Ervaringen Aliexpress (met name creditcard fraude)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.904 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 22:03
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met Aliexpress. Zelf heb ik inmiddels twee bestellen gedaan via Aliexpress, waarvan ik de producten netjes binnen een paar weken heb ontvangen.
Echter ongeveer tegelijktijd met het ontvangen van de producten is gefraudeerd met mijn creditcard.

Mijn creditcard gebruik ik alleen voor internationale transacties en dat is dan ook maar 2-3 keer per jaar ongeveer. Tussen de transacties naar AliExpress en de voorgaande transacties op mijn CC zaten steeds enkele maanden. Aangezien de fraude nu tweemaal ongeveer 1 maand na een bestelling op AliExpress is geweest vind ik het persoonlijk erg verdacht en zal er niet meer zo snel bestellen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Ik zelf heb er nooit last van gehad.
Voor wat ik waard is ik maak gebruik van een skrill prepaid credit card en heb er altijd ongeveer 100 euro op staan. Heb totaal iets van 40 bestellingen op alieexpress gedaan. van goedkoop tot dure aankopen (500 euro)

Weetje zeker dat je computer helemaal veilig is?
(of heb je toevallig puberende kinderen?)]

[ Voor 9% gewijzigd door verbraakje op 09-02-2015 10:55 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 22:03
Nee, geen kinderen en mijn computer is veilig.
Het is mijn zakelijke notebook waar ik dan ook geen illegale software etc ooit op heb geinstalleerd.
Malwarebytes en Eset vinden beide geen malware/virussen etc. Kan er denk ik dan wel vanuit gaan dat er dan ook niks is geinstalleerd.

Door baanwissel zijn de transacties van vorig jaar en dit jaar ook op twee verschillende notebooks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Zie [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2

Aliexpress gebruikt Alipay als payment provider. (ook creditcard transacties lopen via Alipay)
De payment gaat via Alipay naar de verkoper, niet direct. Fraude met creditcards via Aliexpress is ook vrijwel niet mogelijk.
Tenzij je natuurlijk zelf met de verkoper aan de slag gaat, buiten Aliexpress om.
Alipay heeft een uitstekende reputatie op het gebied van payment processing in China.

Overigens kan je bank vaak meer details verschaffen over de fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 17:26
Idem wat de heren hierboven zeggen. Nooit enige last met Aliexpress gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Ik weet niet of het de bedoeling is om er een opsomtopic van te maken, maar ook hier nog geen problemen gehad met Ali(express) met iig meer dan 5 bestellingen vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om eerlijk te zijn is dit topic op een dergelijke manier weinig zinvol. De TS maakt een associatie maar heeft geen hard bewijs, en de enige responses die gaan komen zijn "ik ook" of "ik niet".

Vandaar dat ik hier toch een slotje aan hang :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.