Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• gzambbas
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-11 13:11
Hallo, binnenkort gaat mijn desktop de woonkamer uit en wil ik een laptop kopen. Ik zou graag een laptop van 17.3 beeldscherm willen hebben en minimaal 6 MB intern geheugen. Wil een redelijk snelle computer. Ook zullen mijn kinderen regelmatig achter youtube zitten. Zit zelf te twijfelen tussen een I3 of I5 maar zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Wat ga je met je laptop doen?
Met de laptop zal ik vooral internetten, uploaden en downloaden, soms photoshop gebruiken. Gamen zal ik niet doen.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal nauwelijks vervoerd worden, het is de bedoeling de dekstop pc te vervangen. Wel zullen onze jonge kinderen regelmatig hierachter zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf ben ik wel een fan van Dell, Asus en HP

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hallo,

Het is wel de bedoeling dat je zelf met een voorstel komt...
Is 6mb geheugen niet wat weinig (ik weet dat je 6gb bedoelt, maar toch)
Een i5 of i3, tja, een i3 is snel genoeg maar wat reserve kan nooit geen kwaad toch??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Ik zou dan gaan voor een i3 die net iets onder budget is, en dan zelf een SSD inbouwen. Daar zul je meer plezier van hebben dan een i5 met ouderwetse HDD.

• gzambbas
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-11 13:11
Bedankt voor de reactie. Ja klopt werkgeheugen minimaal 6gb. Veel laptop's zijn 15,6 beeld en twijfel daardoor wel of het een 15,6 of 17,3 moet worden. Rond de 500 euro is er namelijk meer te krijgen in de
15,6 dan 17,3.

Ik zat zelf te kijken naar de Dell Inspiron 17 alleen heb je daar twee versie's van. De een is 4e generatie Intel® Core™ i5-4210U processor met NVIDIA® GeForce® 840M 2 GB DDR3. De andere dell is 5e generatie Intel® Core™ i5-5200U processor met een Intel® HD Graphics 5500. Hier staat de vergelijking: http://www.dell.com/nl/p/...2C41103~0~3336466%26p%3D1

Maar als I3 hier ook genoeg voor is ... tsja ... dan zal ik daar ook naar kunnen kijken.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou de eis van minimaal 6GB wat soepel hanteren, tenzij je nu al aanwijzingen hebt dat je inderdaad zoveel geheugen moet hebben. Mijn werk-pc wordt toch redelijk zwaar belast met ontwikkelomgeving en veel applicaties tegelijk open, maar heeft desondanks niet meer dan 4GB geheugen. Je vriend in deze is een SSD. Mijn werk-pc hád een traditionele harde schijf, maar nadat ik een paar keer had geklaagd dat de pc traag was, heb ik een SSD gekregen. En tegenwoordig heb ik geen reden meer tot klagen.

Moraal van het verhaal: hou rekening in je budget met een SSD. Koop laptop en bouw zelf de SSD in. De HDD die eruit komt kun je ofwel in een aparte behuizing doen als externe harde schijf, ofwel via een caddy als vervanger van je DVD-speler

... en gaat over tot de orde van de dag