High-end laptop, lange batterij duur, krachtige berekeningen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel graag heb ik hulp bij het kiezen van een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik Windows, doe mijn werk op mijn laptop (programmeren, simulaties draaien, vrij zware beelden analyseren, berekeningen maken in 4D matrices met 30 milj datapunten). Daarnaast maak ik graag amateur photoshop werk, stream ik films. Ik werk graag buiten, dus licht en lange batterijduur zijn wel gewenst.

Wat is je budget?
Ik heb gekeken naar de laptops Acer Aspire VN7-591G-7939 en MSI Gaming GS60 2PC(Ghost)-265NL, die ik beiden voor 1450 euro heb gezien. Ik wil liever niet daarboven uitkomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, veel op de fiets, veel naar conferenties, veel in het vliegtuig en veel programmeren in het park.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, ik ben niet erg merk trouw. Qua specs zou ik idealiter een i7 quadcore , 16gb intern geheugen, 256 ssd of 128 ssd+ ..GB harde schijf willen van max 2,4 kg en meer dan 6 uur batterij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Programmeren is vrij veel typewerk, dus ik zou ook aandacht besteden aan het toetsenbord.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Gaming laptops hebben een korte accuduur, is een ultrabook iets, bijvoorbeeld de Asus Zenbook lijn??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pwillemske ja dat viel me ook tegen in de reviews. Ik kijk nu naar de verwachte Lenovo T550. Zal vanavond de specs van de Asus Zenbook eens doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Als je geen games maakt is een utlra book perfect, ik zou wel kijken dat je geen ULV chip koopt want die fout heb ik zelf gemaakt. Die hebben dan wel een super lange batterij duur maar een compile van een 30K C++ codebase duurt ook 5 minuten.

Ik ben zelf naar een GS60 2QE geswitcht en dat bevalt prima, compile tijden zijn nu meer rond de 1.5 minuten met linken.

Ook moet ik zeggen dat ik het toetsenbord eigenlijk wel prettig vind toetsen hebben meer aanslag nodig dan normaal is voor een chiclet keyboard.

http://tweakers.net/categ...ljHK4TtHC_WXO0O5rJUNauyw_ Waarbij die Acer Nitro nog een redelijke batterij duur heeft ook volgens deze review: http://www.notebookcheck....book-Review.128435.0.html

[ Voor 10% gewijzigd door NC83 op 09-02-2015 21:45 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, dit schreeuwt, op het gewicht na, HP Z15, zeker als je je aan de IGP kan houden en niet de quadro kaart aanzet!

Overigens: ga er niet vanuit dat je 6u lang op een accu ook écht kan berekenen, maar coden moet zeker lukken (zelf met een Z17 wel tegen de 7u gekomen maar idd: scherm donkerder, en de quadro uit!)

[ Voor 46% gewijzigd door Umbrah op 09-02-2015 22:04 ]

Pagina: 1