Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste,

Ik ben op het moment bezig met een project waar ik graag een Home Theater PC wil gaan gebruiken, alleen als de hipster die ik ben wil ik geen Raspberry Pi gebruiken.
Waarom??
Omdat het kan, ik heb wel een aantal leuke alternatieven gevonden maar deze zijn vaak toch nog steeds geen micro-boards zoals de Raspberry Pi, de prijs is namelijk vaak veel hoger.
Iemand enig idee welk apparaat ik als vervanger kan gebruiken voor de Raspberry Pi?, het liefst niet een stukje sneller maar gewoon echt STUKKE sneller, de prijs is niet echt belangrijk(het moet trouwens wel compact blijen!).

Een apparaat die me wel wat lijkt is een NUC van Intel, snap et concept niet helemaal goed, maar als ik het goed begrijp is het een barebone zonder RAM geheugen ed., klopt dit??

Alle antwoorden zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cubox? Banana Pi? Raspberry Pi 2? Apple TV?
En zoals je zelf zegt een Intel NUC.

Wat wil je er allemaal mee doen? Is het alleen om film te kijken of ook spelletjes te spelen, downloaden of andere dingen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

HummingBoard, Banana Pi, Raspberry Pi 2..

Al 3 alternatieven..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 09:23
MK808b plus met openelec. http://www.freaktab.com/s...-Plus&p=281166#post281166 Ik had de 808b plus al een tijdje geleden besteld, en toen kwam de RPI2 uit, die vervolgens dus ook maar besteld. Donderdag was Mk808b plus binnen. Deze direct voorzien van Openelec. Supersnel opstarten en soepeltjes draaien, enige wat vervelend is, is dat de keymappings voor HDMI cec niet zo lekker zijn als op mijn oude RPI B.

Afgelopen vrijdag zat mijn bestelde RPI2 B bij de post. Als je dit vergelijkt met de MK808B plus dan is er voor mij nauwelijks verschil, behalve dan HDMI-cec en dat de support voor RPI natuurlijk veel beter is. Maar als je graag een exoot wil dan neem je dat dus voor lief.

[ Voor 4% gewijzigd door Candymirror op 09-02-2015 16:37 . Reden: nieuwe URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:25
Avatar_Aang schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:27:

Een apparaat die me wel wat lijkt is een NUC van Intel, snap et concept niet helemaal goed, maar als ik het goed begrijp is het een barebone zonder RAM geheugen ed., klopt dit??

Alle antwoorden zijn welkom
klopt.
Alleen geheugen en een hdd/ssd (soms volstaat een USB stick ook) toevoegen dan heb je een compleet werkend systeem.
Pagina: 1