Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suggesties voor DJ / VJ software met 2e scherm

Pagina: 1
Acties:

• Marvex
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik ben op zoek naar eenvoudige software om muziek en video af te spelen, zoals bijv. Windows Media Player. Ik wil zowel mp3 als mp4 in mijn playlist zetten.
De beelden worden met een beamer op een scherm geprojecteerd.
Tijdens het afspelen van mp3 kan ik dan bijv. visualisations tonen, tot zover alles prima.
Maar ik wil ondertussen de playlist kunnen aanpassen op mijn laptop, zoals de volgorde veranderen, zonder dat het publiek dat kan meekijken.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken is dit split-screen bij WMP niet mogelijk en bij VLC player ook niet.
MusicMatch kan dit wel (los visualisations venster) maar die kan geen mp4 afspelen en draait eigenlijk ook alleen goed op WinXP. Ik zoek nu iets voor Win7.
Het is maar voor een 2-uur durende carnavalsavond bij Scouting, dus ik kijk vooral naar freeware.
Maar voordat ik allemaal dingen die installeren waar ik spijt van krijg, heeft er iemand een suggestie?

Edit: hmm, ik denk dat ik iets fout heb gedaan want op m'n Surface kan ik het met Virtual DJ wel.
Maar die draait niet stabiel op m'n Win7 laptop en eerlijk gezegd maak ik vaak fouten met dat programma, dus ik blijf open staan voor suggesties.

Edit2: En helaas heb ik alleen VDJ Home Free, waarbij de video maar 10 min. full-screen wordt weergegeven en daarna veel te klein. Dus dat volstaat ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Marvex op 08-02-2015 23:36 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

In VLC kun je gewoon gewoon de video uitvoeren naar //VIDEO1 enz ,dus ik snap niet waar het mis gaat?

Uiteraard icm video integratie in de interface uitzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Herby op 10-02-2015 15:25 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Marvex
Oké, ik ben nogmaals het menu doorgerost en het (b)leek een stuk simpeler dan ik dacht: namelijk uitschakelen van afspeellijstpaneel.
Die kwam daarmee meteen op het andere scherm en kan ik on-the-fly aanpassen, precies wat ik wil.
Ik heb het videobeeld dan expliciet naar \\.\display2, maar het maakt dan niet uit of ik video integratie in de interface aanzet of niet.

Maar ik wil afwisselend mp3 en mp4 afspelen. Bij afspelen van mp3 wil ik dan audio visualisaties laten weergeven.
VLC doet dat wel, maar zodra na het tonen van een mp3 visualisatie een mp4 wordt afgespeeld, blijft de audio visualisatie op de voorgrond.
De video verschijnt daar dan achter, maar ik wil dan geen audio visualisatie zien.
Nou ja, de mp4 verschijnt heel even op de voorgrond maar daar komt dan meteen de visualisatie overheen.
Bovendien resized dan het scherm dan even waardoor er een stuk van het videobeeld wordt afgeknipt en volgende visualisaties worden dan een beetje samengeperst weergegeven.
Dan moet ik telkens op het juist pionnetje klikken om het videobeeld naar voren te halen én het uitvoerbeeld dubbelklikken voor herstel van volledig beeld.
Of en hoe ik dat kan oplossen hoor ik graag.
Ik heb zojuist nog de laatste versie gedownload, ik had de vorige. Maar de nieuwste loopt af en toe vast als ik wat zit te proberen met verschillende video uitvoer.

Dus mocht er toch nog een goede suggestie komen voor alternatieve players, dan hou ik me aanbevolen.
Iets met een interface zoals Xenox heeft zou leuk zijn.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Nee helaas, dat ga je niet oplossen, zijn meer gebruikers geweest die daar om vroegen lees ik. Vooral omdat je DirectX niet zover krijgt zijn "always one top" functie uit te laten.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Marvex
Jammer dat de video en visuals allebei hetzelfde moeten zijn en niet bijv. de ene Direct3D en de andere DirectX.
Ik heb het zojuist nog wel op een andere laptop geprobeerd.
Daar lukte het heel even, mp4 video werd netjes door mp3 audio visuals afgewisseld op het 2e scherm, met de afspeellijst apart op de laptop.
Alleen bij afspelen van mp3 verscheen óók een scherm met de visuals op de laptop, half over de playlist heen. Resizen hielp niet, elke keer dat dat terugkwam bij mp3, was het weer het oude formaat.
In een poging dat op te lossen ging het mis, VLC gedraagt zich wat dat betreft erg warrig (inconsistent) vind ik.
Maar eigenlijk lijkt het dus wel te kunnen.

Ik heb nog even geprobeerd om Windows Media Player op de achtergrond te laten loopen met visuals, werkt eigenlijk prima, alleen die blijft niet full screen als de video van de VLC player stopt.
Ik ben bang dat ik het idee van de visuals moet laten wat het is en tijdens de MP3's maar gewoon een leuk achtergrondje toon. Dat wordt in ieder geval m'n backup, maar ik blijf verder proberen.
Om van elk mp3'tje nog gauw even een leuk mp4'tje maken heb ik helaas geen tijd meer.