Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firewire to USB stekker - Werkt dit? Wat doet het?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Ik zag een verloopstekkertje staan op eBay waar ik nogal vraagtekens bij zette, maar waarbij ik het niet kon laten om het te kopen voor 1,40 EUR. (free shipping). :P
Het betreft hier een Firewire to USB connector.
Nu is mij altijd verteld dat de datacommunicatie over deze 2 protocollen niet compatible is met elkaar en dat deze volledig anders zijn, toch zijn de verhalen verdeeld wanneer je over deze connector gaat googlen (welk deel helemaal waar is, dat is natuurlijk maar de vraag en neem ik niet zomaar aan).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y7qEwhRFUOoddwcgdgpuj0T3/full.jpg

Ik vraag mij dus af aan de kenners hier;

- Werkt dit? (eg. zou ik het kunnen proberen zonder dat er rook uit mijn moederbord of device komt?).

- Zo nee, waar dient het in godsnaam voor? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 09-02-2015 15:08 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schitterend altijd dit soort dingen.

Als ze al gaan werken, dan is dat alleen omdat stekkers aan 1 van de 2 kanten waarschijnlijk op een proprietaire manier in elkaar gezet zijn, zodat ze beide signalen kunnen snappen.
Firewire naar USB of andersom zou kunnen, maar dan moet er wel wat logica tussenzitten. En dat heb je hier iig niet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:43
Dit is waarschijnlijk voor een videocamera die FireWire-data en USB-data allebei over de FireWire aansluiting naar buiten gooit.

Ik weet niet wat je van plan bent, maar zomaar een FireWire-apparaat op een USB-poort aansluiten, of vice versa gaat hier niet mee lukken.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:09:
Schitterend altijd dit soort dingen.

Als ze al gaan werken, dan is dat alleen omdat stekkers aan 1 van de 2 kanten waarschijnlijk op een proprietaire manier in elkaar gezet zijn, zodat ze beide signalen kunnen snappen.
Firewire naar USB of andersom zou kunnen, maar dan moet er wel wat logica tussenzitten. En dat heb je hier iig niet.
Danny :w Dat is lang geleden! (Wittebolx LAN 2009?2010?).

Ja ik had al zo'n vermoeden dat dit niet zomaar zou gaan werken... maar als ik het zonder gevaar kan proberen dan ben ik bereid dat vanavond nog even te doen. 8)7
ThinkPadd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:09:
Dit is waarschijnlijk voor een videocamera die FireWire-data en USB-data allebei over de FireWire aansluiting naar buiten gooit.

Ik weet niet wat je van plan bent, maar zomaar een FireWire-apparaat op een USB-poort aansluiten, of vice versa gaat hier niet mee lukken.
Dank voor je reactie. :) De werking van deze stekker betwistte ik sowieso al, maar lange termijn was ik op zoek naar een methode om mijn (destijds vrij dure) audio interface (Firewire TC Electronic Desktop Konnekt 6) aan te kunnen sluiten op een nieuwer moederbord wanneer ik binnenkort ga upgraden.
Firewire is zoals verwacht niet langer te vinden.
Ik kom daarentegen wel zoiets als dit tegen, wat doelt op het feit dat dit middels Thunderbolt wel zou gaan?

Dat is voor mij in ieder geval een uitkomst bij de huidige generatie moederborden... ik heb gezien dat het bij de Z97 chipset al weer een uniekum is om een Thunderbolt aansluiting on-board te vinden (zucht).

[ Voor 95% gewijzigd door Da_maniaC op 09-02-2015 15:15 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!