Gpu overclocking fan percentages?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pot8osalt
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2023
Hallo, Ik wil mijn GPU overclocken, maar die moet natuurlijk niet doorbranden.
In ASUS GPU Tweak staat dat mijn fan op 55% zit, betekent dit dat ik hem dus op 100% kan laten draaien zonder dat mijn fan te heet wordt?
Zo nee wat voor fan percentage is dan wel voldoende.
Mijn GPU is de ASUS AMD HD RADEON 6670 2GB.
Ik wil mijn GPU overclocken zonder de voltage aan te passen.
Antwoorden zijn gewaardeerd.
Mvg, Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Uhmm, volgens mij kan een fan niet te heet worden, maar op welke snelheden draait ie nu TIJDENS het gamen, en met welke temps??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja, je fan ga je niet 'te heet' krijgen?...
Je GPU overclocken zonder te rommelen met voltages is eerlijk gezegt verspilde tijd, je gaat geen noemenswaardige overclock krijgen, hooguit maak je je GPU instabiel en krijg je allerlei crashes...
Mijn tip is: lees een goede overclock guide, dat hoeft echt geen zesjarige studie te zijn, gewoon een weekendje in ieder geval de basis opnemen :)
Als een kleine PS: een 6670 is niet echt de moeite waard, dat was toen die nieuw was al geen hoogvlieger en nu hij ook nog eens een jaar of vijf (zoiets) oud is, tja... Een veel betere optie zou zijn je 6670 te verkopen en hier op de V&A een nieuwere videokaart tweedehands te kopen (of nieuw, maar dat kost nog meer) een kaart die twee keer zo snel is heb je al voor een paar tientjes...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Eens met hierboven, in de zin dat je kan overklokken wat je wilt, maar een 6670 blijft traag. Wel kan je zonder voltages al aardig overklokken met dit kaartje. 150Mhz op de core moet lukken. ~950mhz

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pot8osalt
Bedankt voor de reacties!
Ik wist overigens dat je met overclocken je gpu niet super snel zal krijgen, ik wil gewoon kijken tot hoever die kan. Ik ben namelijk ook van plan om mijn cpu te overclocken, maar omdat daar geen overclock programma bij zat wilde ik eerst ff bij mijn gpu proberen, ik snap vrij weinig van bios etc.
Nog wat, hoe snel raakt een gpu instabiel met overclocken en als ik hem dan weer downclock gaan die crashes dan ook weer weg?
Laatste vraag, ik kan mijn fan dus gewoon op 100% zetten zonder dat er iets fout gaat in mijn kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Buiten de herrie om zal er niks fout gaan als hij niet vol stof zit.

CPU overclocken voor later zou ik toch via de BIOS doen. We hebben hier prima tutorial topics voor.
CU OC via software is eigenlijk nooit zo goed / stabiel als BIOS OC.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pot8osalt
Oke bedankt, ik kan dus beter oc guide lezen die via BIOS overclockt.
Pagina: 1