Toon posts:

LAN-Party: Hoe op te zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik wil over 2 weken in de voorjaarsvakantie een LAN-Party organiseren met in totaal 8 mensen die Team Fortress en Gmod samen over een LAN verbinding willen spelen.
een Team Fortress en Gmod server opzetten lukt me wel.

Alleen vraag ik me af hoe ik het beste de lan verbinding naar alle pc's kan opzetten.
ik heb namelijk een 3C 2924 - 24 ports switch. ik weet alleen niet of dit handig is voor een LAN party met slechts 8 mensen.

ik zou daarom graag wat uitleg willen over hoe ik het beste die aan kan pakken. (netwerk aanleggen, zorgen dat iedereen de server kan bereiken, en eventueel een fileserver voor de game bestanden aangezien er geen internet verbinding is op de locatie)

Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen hoor ik het graag.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
Dat er maar 8 man op die switch zit maakt uiteraard niet uit. Het is in ieder geval een degelijk ding.

Wat betreft aansluiten netwerk; kan bijna niet makkelijker. Alle kabels erin en gas erop :)

Fileserver inrichten: tja, ik denk gewoon een share op een machine met everyone-full control op share niveau en everyone-read op ntfs niveau..

[ Voor 54% gewijzigd door Roxsman op 09-02-2015 13:51 . Reden: extra info ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast goed te horen dat ik een degelijke swich heb.
enige probleem wat ik met deze switch heb is dat het een managed switch is, maar ik geen ip adress krijg toegewezen als ik met een van de 24 poorten verbonden ben. als ik een statisch ip adress invul kan ik ook niet op het internet komen als ik in poort 1 de kabel naar mijn ziggo router heb zitten.

als iemand hier mee kan helpen zou ik een stuk verder zijn.
alvast bedankt voor de reactie

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Makkelijkste manier is een router erop aansluiten, die DHCP doet. En die laat je IPs uitdelen aan alles wat er aan die switch hangt. Dat hij managed is maakt verder niet zo heel gek veel uit, je hoeft die functies niet te gebruiken op zich.

Kun je wel op die switch inloggen?

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 09-02-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi TERW_DAN,
nee helaas niet, dat heb ik wel geprobeerd nadat ik het ip adress van de switch heb ingevuld in een browser.
(ik heb op mijn pc het adress van de switch ingevuld zodat ik verbonden was met de switch)
dat lukt helaas dus niet,
ik ging er namelijk van uit dat ik bij management de switch kon instellen als DHCP server.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
Inderdaad. Routertje eraan en je bent klaar.. misschien wel interessant om te weten of de switch geconfigureerd is of een kale config heeft. Anders zou het kunnen dat bepaalde poorten in verschillende vlans zitten waardoor je tegen problemen aan zou kunnen lopen.
Misschien handig om van tevoren sowieso een factory reset uit te voeren op de switch als je het niet zeker weet

ps deze switch heeft geen dhcp server functionaliteit volgens mij

[ Voor 8% gewijzigd door Roxsman op 09-02-2015 14:30 . Reden: extra info ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:29:
Hoi TERW_DAN,
nee helaas niet, dat heb ik wel geprobeerd nadat ik het ip adress van de switch heb ingevuld in een browser.
(ik heb op mijn pc het adress van de switch ingevuld zodat ik verbonden was met de switch)
dat lukt helaas dus niet,
ik ging er namelijk van uit dat ik bij management de switch kon instellen als DHCP server.

Groetjes
Je wilt die switch juist niet als DHCPserver laten dienen. Dat laat je gewoon lekker door je router doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
TERW_DAN schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:33:
[...]

Je wilt die switch juist niet als DHCPserver laten dienen. Dat laat je gewoon lekker door je router doen.
Dat zal niet zo'n probleem zijn aangezien dit geen Layer 3 switch betreft. Die heeft geen DHCP functionaliteit.

Inderdaad dat ding een factory reset geven en de aanwezige router de DHCP voor zijn rekening laten nemen. Even op Google zoeken hoe dat moet. Soms met knopjes op dat ding, of het doorverbinden van een tweetal poorten.

EDIT: ter info:
Default IP Address
If no DHCP server is detected, the switch will use its default IP information. The default IP address is 169.254.x.y, where x and y are the last two bytes of its MAC address.

Note: The switch’s default IP address is listed on a label located on the
rear of the switch

[ Voor 23% gewijzigd door The Realone op 09-02-2015 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is me uiteindelijk gelukt om de switch te configureren middels een kabel die vanuit de console (RJ-45) naar een COM poort op een oude pc ging, dan met putty etc geconfigureerd en factory defaults gedaan.
bedankt voor jullie steun en het gaat nu zeker lukken om de party te houden!
Pagina: 1