[iPhone] Submappen in DCIM foto's samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024
Beste mensen,

Sinds enige tijd (update naar IOS 8?) irritieer ik mij mateloos aan alle submappen die ik te zien krijg als ik via Windows verkenner mijn foto's van mijn Iphone (4S) af wil halen. Vroeger stonden alle foto's gewoon in de DCIM map maar tegenwoordig zie ik een lijst met diverse mappen met (voor mij) willekeurige namen waar dan vervolgens mijn foto's in staan.Erg vervelend want ik moet eerst in al die mappen zoeken als ik een foto van mijn Iphone naar mijn computer wil kopiëren.

Ik ben al een tijdje op het internet aan het zoeken naar oplossingen maar die lijken er niet echt te zijn (behalve dan in windows verkenner een zoekopdracht in de DCIM map met * te doen zodat alle foto's gewoon onder elkaar staan).

Weet iemand hier meer of wordt het gewoon de hoogste tijd om mijn Iphone en Ipad de deur uit te doen en over te stappen op een ander merk (en besturingssyteem)?

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52

talin

ES-MA

Volgens mij is er een software programatje wat je kan gebruiken zodat je de telefoon helemaal niet aan hoeft te sluiten.

Icloud sync?

Dan heb je op je windows systeem alle foto's gesynct die je maakt met je iphone.

http://support.apple.com/kb/DL1455

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024
Het probleem is dat ik eigenlijk helemaal niets wil syncen. Ik wil gewoon (ouderwets) via windows explorer handmatig de foto's die ik van mijn Iphone op mijn pc wil zetten verplaatsen. Dan weet ik wat er gebeurd, waar alles staat en het is een goede manier om de foto's gelijk te organiseren en beheren.

Als ik dat nu dus wil doen dan moet ik door al die mappen op de Iphone opzoek naar de foto's die ik wil verplaatsen. Dat is erg onhandig aangezien de Iphone steeds meer mappen aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 21:57

BreeeZe

Devt

Dat je opeens erg veel submappen met random namen ziet schijnt een bug te zijn : https://discussions.apple...3427217?start=15&tstart=0

Maar zoals Apple sinds iOS7 te werk gaat zou het ook zomaar een 'feature' kunnen zijn ;)

Edit: hier meldt overigens iemand dat ie het op Win7 wel heeft en op Win XP niet : http://apple.stackexchange.com/a/162507

[ Voor 21% gewijzigd door BreeeZe op 11-02-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 22:55
Beste,

Ik heb het zelfde probleem na het importeren staat alles zoals het lijkt in verschillende mappen. Voor het importeren heb ik gebruik gemaakt van de basis Win7 functie. Bij de "instellingen voor importeren" heb ik gekozen bij "Mapnaam: datum genomenen label" en bij "Bestandsnaam: Label". Verder heb ik niks veranderd. Als de import functie vraagt om een label (optioneel) deze heb ik leeg gelaten.

In het geval dat je met de verkenner je foto map benaderd dan staan daar allemaal mappen. Door in Windows 7 verkenner rechtsboven onder "Rangschikken op" kiest voor "Label" worden alle foto's in een map geplaatst "niet opgegeven" dit omdat je eerder geen label hebt ingevuld. Je foto's staan nu allemaal in één zelfde map.

Mijn tip is dus om bij de import funtie goed te kijken welke label wordt mee gegeven tijdens het importeren van de foto's en indien gewenst je instellingen aan te passen.

Groet,
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749073

Beste.
Ik begrijp exact wat het probleem is en ik erger me ook mateloos aan de manier van Apple om de algemeen gebruikelijke manier van foto's te beheren en te rangschikken te frustreren. De I-phone 6s van mijn vrouw maak perfecte foto's maar zet ze per maand bij elkaar in mappen, maar de geeft deze mappen een soort hexadecimale naam die binnen windows geen enkele logische volgorde heeft.
Is er nu niemand die weet of dit op te lossen is?
Of heeft Apple dit zodanig ingebakken dat deze namen niet te wijzigen zijn?
Pagina: 1