Nieuwe videokaart plus evt extra upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• Jurjen08
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-01 21:22
Beste mede tweakers,

Ik zit een beetje in dilemma, want mijn systeem kan niet echt meer meedraaien met bvb far cry 4 en straks gta V. Daarom wil ik graag upgraden en zit ik aan een gtx 970 te denken, omdat deze vrij goed uit de reviews komt en vaak naar voren komt als upgrade.
Echter weet ik niet of ik ook andere onderdelen moet vervangen van mijn systeem of dat alleen deze upgrade een groot verschil gaat maken en graag zou ik jullie mening daarover horen :)

Ik zoek een videokaart
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
De nieuwe games vlot kunnen draaien op minimaal 1920x1200, bvb FC4 en binnenkort GTA V.
Ook zit ik te dubben om binnenkort een nieuw beeldscherm aan te schaffen met 1440p, dus zou het fijn zijn dat hij dat ook aankan :p

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Max 400 (voor de videokaart)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik neig het meeste naar Nvidia.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Processor: Intel i5 2500K (niet overgeclocked)
Mainboard: Asus P8Z68-V,s1155
Geheugen: G.Skill RipjawsX 8GB(2x4GB) DDR3 1600MHz
HDD: 256GB SSD
Videokaart: Sapphire HD Radeon 6950 (2GB)
Voeding: TN7V64 Corsair TX750M
twee beeldschermen (1920x1080 en 1920x1200)

Alvast super bedankt :)

Jurjen

[ Voor 6% gewijzigd door Jurjen08 op 09-02-2015 11:48 ]

Xencupio @ Battle.net

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
De eerste stap bij aankoopadvies is altijd, wat had je zelf in gedachten?

• space_octopus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08-2025
br00ky schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:43:
De eerste stap bij aankoopadvies is altijd, wat had je zelf in gedachten?
Daarom wil ik graag upgraden en zit ik aan een gtx 970 te denken,

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Prima upgrade in de zin dat je hardware goed genoeg is voor de videokaart. Zorg dat je minimaal 8GB RAM hebt, maar eventueel zou je dat ook alvast kunnen upgraden naar 16GB

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Na je quote zag ik het nog niet, my bad ;). Die 970 is inderdaad een prima ding, gezien je voorkeur voor nVidia. Meer knal-voor-prijs is natuurlijk een 290, die ook overwogen?

• Jurjen08
Hann1BaL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:46:
Prima upgrade in de zin dat je hardware goed genoeg is voor de videokaart. Zorg dat je minimaal 8GB RAM hebt, maar eventueel zou je dat ook alvast kunnen upgraden naar 16GB
Bedankt voor de reactie, zit momenteel inderdaad op 8 gb ram (dit was ik vergeten te vermelden).
De dubio zit hem vooral in, dat het spul allemaal zo'n 3 a 4 jaar oud is en alleen een nieuwe videokaart wellicht overkill is obv het huidige systeem.
De rest zou dus theoretisch nog niet aan vervanging toe zijn?

Xencupio @ Battle.net

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je 2500k kan nog prima mee, zeker als je die eens gaat overklokken. Een aftermarket koeler is dan wel een must.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Jurjen08 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor de reactie, zit momenteel inderdaad op 8 gb ram (dit was ik vergeten te vermelden).
De dubio zit hem vooral in, dat het spul allemaal zo'n 3 a 4 jaar oud is en alleen een nieuwe videokaart wellicht overkill is obv het huidige systeem.
De rest zou dus theoretisch nog niet aan vervanging toe zijn?
Nee de rest kan nog prima alle games op full detail draaien en de kaart van werk voorzien. De rest upgraden kan altijd nog en dan neem je de kaart gewoon mee.

• Jurjen08
br00ky schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:49:
[...]

Na je quote zag ik het nog niet, my bad ;). Die 970 is inderdaad een prima ding, gezien je voorkeur voor nVidia. Meer knal-voor-prijs is natuurlijk een 290, die ook overwogen?
Die heb ik inderdaad overwogen en is zeker qua kosten een stukje voordeliger. Echter hoor/lees ik veel klachten over met name drivers van ati die achter blijven. Zelf ook wel eens tegen aan gelopen met mijn huidige kaart. Het laatste voorbeeld was bvb youtube dat niet op 1080/60fps wilde draaien. Wellicht moet ik nog even wachten tot rockstar de specificaties voor GTA-V onthuld? of die meer voor nvidia of ati is geoptimaliseerd of geen van beide natuurlijk :) Ik heb wel een beetje geduld.. :P

Xencupio @ Battle.net

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
ati bestaat al tijden niet meer dus die verhalen zijn grotendeels opgelost. Je zou eventueel kunnen wachten wat de 300 series doen. Die staan op de rol voor april-mei.

• Jurjen08
Is er nog een merkbaar verschil als je geen PCI-Express 3.0 mainboard hebt?
Mijne heeft nu namelijk nog 2.0. Heeft dit veel invloed op de nieuwe generatie grafische kaarten?

Xencupio @ Battle.net

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Totaal niet. Je verliest hoegenaamd niks, zelfs niet met een 980.
Pagina: 1