Geluid naar mijn verster ker met Samsung UE55F6740

Pagina: 1
Acties:

• marinusvdmeulen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11-2025
Hallo Tweakers,

Ongeveer een jaar geleden heb ik een Samsung UE55F6740 gekocht.
Nu heb er heel veel plezier van maar ik heb nog steeds altijd mijn geluid naar de versterker via de koptelefoon jack en maakt de tv dus nooit meer zelf geluid
Als ik op de tulp (RCA) aansluitingen op de achterkant mijn versterker aansluit, krijg ik geen geluid.

Ik wil graag kunnen kiezen tussen de versterket en de TV zijn eigen geluid omdat ik tijdens het normale tv gebruik geen super geluid hoef en ook geen extra afstandbediening.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op hier een concreet antwoord op te kunnen geven zou het wel handig zijn als ook merk en typenummer van het audiosysteem bekend zijn.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 18:16

Tazzios

..

Je TV heeft geen tulp uitgang dus dat je geen geluid hebt kan kloppen.

De opties zijn HDMI ARC of Optisch, maar bij optisch moet je telkens in het menu de tv luidsprekers uit of aan zetten zo lijkt het.

Alles in 2 minuten uit deze handleiding:
http://downloadcenter.sam...BDUT%5DX12DVBEUF-0313.pdf pagina 15

[ Voor 1% gewijzigd door Tazzios op 09-02-2015 12:39 . Reden: tikfoutje een ipv geen ]

• marinusvdmeulen
Ik heb een Yamaha Pianocraft E410 versterker.
Ik zie dat het heel omslachtig om te zetten is via de instellingen.
Ook heb ik ergens gehoord dat het via een of ander kastje kan die je dan aan de tv hangt ofzo?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Die Yamaha heeft alleen analoge ingangen en de Samsung heeft volgens mij alleen maar digitale uitgangen. Dat gaat dus niet zomaar werken.

Alternatief zou zijn om de optische uitgang van de tv te gebruiken. Een omvormer zoals bijvoorbeeld deze er tussen zetten. En dan met een tulpstekker door naar de AUX ingang van de Yamaha. Via het menu van de tv moet je dan aangeven of je de interne of externe speakers wil gebruiken.

• marinusvdmeulen
Prima, dan zal ik dat eens proberen.
Hartelijk dank!
wat mij betreft mag het topic wel sluiten
Pagina: 1