Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als starter video editen en graphic design (Adobe Suite, met name Premiere Pro en After Effects). Ook zo nu en dan op locatie livestreamen. Ik ben dus op zoek naar een performance monster voor een zo zacht mogelijke prijs dat ik nog eens 'gemakkelijk' mee kan nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs/kwaliteit-verhouding heeft prioriteit. Dus alles bang for buck. Als het dan boven 1200,- uitkomt, so be it.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een TV hangen die ik graag met HDMI wil aansluiten. Muis en toetsenbord regel ik ook zelf wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo klein mogelijke case. Ruimte op moederbord voor capture card(s), bijvoorbeeld van Blackmagic. Lekker veel ram. PROCESSING POWER! Op het gebied van de GPU raak ik het spoor echter een beetje bijster. CUDA? OpenGL? Geen idee...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het geheel niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker portable dus.
Ga je overklokken?
Nee, lijkt me niet verstandig.
Punten
Als starter video editen en graphic design (Adobe Suite, met name Premiere Pro en After Effects). Ook zo nu en dan op locatie livestreamen. Ik ben dus op zoek naar een performance monster voor een zo zacht mogelijke prijs dat ik nog eens 'gemakkelijk' mee kan nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs/kwaliteit-verhouding heeft prioriteit. Dus alles bang for buck. Als het dan boven 1200,- uitkomt, so be it.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een TV hangen die ik graag met HDMI wil aansluiten. Muis en toetsenbord regel ik ook zelf wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo klein mogelijke case. Ruimte op moederbord voor capture card(s), bijvoorbeeld van Blackmagic. Lekker veel ram. PROCESSING POWER! Op het gebied van de GPU raak ik het spoor echter een beetje bijster. CUDA? OpenGL? Geen idee...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het geheel niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker portable dus.
Ga je overklokken?
Nee, lijkt me niet verstandig.
Punten
- Welke processor? Is de K bij de 4790 het extra geld nu wel of niet waard?
- Hoeveel investeren in GPU? Open GL? CUDA?
- Wat is een goed, klein kastje waar alles in past?
- Interne HDD of al het afgeronde materiaal naar een NAS gooien?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 332,50 | € 332,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1) | € 134,25 | € 134,25 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 500W | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 63,95 | € 63,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 795,05 | |