smoelenboek functionaliteit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narkimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 20:18
Hallo, vanuit het bedrijf waar ik stage loop is mij gevraagd het reeds bestaande 'smoelenboek' te verbeteren. Op het moment is het een statische HTML pagina, bestaande uit een lijst met naam, functie, titel, tel nummers, email en een foto'tje.

De wens is om wat functionaliteit toe te voegen zoals het klikken op een functie en dan alleen de mensen met die functie weergeven. Ook wil men graag via een webformuliertje nieuwe werknemers kunnen toevoegen.

Nou wil ik graag weten wat jullie de beste manier vinden om dit te realiseren. Een mysql database aanmaken en met PHP deze aanspreken. Of een .xml lijst met daarin de informatie.

Of is er een meer simpele manier om dit aan te pakken? Graag hoor ik ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:36
Waar heb je kennis van?

Via PHP en MySQL is dit zo te realiseren, maar de vraag is als jij je er ook gemakkelijk mee red.
Als jij meer kennis hebt om het met XML te laten weergeven zou ik daar voor kiezen.

Mijn persoonlijke keuze zou zijn PHP/MySQL, omdat dat in mijn ogen het meest simpele is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 15:46
Als het met een webformulier wil kunnen toevoegen (en het moet nog een beetje veilig), dan is het met een SQL database toch de beste optie. Dan kun je daarin ook nog gebruikers plaatsen die mogen wijzigen / verwijderen / toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 15:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad, waarmee heb je ervaring?
Als je ervaring hebt met PHP en MySQL, moet je daar maar voor gaan. Heb je kennis van C#, ASP MVC en Entity Framework icm SQL Server, ga dan daarvoor.

Dit is een beetje een te open vraag, er zijn honderden talen, DBMS systemen en frameworks waarmee je zoiets kan maken. Jij moet gewoon iets kiezen waarmee je vertrouwd bent.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het vanuit de buitenwereld ook benaderbaar is, zou ik wel goed opletten bij php/mysql dat het netjes waterdicht is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narkimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 20:18
Bedankt voor de reacties. Aangezien mijn php kennis beperkt is wou ik even dubbelchecken of het niet stukken simpeler kan. Maar ik ga een database aanmaken en me eens wat inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Alles kan makkelijker, maar een stage is er om wat te leren of niet?
Er zijn vast genoeg kant en klare oplossingen te vinden online, maar dat lijkt me niet de bedoeling..

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 13:47

markvt

Peppi Cola

De gegevens vanuit active directory laden, mapje op de server met afbeeldingen die hetzelfde heten als de gebruikersnamen voor de foto's.

Dat natuurlijk alleen als ze active directory gebruiken en alles invullen. Dit maakt het wellicht zelfs makkelijker beheerbaar met betrekking tot de data in het smoelenboek dan alles in een losse database.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Narkimo schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:18:
Bedankt voor de reacties. Aangezien mijn php kennis beperkt is wou ik even dubbelchecken of het niet stukken simpeler kan. Maar ik ga een database aanmaken en me eens wat inlezen.
Doe dat en mocht je problemen hebben dan zien we je graag terug. Punt is wel, Programming gaat met name over het zelf programmeren. We verwachten wel iets meer dan alleen maar vragen te stellen en hopen op kant-en-klare antwoorden.

Zie voor een eventueel nieuw topic ook: Devschuur® Beleid

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1