Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
'Avond allemaal,

Om een rackje met opnameapparatuur op afstand te bedienen heb ik een Engenius ENS202EXT access point. Een leuk toestel met een aardig goed bereik.

Ik loop echter tegen een probleem aan: De software biedt standaard geen modus aan die ik nodig heb. Ik overloop even de mogelijkheden:
- Access Point:
Het toestel duwt een wireless netwerk de lucht in dat rechtstreeks gebridged is met de 2 LAN poorten. Er loopt geen DHCP server.
- Client Router: Het access point verbindt wireless met een bestaand netwerk, doet NAT en biedt een DHCP server aan op de LAN poorten. Als de wifi verbonden is, is het mogelijk om tegelijk ook nog een virtual access point aan te bieden.

Ik ben echter op zoek naar een soort combinatie: Een wireless access point met DHCP server op zowel WiFi als RJ45. NAT routing is niet nodig.
Weet er iemand of het mogelijk is om de configuratiebestanden van dit toestel zodanig te bewerken dat dit mogelijk is? De URL's van de configuratiepagina's bevatten "/luci/", wat me doet vermoeden dat het access point op een soort OpenWRT-achtige software draait. OpenWRT biedt echter geen build target aan voor dit access point.

Iemand enige suggesties om me op weg te zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

lier

MikroTik nerd

Waarom zit er geen DHCP server op het LAN?
Lijkt mij verre van gewenst om de Engenius DHCP server te laten zijn, hoe ga je dan om met IP conflicten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
De ENS202EXT is voornamelijk bedoeld als accespoint en niet als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
lier schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:54:
Waarom zit er geen DHCP server op het LAN?
Lijkt mij verre van gewenst om de Engenius DHCP server te laten zijn, hoe ga je dan om met IP conflicten?
Omdat het een LAN is met enkel een opnameapparaat en enkele iPads. Het opnameapparaat heeft geen DHCP server, en voor zover ik weet de iPads ook niet. ;) Het rackje waar de recorder en PoE injector in gemonteerd zijn is nu al te klein, dus een extra routertje er in plaatsen is momenteel de laatste optie die ik wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

lier

MikroTik nerd

iPads voorzien van vaste IP adressen een optie?
Misschien de Engenius terugsturen en een router aanschaffen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een router kan met een 5 mm kabeltje (lees: UTP kabeltje) verbonden worden, met de AP. En deze kabel kan je makkelijk tot 100 meter maken. Ver genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
lier schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:48:
iPads voorzien van vaste IP adressen een optie?
Misschien de Engenius terugsturen en een router aanschaffen?
Dat is inderdaad ook wat ik momenteel doe. Ik laat echter vaak verschillende artiesten verbinden met het access point, en dan is het vervelend om steeds vaste IP's te moeten instellen.

Anyway: Ik ga verder uitzoeken of ik er OpenWRT op voor gecompileerd krijg. :)
Pagina: 1