Toon posts:

Groene / paarse HORIZONTALE strepen bij HDMI Sams UE55ES8000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/t50m80.jpg Oke, hier het volgende probleem:

Wij zijn in het bezit van de Samsung ES8000.
Nu is in dit toestel in November 2014 een NIEUW moederbord geplaatst omdat het toestel groen/paarse horizontale strepen gaf bij HDMI en Digitaal in.
Echter heeft dit moederbord niet geholpen.
Selectro vertelde ons dat het weleens aan de bluray home cinema set kon liggen, deze zat nog in de garantie en hebben wij dan ook opgestuurd naar Selectro om na te kijken en te repareren.
Ook in de Blurayspeler is een NIEUW moederbord EN nieuw loopwerk gekomen, bluray modelcode is: HT-E6500.

Bluray weer terug ontvangen, nog steeds die strepen in beeld.
Selectro heeft 2 weken terug onze tv EN blurayspeler meegenomen en anderhalve week op de testbank gehad.
Ze hebben de tv afgelopen donderdag terug gebracht onder het mom dat er GEEN afwijkingen geconstateerd waren in de anderhalve week dat hun hem op de testbank hebben gehad.

Monteur die de tv kwam terug brengen vroeg ons de tv aan te sluiten zoals we altijd doen.
Dit hebben we gedaan, monteur heeft het gecontroleerd en alles was goed aangesloten.
Hij vraagt ons om het probleem te laten zien.
2 drukken op de afstandsbediening en VOILLA groen/paarse strepen!
Dus ik zeg dat ik NIET snap waarom hun niks hebben gezien in de anderhalve week dat ze hem op de testbank hebben gehad.

Volgens monteur ligt het aan de bluray, dus hij sluit de bluray aan op het leentoestel wat we hier nog in huis hadden, ook een Samsung led tv. GEEN strepen in dat beeld te zien.

Toch ligt het aan de bluray zegt Selectro.
Gisteravond hebben we de bluray ook nog bij de buurman op de tv aangesloten. ook GEEN strepen in beeld.
We kijken een filmpje gisteravond op onze tv en een NIEUW probleem duikt ineens op! WITTE bollen in elke hoek van de tv en in het midden onder, alsof de edge verlichting door de rand / tv heen komt...

Nu zijn we maar met Samsung gaan bellen, hun gaan nu kijken of het toestel gecrediteerd of omgeruild gaat worden. Mag het hopen want toestel heeft ons toen 2800,- gekost en hebben m net 2 jaar en al genoeg problemen mee gehad. In totaal nu al 4x nieuw moederbord erin gekregen.

Wie kent dit probleem? zou graag de ervaringen horen van mensen...

Ik heb er ook een foto van, alleen weet ik niet hoe ik die erbij kan plaatsen?

Afbeeldingslocatie: http://televisie.png

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:53:Monteur die de tv kwam terug brengen vroeg ons de tv aan te sluiten zoals we altijd doen.
Dit hebben we gedaan, monteur heeft het gecontroleerd en alles was goed aangesloten.
Hij vraagt ons om het probleem te laten zien.
2 drukken op de afstandsbediening en VOILLA groen/paarse strepen!
Dus ik zeg dat ik NIET snap waarom hun niks hebben gezien in de anderhalve week dat ze hem op de testbank hebben gehad.

Volgens monteur ligt het aan de bluray, dus hij sluit de bluray aan op het leentoestel wat we hier nog in huis hadden, ook een Samsung led tv. GEEN strepen in dat beeld te zien.

Toch ligt het aan de bluray zegt Selectro.
Gisteravond hebben we de bluray ook nog bij de buurman op de tv aangesloten. ook GEEN strepen in beeld.
Hiermee is toch bij aflevering van de gerepareerde tv aangetoond dat het probleem niet is opgelost en kan Selectro toch niet met enig fatsoen de tv achterlaten bij een consument?

Ik heb helaas ook geen goede ervaringen met Selectro.
Bij mij kwamen ze een gerepareerd tvtoestel afleveren zonder deze te installeren en demonstreren. ("Kunt u zelf").
Toen ik de tv aanzette wist ik ook gelijk waarom ze dat niet gedaan hadden: DSE-probleem was bij het tweede paneel nog erger dan het eerste paneel. En bovendien was het paneel uiterst slordig in de behuizing geplaatst (gapend gat aan de onderzijde en spleet tussen behuizing en paneel).
Bij de volgende 'reparatie' kreeg ik de tv ongerepareerd terug (het paneel was niet vervangen) en waardoor de problemen nog exact hetzelfde waren. De verkoper (winkel) en niet Selectro verklaarde echter dat de tv 100% aan de gestelde eisen van Samsung voldeed.
Ik heb toen ook uitgebreid gebeld met Samsung en Samsung heeft een remote sessie uitgevoerd maar dat hielp uiteraard niet.
Aansluitend gebeld met Selectro voor info over de reparaties. De reparatieverslagen hebben ze mij keurig toegezonden maar de monteur vertelde mij dat de tweede reparatie nog niet was afgesloten en dat het was voorgelegd aan Samsung ter beoordeling. Samsung heeft mij telefonisch niet geïnformeerd dat Selectro een beoordelingsverzoek t.a.v. een reparatie had ingediend bij Samsung. Vreemd en dubieus.
En waarom sturen ze een tv retour naar een consument terwijl ze
  • niets gerepareerd hebben
  • een beoordelingsverzoek bij Samsung is ingediend
en de laatste reparatie dus nog open staat en niet is afgesloten?

