aspx VB char encoding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik heb een woord waarbij het volgende teken in zit:
offici→le

Nja, die van mij ziet er iets anders uit, maar mijn editor maakt er vervolgens een  van, en bij de POST van de editor zet hij hem weer om naar een daadwerkelijk teken (als ik hem dus debug in een txt bestand).

Als ik de post verwerkt met Server.HTMLEncode, dan wordt alles wel geencode naar &nbsp en dat soort meuk, maar dat éne teken blijft maar zo staan. Het resultaat is dan ook, dat ik het niet verstuurd krijg naar mijn webservice omdat hij dan gewoon op zijn bek gaat :+..
Los daarvan wil ik niet alles encoden, alleen dat ene teken.

Ik kan uiteraard de inhoud van de editor van te voren aanpassen middels een replace, en dan gaat alles prima, maar IMO is dat niet DE oplossing.

Heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
The Absolute Minimum Every Software Developer Absolutely, Positively Must Know About Unicode and Character Sets (No Excuses!)

Begin eens bij 't begin: wat is de encoding van je pagina (HTTP headers, meta-tags)? Wat is de encoding die je server-side gebruikt (database in 't spel? databaseconnectie evt?). Wat is de encoding die je webservice gebruikt c.q. verwacht?

Voor een simpele ë zou je niet eens een Server.HTMLEncode nodig moeten hebben mits je UTF-8 gebruikt (en, anno 2015, zou je dat moeten doen tenzij je een goede reden hebt een andere encoding te gebruiken). Daarbij betekent dat dat je aan de andere kant weer die HTMLEncode "ongedaan" moet maken want je wil je data niet HTMLEncoded in je database/webservice hebben. Either way ben je nu op een pad dat doodloopt. En daar moet je a.s.a.p. vanaf.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 09-02-2015 13:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Nja, 1t/m 32 zijn control chars en dus invalid en komen dan ook niet in m'n HTML pagina. Het 'probleem' is echter dat ik het wel moet versturen en het is dan nogal invalid om via XML te versturen.
Mijn beperkte kennis van VB (thank god) helpt me nog niet echt om hier iets voor te fixen om bijv. deze control chars eruit te gooien, noch encoden om het dan maar zo te versturen.

Verder werkt alles prima, behalve die ~32 control chars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ok, gefixed met een regex \p{Cc}