OTAP jira integratie stash / bamboo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkosse
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07-2024
Mede-auteur:
  • X-Blade
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 15:46

X-Blade

In onze huidige situatie maken we gebruiken van een SVN server in combinatie met een losse live omgeving. We zijn bezig met het maken van een plan om gebruik te maken van een OTAP straat in combinatie met GIT. Nu maken we ongeveer 2 jaar actief gebruik van JIRA en we zitten te twijfelen om onze OTAP straat te integreren met JIRA. Hiervoor willen we dan gebruik maken van STASH i.c.m BAMBOO om zo via JIRA onze test, acceptatie en live omgeving te deployen.

Nu zijn we benieuwd of er andere mensen zijn die hier ervaring mee en dit willen delen zodat we een beslissing kunnen nemen of we hier mee verder moeten gaan of beter gebruik kunnen gaan maken van een losse GIT server en geen integratie met JIRA.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 21:52

igmar

ISO20022

Stash en Bamboo werken prima samen, ik zou dan wel Crowd gebruiken om de authenticatie centraal te regelen. Op zich is dat vrij snel en simpel te regelen (ik was in een paar uurtjes klaar met de gehele opzet).

Omdat Git over het algemeen met SSH keys werkt moeten gebruikers die nog wel zelf toevoegen. Een ding wat echter niet werkt : Bamboo is beperkt tot username / password logins. Normaliter gebruik je deploy keys op je CI server, maar Bamboo snapt dat echter niet.

Ik heb Bamboo een eigen user gegeven, die alleen maar read rechten op de Stash repo's heeft, en verder nergens bij kan.

• jkosse
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07-2024
Bedankt voor je reactie,

Betekent dat dat je met Jira geen nieuwe branches aan kan maken aangezien de user dan alleen lees rechten heeft.

We hebben namelijk de volgende workflow in gedachte:
Een ProjectManager kan voor een specifieke bug / feature een branch aanmaken binnen Jira. Vervolgens kan een developer zijn / haar code in deze branche toevoegen. En daarna kan de ProjectManager de code vanuit Jira op de test omgeving releasen en testen. Vervolgens kan de Projectmanager de branch releasen naar de Acceptatie omgeving en als alles correct werkt releasen naar de live omgeving en dit alles vanuit Jira.

Mochten dit bovenstaande namelijk niet volledig geïntegreerd mogelijk zijn binnen Jira zie ik geen toegevoegde waarde voor het werken met Stash ten opzichte van Git. We willen namelijk juist het aanmaken van branches en release automatiseren en gemakkelijk / overzichtelijk houden