Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scapemaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06-2022
Hey allemaal,

Ik was van plan de ventilator van mijn laptop standaard iets hoger te zetten. Aangezien SpeedFan deze mogelijkheid niet bood besloot ik maar eens in mijn BIOS te kijken. Nu blijkt dat deze maar een paar menu's bevatten, namelijk MAIN, BOOT, SECURITY en EXIT. Ik verwachtte echter ook iets van ADVANCED of PCI tegen te komen.

Is er een methode om meer BIOS opties te tonen of heb ik gewoon een pauper BIOS?

Mijn computer is de ACER Aspire 8930G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik dit typenummer opzoek kom ik uit op een laptop. Bij laptops is het gebruikelijk dat er weinig in te stellen is in de BIOS (is ook niet nodig want er wordt een vaste configuratie geleverd). Daarnaast is er bij laptops over het algemeen vrij weinig in te stellen aan de fans. Als je geluk hebt kan je het fanprofiel instellen op 'actief' of 'passief', maar aangezien de site van Acer uitermate brak is valt er geen handleiding te vinden waarin dat vermeld zou kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Biossen op OEMsystemen zijn vaak beperkt, omdat de gemiddelde OEMklant daar niets te vinden heeft. Ook met notebooks heb je die pech vaak. Probeer het op te lossen via software, anders gaat het denk ik niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vraag me af of het uberhaupt nodig is wat de TS wil..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken