Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over internet

Pagina: 1
Acties:

• ReinierB99
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste iedereen,

Onze huidige netwerk setup is zo:

Wij hebben de Xperia Box van KPN via een Homeplug systeem aangesloten op het stroomnetwerk, die gaat vervolgens via andere adapters en korte LAN kabels naar onze TV's, het internet naar onze PC's is draadloos.
Nu is het zo dat mijn moeder op de eerste verdieping een zeer slechte internetverbinding heeft en dat mijn broer op zolder helemaal geen verbinding kan maken met ons netwerk.

Toen dacht ik als ik nou dit koop, bij mijn moeder's kamer in het stopcontact doe en daar een router aan aansluit, zodat mijn broer via een draadloze verbinding alsnog internet heeft via die router. Mijn vragen aan jullie zijn:

-Kan ik een router überhaupt op zo'n adapter aansluiten of moet dat per se via het modem o.i.d (ben niet zo thuis in de netwerkkunde)?

-Hoe zit het met dubbele netwerken op één provider en hoe stel je dat in?

Alvast bedankt en hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg,

Reinier

Steam: Th3C00LGuy

Verwijderd

-Kan ik een router überhaupt op zo'n adapter aansluiten of moet dat per se via het modem o.i.d

Dat is gewoon mogelijk. Neem dan wel een acces point.

-Hoe zit het met dubbele netwerken op één provider en hoe stel je dat in?

Neem een acces point, dan heb je het geklooi met meerdere routers achter elkaar niet.

• ReinierB99
Oke, een accespoint is een soort router toch?

In ieder geval bedankt voor je reactie! :)

[ Voor 21% gewijzigd door ReinierB99 op 09-02-2015 22:23 ]

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Even kort samengevat is de situatie als volgt... (dit omdat je mogelijk 2 adapters nodig hebt)

Ik begrijp dat je in de meterkast o.i.d een homeplug heb geplaatst waarop het signaal binnenkomt.
Vervolgens zit er in de huiskamer nog een homeplug adapter die je aan de experiabox hebt hangen ?

Zover mij bekend is dat namelijk niet de bedoeling.

Het kan zijn dat ik je eerste zin verkeerd interrumpeer en dat je bedoeld dat je de experiabox in de meterkast hebt hangen ( in ieder geval een plaats waar het signaal binnenkomt ) en daar de eerste homeplug heb geplaatst en de andere homeplug heb je kennelijk nabij de televisie liggen...mogelijk met een switch er aan.

• ReinierB99
Ik heb de xperia box in de meterkast hangen, die weer verbonden is met een homeplug adapter in een stopcontact in de gang.
Daarnaast hebben we twee losse adapters, één voor elke TV.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Een access point is een nieuw punt waar wifi uitgezonden wordt, zonder dat deze router functionaliteit heeft (ip adressen uitdelen bijvoorbeeld). Je wilt ook niet dat je 2 routers in je netwerk hebt omdat dit zorgt voor conflicten.
Pagina: 1