• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb hier een Supermicro X7DCL-i met 2 quad cores xeons er in. Nu een beetje geheugen bijgekocht van een medetweaker dat normaal zou moeten passen (zowel even door hem als mij nagezien).
Specs moederbord: http://www.supermicro.com...Xeon1333/5100/X7DCL-i.cfm
Specs geheugen: https://www.google.be/url...QoA&bvm=bv.85464276,d.ZWU

Maar helaas is dus niet het geval, zag ik ergens iets over het hoofd?
Wat me ook opviel is dat het geheugen langs 1 kant vrij warm word in ettelijke seconden (wat overigens zeer raar is volgens mij).

[ Voor 23% gewijzigd door Tommienator op 09-02-2015 20:03 ]

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49

BLACKfm

O_o

En welk geheugen heb je precies? Al zou dat normaliter wel werken (maar dan trager) kan het DDR2-800 zijn, en dat wordt niet ondersteund door het moederbord, aldus de sheet.
Memory Type
667/533MHz Register DDR2 ECC Single/Dual Rank SDRAM 72-bit, 240-pin gold-plated DIMMs *

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt dus socket 771 borden met FB-DIMM en die gewoon REG ECC ram pakken. Dit is zo'n standaard REG ECC DDR2 bord. Je hebt er niet FB-DIMM in willen duwen? FB-DIMM wordt ook heel snel heel heet.

Oh wacht de inkeping zit wel ergens anders dus dan had je wel heel hard moeten duwen.. :P

[ Voor 30% gewijzigd door maratropa op 09-02-2015 20:11 ]

specs

• Tommienator
Neen neen ;)! Heb toch een linkje richting de specs?
Gaat om Nanya Registered 4GB dims. Alles voldoet normaal aan de specs :)...
Heb 3 dimms van 4GB en hij wilt er geen enkele nemen, dus zou me een beetje verbazen dat er wat aan de dimms is?!

[ Voor 30% gewijzigd door Tommienator op 09-02-2015 20:15 ]

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• maratropa
  • Niet online
Maar geef eens even het complete part-number? Je bent niet specifiek in het linkje staan er meerdere.

specs

• Tommienator
maratropa schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:17:
Maar geef eens even het complete part-number? Je bent niet specifiek in het linkje staan er meerdere.
Excuses inderdaad, even vergeten... Het gaat om NT4GT72U4ND0BV-3C.

• maratropa
  • Niet online
Welke PCB revisie is je moederbord? 1.1 of 1.1A ?
PCB 1.1A supports up to 48GB of single / dual rank memory
PCB 1.1 supports up to 32GB of single rank memory
Als je googled lijkt het er op dat het dual rank mem is iig.

[ Voor 66% gewijzigd door maratropa op 09-02-2015 20:30 ]

specs

• Tommienator
Heb revisie 1.1A.

• maratropa
  • Niet online
Je kunt natuurlijk pech hebben dat het gewoon niet werkt. Het staat vast ook niet op de QLV

Je test het dus met alleen 2 dimm's in 1A en 1B en verder leeg? Of maar met 1 latje?

specs

• Tommienator
Heb van alles al geprobeerd.. Met 1, met meerdere latjes, in verschillende sloten,...
Goed als het pech is is het pech uiteraard hé. Dan gaan ze terug de verkoop in ;).

Pagina: 1