Persoonlijk wil ik niets meer met Selectro te maken hebben. Een drama.

En daarom hecht ik ook geen enkel waarde aan uitspraken dat afwijkingen/problemen/mankementen binnen de technische normen vallen. En dus 'normaal' zijn.
Hiertegen valt niet de discusseren omdat dergelijke formuleringen dermate vaag zijn. En vrijwel elk probleem hieronder kan worden geschoven. En de consument dus aan het kortste eind trekt.

[ Voor 30% gewijzigd door ariekanari op 09-02-2015 14:17 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Verwijderd

Topicstarter
ariekanari schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Hiermee is toch bij aflevering van de gerepareerde tv aangetoond dat het probleem niet is opgelost en kan Selectro toch niet met enig fatsoen de tv achterlaten bij een consument?

Ik heb helaas ook geen goede ervaringen met Selectro.
Bij mij kwamen ze een gerepareerd tvtoestel afleveren zonder deze te installeren en demonstreren. ("Kunt u zelf").
Toen ik de tv aanzette wist ik ook gelijk waarom ze dat niet gedaan hadden: DSE-probleem was bij het tweede paneel nog erger dan het eerste paneel. En bovendien was het paneel uiterst slordig in de behuizing geplaatst (gapend gat aan de onderzijde en spleet tussen behuizing en paneel).

Persoonlijk wil ik niets meer met Selectro te maken hebben. Een drama.
Wij hebben de tv inderdaad SLECHTER terug gekregen als toen ze m hebben opgehaald hier... baal er ook echt goed van.. kreeg net het rapport binnen per mail over de reparatie en daarin staat dus dat het probleem niet aan het toestel ligt maar aan de bluray.. ik heb ze meteen gebeld en uitgelegt dat dit NIET het geval is en dat er nu nog een probleem is bij gekomen, namelijk de edge verlichting!
Ben wel zeer benieuwd of meer mensen hetzelfde probleem hebben gehad met dit type tv?
Ik kan namelijk wel gewoon televisie (canal digitaal via CI module) kijken zonder strepen. Strepen zijn er alleen op hdmi en digitaal in, maar als ik een bluraydisc in de bluray stop GEEN groene strepen en kan ik gewoon film kijken, ook via Netflixx welke is verbonden via hdmi naar de bluray voor de audio geeft GEEN groene strepen bij film kijken, alleen in het Home menu en digitaal in geeft het toestel groene strepen.
Zetten we de resolutie van de tv op 720 GEEN groene strepen, bij hogere resolutie wel...
Ik zou graag een foto erbij plaatsen maar weet niet hoe?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Het is niet nodig meerdere oude topics omhoog te kicken om semi alleen te melden dat de winkel niet deugt.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 29-05-2016 14:13 ]

Verwijderd

t-con moet vervangen worden en het probleem zal daarmee opgelost worden.
kleine kans bestaat dat het in het panel zelf ligt

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Een heel vervelend probleem inderdaad. Ik kan je daar helaas geen advies over geven, maar de tv meegeven aan Selectro lost ook bij mij door de regel niets op. Ze hebben bij mijn ES8000 aan huis een keer een wifi module vervangen, dat kunnen ze nog net. Maar de 65HU7500 die ik heb gehad is al ontelbare keren beoordeeld/meegenomen door Selectro, en ook hetzelfde als wat jij aangeeft; we kunnen niets vinden, alles is zoals het hoort, succes ermee.

Tevens hebben ze de laatste keer dat ze de tv terug kwamen brengen (ik was er niet, mijn vriendin wel, en die heeft zoiets van; het zal wel, hang hem maar op en vertrek maar weer) wordt vrolijk verteld dat al mijn problemen aan het binnenkomende signaal ligt van ziggo. Dat hebben ze zogenaamd gemeten... De boel is zelf aangesloten door ziggo, de tv zit zonder antenneversterker een paar meter van de doos af met 1 v/d duurste coaxkabels en connectoren die ik kon vinden. Signaalkwaliteit volgens de tv was ook perfect, en de keren dat ik er was en dat werd nagekeken was het ook allemaal zo. Ik heb ook geen enkel goed woord over voor Selectro. En aangezien Samsung daarmee samenwerkt zit je er helaas aan vast. Ook geen nieuwe Samsung producten hier meer in huis...

Verwijderd

Beetje kort door de bocht je opmerkingen over Selectro!

