Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

maximale lengte soepele sftp cat6 kabel

Pagina: 1
Acties:

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Ik wil (nou ja, moet) een cat6 kabel leggen naar mijn hoofdaansluiting. Dat is een afstand van 70 meter, en de constructie beweegt. Dat stoppen is zonder afdammen van de Rijn niet mogelijk, dus ik moet een soepele kabel gaan gebruiken denk ik. Ik denk er over om de kabel in een tyleen buis te doen om hem te beschermen, want mijn eerste poging met stugge kabel was geen succes (stuk na 2 jaar).

Nou lees ik hier (Wikipedia: Category 6 cable) dat een soepele kabel een hogere weerstand heeft dan een stugge. Is dat een probleem bij 70 meter?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Verwijderd

Cat6 kabels kunnen gemakkelijk 100 meter aan. Dus mij lijkt die 70 meter makkelijk te overbruggen zijn.

Verwijderd

welke snelheden wil je of verwacht je over de kabel te transporteren?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Misschien 2 aansluitpunten maken, zodat je alleen een klein stukje hoeft te vernieuwen.
En dan reserve klaar leggen als het weer defect gaat.

Kun je geen lus/rondje maken met de kabel, waar deze moet bewegen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
@jan99999, meestal zie je dat de kabel ergens halverwege de overbrugging tussen vast en mobiel een soort U-tje maakt om zo wat rek te geven.
Natuurlijk blijft dit een zwak punt, en zul je dit eens in de zoveel jaar moeten vervangen.
Vooraf extra kabels leggen heeft hier weinig zin omdat de slijtage zich over alle kabels voordoet.

Ook draadloos is hier in dat opzicht niet handig omdat die apparatuur geen oneindig leven heeft.
Misschien wel twee keer zo lang. Maar mogelijk met extra frustraties.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:55:
welke snelheden wil je of verwacht je over de kabel te transporteren?
gigabit is genoeg - het gaat om de verbinding tussen een 2-bay nasje en de huiscomputers.

Een lus maken met de kabel waar deze moet bewegen kan natuurlijk, een grote krul in de tyleenslang bijvoorbeeld. Zoiets zit nu ook al in de waterleiding, de rioolslang etc.
Draadloos gaat me vast frustreren: het uiterlijk is niet mooi (WAF dus laag) en het kost permanent stroom.

[ Voor 34% gewijzigd door thunder7 op 10-02-2015 09:26 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Pagina: 1