ASP MVC form geeft raar resultaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
Ik heb een form waar een verborgen veld wordt ingesteld via Viewbag.adresid.
De value van het verborgen veld wordt correct ingesteld

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/COwNd89.png

Maar als ik het formulier dan submit, krijg ik in de controller de correcte waarde maar met een komma ervoor

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eIvh4UL.png

Kan iemand me zeggen waar die komma vandaan komt? Ik heb niet overdreven veel ervaring met forms maar heb er toch al enkele gedaan maar dit heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt.

Bovenstaand is misschien een beetje te kort samengevat maar denk dat de nodige informatie vermeld staat. Indien niet, dan vul ik het wel aan

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ik zou met firebug oid eens goed controleren wat de form values zijn in je post request. Want die komma moet ergens vandaan komen natuurlijk.

Welke MVC versie gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Heb je toevallig nog een input-tag met dezelfde naam in de source staan (ook andere form tags)? Ik kan mij voorstellen dat deze samengevoegd worden met een ',' als scheidingsteken.

[ Voor 6% gewijzigd door Feanathiel op 09-02-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
In fiddler zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4HT8Y4m.png

Maar is opgelost. Er stonden dus twee input fields met dezelfde naam in mijn form |:(
Als ik die dan niet met de juiste index opvraag in de controller maakt ie er dus een opsomming van : 'lege waarde','adresid'

Ik had het waarschijnlijk sneller door gehad mocht het in Visual Studio staan als "","3818"

Of hoe een mens twee uur verliest met zo'n domme dingen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Kenhas op 09-02-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:46
Als ik je een tipje mag geven: gebruik een model class en bind je view hieraan. Vervolgens gewoon Html.EditorFor of Html.TextBoxFor gebruiken om een veldje te genereren voor je property en posten die handel. Wat je nu aan het doen bent ziet er op z'n zachtst gezegd erg gammel en omslachtig uit :P

• Kenhas
Zo was het ook. Maar het werkte niet.
De view is gebaseerd op een model. Maar heb bij het organiseren van de view kopiëren/plakken gebruikt ipv knippen/plakken. Wilde maar niet lukken daarom in de controller stap voor stap terug gekeerd naar de "minder goede manier van forms verwerken" om de fout te vinden. Aangezien ik niet zoveel ervaring heb met die Entity toestanden en zo, heb ik het zo moeten zoeken waar de fout zat. Er zullen wel simpeler manieren zijn om te debuggen maar ja, ik leer beetje al doende.

En uiteindelijk is (voor mij) nog maar eens aangetoond dat de domste fouten het meest tijd in beslag nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Kenhas, wat Avalaxy zegt zou ik wel altijd zoveel mogelijk proberen om toe te passen het gebruik van een Model zorgt ervoor dat dit soort fouten niet zo vaak voor gaan komen (Zeg maar gewoon nooit).

Als je verder wilt met dit zou ik je aanraden om eens een kijkje te nemen op de volgende link Microsoft Virtual Academt - introduction to ASP.net MVC of hier ASP.Net MVC

iRacing Profiel

Pagina: 1