Als je nou met een probleem zit met Selectro meld dan gewoon bij hun, ipv hier op het forum uitlatingen te doen zonder onderbouwing, wat is de geschiedenis van je HU7500 ect.
TFDev schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:07:
Een heel vervelend probleem inderdaad. Ik kan je daar helaas geen advies over geven, maar de tv meegeven aan Selectro lost ook bij mij door de regel niets op. Ze hebben bij mijn ES8000 aan huis een keer een wifi module vervangen, dat kunnen ze nog net. Maar de 65HU7500 die ik heb gehad is al ontelbare keren beoordeeld/meegenomen door Selectro, en ook hetzelfde als wat jij aangeeft; we kunnen niets vinden, alles is zoals het hoort, succes ermee.

Tevens hebben ze de laatste keer dat ze de tv terug kwamen brengen (ik was er niet, mijn vriendin wel, en die heeft zoiets van; het zal wel, hang hem maar op en vertrek maar weer) wordt vrolijk verteld dat al mijn problemen aan het binnenkomende signaal ligt van ziggo. Dat hebben ze zogenaamd gemeten... De boel is zelf aangesloten door ziggo, de tv zit zonder antenneversterker een paar meter van de doos af met 1 v/d duurste coaxkabels en connectoren die ik kon vinden. Signaalkwaliteit volgens de tv was ook perfect, en de keren dat ik er was en dat werd nagekeken was het ook allemaal zo. Ik heb ook geen enkel goed woord over voor Selectro. En aangezien Samsung daarmee samenwerkt zit je er helaas aan vast. Ook geen nieuwe Samsung producten hier meer in huis...

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:33:
Beetje kort door de bocht je opmerkingen over Selectro!

Als je nou met een probleem zit met Selectro meld dan gewoon bij hun, ipv hier op het forum uitlatingen te doen zonder onderbouwing, wat is de geschiedenis van je HU7500 ect.

[...]
Sorry hoor, maar neem maar van mij aan dat ik echt helemaal klaar ben met selectro. Je krijgt elke keer weer een andere monteur over de vloer, en ze spreken zichzelf allemaal weer tegen. (niet alleen hun collega's, maar ook zichzelf binnen het gesprek wat je met ze voert) Tevens een tv die "hersteld" zal worden waar niets mee gebeurt, na lang aandringen dat ze nou toch echt eens wat doen monteren ze een ander moederbord om wat te proberen, maar dat zorgt alleen maar voor extra problemen waardoor de tv onbruikbaar wordt (geluid valt weg) en voordat dat dan opgelost wordt ben je letterlijk maanden verder. \\

Problemen waren; vertical banding, (echt teveel) backlight bleeding, zeeeeer trage EPG (en menu) "laatst gebruikte" applijst die de hele tijd gereset werd, eens in de zoveel tijd de tv de stekker eruit halen omdat de versterker niet mee aan gaat via HDMI/anynet en ga zo maar door.

Ik neem aan dat je bij Selectro werkt, en misschien dat jij er wel meer werk van zou maken, maar je hebt echt geen idee van hoeveel verschillende Selectro "monteurs" ik al in huis heb gehad die er dan allemaal weer niets van lijken te snappen. Ik ben dr iig klaar mee.

Verwijderd

Ten 1e werk ik niet voor selectro, maar ken ze zeer goed.
Ten 2e selectro maakt het OSD niet maar Samsung dat een firmware traag loopt kan selectro niks aan doen, ze kunnen dan 20 mainboarden vervangen maar het issue blijft.

Betreffend bleeding en banding Samsung bepaalt of er een panel vervangen dient te worden of dat jouw "klachten" binnen de specs vallen.

Al met al als je het niet eens bent met hoe je televisie werkt qua snelheid en SW dan moet je gaan klagen bij Samsung zelf, zij zijn daar verantwoordelijk voor niet Selectro
TFDev schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:04:
[...]

Sorry hoor, maar neem maar van mij aan dat ik echt helemaal klaar ben met selectro. Je krijgt elke keer weer een andere monteur over de vloer, en ze spreken zichzelf allemaal weer tegen. (niet alleen hun collega's, maar ook zichzelf binnen het gesprek wat je met ze voert) Tevens een tv die "hersteld" zal worden waar niets mee gebeurt, na lang aandringen dat ze nou toch echt eens wat doen monteren ze een ander moederbord om wat te proberen, maar dat zorgt alleen maar voor extra problemen waardoor de tv onbruikbaar wordt (geluid valt weg) en voordat dat dan opgelost wordt ben je letterlijk maanden verder. \\

Problemen waren; vertical banding, (echt teveel) backlight bleeding, zeeeeer trage EPG (en menu) "laatst gebruikte" applijst die de hele tijd gereset werd, eens in de zoveel tijd de tv de stekker eruit halen omdat de versterker niet mee aan gaat via HDMI/anynet en ga zo maar door.

Ik neem aan dat je bij Selectro werkt, en misschien dat jij er wel meer werk van zou maken, maar je hebt echt geen idee van hoeveel verschillende Selectro "monteurs" ik al in huis heb gehad die er dan allemaal weer niets van lijken te snappen. Ik ben dr iig klaar mee.
Pagina: 1