt verwezen in) http://blog.iusmentis.com...k-voordat-geleverd-wordt/ suggereert dat de WKOA ook vooraf geldt. En dat 'dus' 100% teruggestort zou moeten worden (mits de dienst geen maatwerkdienst is, dat lijkt me stug in dit geval gezien de ruimte annuleringstijd).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Die informatie is dus verouderd. De tekst in de wet is nu zo opgebouwd dat het duidelijk is dat je vooraf kunt herroepen. Met betrekking tot een geconsumeerde dienst geldt dat je onder bepaalde omstandigheden naar ratio moet betalen.
Pagina: 1