Installeren Windows 7 of Windows 10

Pagina: 1
Acties:
  • 1.963 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfreaks
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-02 07:38
Ik heb een oude Fujitsu Amilo Xi 2528 van iemand hier, en daar staat standaard Vista op.
Nu heb ik een Bootable usb gemaakt met Windows 7 32 bits en een usb met Windows 10 32bits. Bij de installatie word er geen schijf gevonden om Windows op te installeren. (we kunnen geen apparaatstuurprogramma vinden) zegt de installatie. Moet ik hier uit concluderen dat het niet mogelijk is? Ik heb google al afgezocht maar er valt niet veel te vinden.
Kan iemand me zeggen of dit wel eens mogelijk is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:50
De disk is wel zichtbaar in de bios ?

Daarnaast is windows 10 nog in de preview fase waardoor deze eventueel nog problemen kan geven.

[ Voor 57% gewijzigd door HKLM_ op 09-02-2015 18:58 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

TheVMaster

Moderator WOS
Waarschijnlijk zul je hiervoor een apparaatstuurprogramma moeten downloaden bij Fujitsu....een driver voor je storagecontroller....

Daarnaast is het op Tweakers wel de bedoeling dat je eerst zelf gaat zoeken, voordat je hiervoor een topic aanmaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:36

Nogne

>.<

Probeer je de installatie te doen met een usb 3.0 stick? Zo ja, probeer het eens met een 2.0stick want deze melding heb ik een keer eerder gehad en was toen opgelost toen ik een 2.0 stick gebruikte.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfreaks
@Downloader_NL Schijf is zichtbaar in de bios.
@TheVMaster Ik ga kijken of die beschikbaar is
@Nogne Nope ik doe het met een usb2.0, had zoals je zelf al zegt ook ervaring met usb3.0 dat die niet gepakt werd.

Tot zover bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door tweakfreaks op 09-02-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Installatiemedia is ook 100% in orde? Schijf kan je 't beste in AHCI modus zetten, dan zou Windows 7 'm gewoon moeten kunnen vinden. Probeer het anders eens met een rewritable DVD, misschien is de USB boot op de laptop niet helemaal lekker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfreaks
TheVMaster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:57:
Waarschijnlijk zul je hiervoor een apparaatstuurprogramma moeten downloaden bij Fujitsu....een driver voor je storagecontroller....
Om er even op terug te komen, dit heeft voor mij gewerkt. TheVMaster bedankt! de anderen natuurlijk ook voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer3_5
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik heb dus het zelfde en heb ookal 2 verschillende usb gebruikt heeft iemand nog tips hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Gamer3_5 schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:27:
Ik heb dus het zelfde en heb ookal 2 verschillende usb gebruikt heeft iemand nog tips hoe ik dit kan fixen?
Waarom zou je anno 2019 nog overwegen om a] Windows 7 te installeren, en b] dan ook nog de 32-bits versie te pakken?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer3_5
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-03-2023
Nee, ik probeer windows 10 met 64bit, maar hij geeft hetzelfde aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom @Gamer3_5 :)

Dit topic gaat over wat er in 2015 mogelijk was met Windows 7 dus dat heeft weinig van doen met Windows 10 eind 2019. Dus je zult weinig hebben aan mensen die reageren op de eerste paar reacties met de Windows-versie en hardware die daar zijn genoemd :P Daarom beter dat ik dit topic sluit en je vraag een eigen topic te openen. Je hebt duidelijk lopen zoeken naar een oplossing, maar het is beter om dan als volgende stap een eigen topic aan te maken en daar wat duidelijker aangeven wat je probeerde / waar je vastloopt: geef dan ook even aan welke hardware (voor zover relevant), welke installatie-file (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 gebruikt?), precieze foutmelding etc dan kunnen we misschien effectiever meedenken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.