Toon posts:

Aldi PC overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De 1 na laatste Aldi-pc is 'van mij' :P
Nou wilde ik weten of het mogelijk is de CPU en/of de RAM over te klokken?
PIII 450 Mhz
2x 64MB 100Mhz RAM
9Gb HD
Diamond Viper V770 TNT2 32MB Ram
Terratec Xlerate Pro PCI
17" Monitor

ps. zoals je ziet heb ik de pc al een beetje geupgrade...

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Hangt van je moederbord af.. wat voor 1 is het? Heb je een boekje bij je mobo? Kan je iets in de bios instellen?

Verwijderd

Ik heb ook die "Aldi PC. Probleem is dat het een boxed versie is en dat je er geen andere koeler op kan zetten. Ik heb het moederbord vervangen door een asus P3B-f en heb hem nu op 558 draaien. Dat moederbord van de ALDI PC is heel vaag. Kan je dacht ik nix mee

Verwijderd

Topicstarter
IDD die mobo is ook erg vaag, maar heeft wel een Chipset:
SiS 5600/5595 dual chip AGPset

heb je daar wat aan?

ps. hoeveel kost een goed moederboard voor mijn systeem dan?
ps.2 er staat in het moboboekje wel dat ie SeePU ondersteund, dus waarschijnlijk kan ik wel wat in het bios instellen...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

er staat in het moboboekje wel dat ie SeePU ondersteund
Bekijken ja >:) >:) >:) >:)

Mzzl Diamon

Ps. koop ook noooooooooit een Aldi (lees: merk) PeeCee.
Dan vraag je om problemen.

And The Only One

Verwijderd

SiS chipset op je moederbord ???????

Wegmieteren en wel meteen. Die laatste aldi pc had nog een MSI. Dit moederbord is je cpu en videocard niet waard.

Vervangen met een Asus P3b-f (BX) fl. 375 of een Asus P3V4x (VIA) fl. 325

Goedkopere goede alternatieven zijn de VIA en BX moederborden van MSI.

Verwijderd

Topicstarter
Whahaha.... weet je hoeveel dat ding voor ons koste? 1100 piek!! daar koop ik zelfs een Aldi-pc voor. En uh.. overclocken laat dus maar hangen hoor... heb geen geld voor nieuwe mobo, heb al Geforce2 nodig :P

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ik ben net met je eens dat het een behoorlijk verschil is tussen een v770 en een Geforce, maar een nieuwe plank lijkt mij in dit geval een betere uitgave! Ook niet zo duur als een Geforce. Dat aantal Mhz wat je door die nieuwe pank meer krijgt heb je meer aan dan een nieuwe videokaart. En zeg nou zelf... zo brak is die v770 toch ook weer niet? ;)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

heb eerder gehoord dat er neppe msi borden inzitten, niet de gewone borden zoals je ze normaal koopt maar dan net iets anders, goedkopere versie's ofzo, met maar een paar pci sloten en zulke shit...
btw: wil niemand hier het woord SIS gebruiken, na mijn ervaringen is dat het ergste computer scheldwoord dat er is :)
mvg FFF

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:55
Als je der mee wilt overklokken zul je wel een ander mainbord moeten kopen wan tdat verrotte geval wat der nu in zit ?????

Heb 3 van diezelfde pc's gezien alle drie een ander mainbord wel allemaal vaag

Verwijderd

Topicstarter
Wow, nou das dus overduidelijk.. ok, ik zal een nieuw moederbord kopen zo gauw ik er geld voor heb. Zoals E-Techz al zei zijn de Asus P3b-f (BX) fl. 375 of een Asus P3V4x (VIA) fl. 325 het beste voor mij?
OF zijn die dingen weer niet compatible met de andere sloeberige shit die er in zo'n Aldi-pc blijkt te zitten?

Verwijderd

Ik heb er dus een asus P3B-f in en heb nergens problemen mee dus als jij een asus neemt ook niet. Je computer loopt dan wel een stuk soepeler :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar hijs wel duur, kan het niet wat goedkoper en ook goed?

En tot hoeveel Mhz 'kan' die Asus gaan? 1Ghz? Is wel interessant als ik hem over jaartje daarin zou willen upgraden voor (dan)500 piek ofzo

Verwijderd

Als ik ook in je andere thread over je G2 / TNT2 heb gezegd.

Een MSI BX-Master is maar 275 en evengoed als een P3B-f hoor.

Verwijderd

ALs nieuw moederbord zou ik de Asus P3V4x nemen of de Abit BE6 II.

Met aldi geheugen niet de beste ervaringen, wilde bij ons (uit de p2 350 computer)niet hoger als 112mhz.
Pagina: 1