Bang for buck mobiel editing monster

Pagina: 1
Acties:

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als starter video editen en graphic design (Adobe Suite, met name Premiere Pro en After Effects). Ook zo nu en dan op locatie livestreamen. Ik ben dus op zoek naar een performance monster voor een zo zacht mogelijke prijs dat ik nog eens 'gemakkelijk' mee kan nemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs/kwaliteit-verhouding heeft prioriteit. Dus alles bang for buck. Als het dan boven 1200,- uitkomt, so be it.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een TV hangen die ik graag met HDMI wil aansluiten. Muis en toetsenbord regel ik ook zelf wel.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo klein mogelijke case. Ruimte op moederbord voor capture card(s), bijvoorbeeld van Blackmagic. Lekker veel ram. PROCESSING POWER! Op het gebied van de GPU raak ik het spoor echter een beetje bijster. CUDA? OpenGL? Geen idee...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het geheel niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker portable dus.

Ga je overklokken?
Nee, lijkt me niet verstandig.

Punten
  • Welke processor? Is de K bij de 4790 het extra geld nu wel of niet waard?
  • Hoeveel investeren in GPU? Open GL? CUDA?
  • Wat is een goed, klein kastje waar alles in past?
  • Interne HDD of al het afgeronde materiaal naar een NAS gooien?
Uit andere topics bij elkaar gejat opzetje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,50€ 332,50
1ASRock B85M Pro4€ 59,95€ 59,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)€ 134,25€ 134,25
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1be quiet! System Power 7 500W€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX100 128GB€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,05

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mooie openingspost.
Waarom een overklokbare CPU met een non-overklokbare moederboord?
Ik zou een ATX moederboord kiezen i.p.v m-atx.
Misschien meer geheugen in SSD? pricewatch: Crucial M550 2,5" 256GB
Vergeet geen CPU cooler te nemen. pricewatch: Scythe Mugen 4
Een goede PSU die een certificering heeft voor het zelfde bedrag en ook 20W erbij pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Game jij ook? Zo ja, welke games en welke settings wil je draaien?
Wat en waar livestream je games of programma's?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchredgaming op 08-02-2015 23:05 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Open gl of cuda, ik weet het niet...ben er niet zo in thuis
De -k is het geld zeker waard, je gaat het verschil wel merken.
Goed klein kastje: cm 120 of 130 (weet ff de naam niet)
128gb ssd prijs kwaliteit --> nee, neem een 256gb.

Of je je afgeronde projecten naar een nas gaat sturen is aan je eigen, maar waarom zou je dat doen?? Als je een thuisnetwerk creëert op je pc en op andere pc's kun je ze ook overal aan.
Voeding zou ik veranderen naar een Seasonic s12g 450W, veel betere kwaliteit.

Wat bedoel je met live streamen, games??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:26
Dutchredgaming schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:01:
Waarom een overklokbare CPU met een non-overklokbare moederboord?
Het is ook de enige intel met zo'n hoge stock clock, 4GHz is op zich al niet verkeerd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

haarbal schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:06:
[...]

Het is ook de enige intel met zo'n hoge stock clock, 4GHz is op zich al niet verkeerd.
Dat snap ik, maar met OC mobo hou je de optie open met overklokken.

Review QNAP TS-230 NAS

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee in hoeverre je een OC merkt in tools van Adobe e.d, maar voor gaming schiet je er in ieder geval weinig mee op en betaal je wel flink meer. Overigens is je keuze van moederbord vreemd als je ondanks de hogere kosten toch de optie voor OC open wil houden. Neem dan een moederbord met Z97 chipset en geen B85.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat voor resoluties materiaal werk je mee? Welke versie van CS?

Qua merk gpu; AE is openGL en alleen de raytracer voor 3d effecten werkt met CUDA. Premiere werkt al sinds CS4 met Cuda van Nvidia en vanaf CC met AMD. Aangezien CUDA in Premiere beproefder is en nog nodig voor de raytracer in AE zou ik bij een Nvidia kaart blijven.

Effecten renderen op de gpu houdt wel van vram bandbreedte ook. Je ziet GTX 670's en 680's voor weinig geld langskomen. Voor 100-150 euro krijg je nieuw niet zo veel power. Ik vind dat wel echt een onderdeel wat de moeite is om 2dehands te scoren.

Voor rond de de 1200 euro heb je ook een 5820k systeem, die is standaard multithreaded al 20% sneller dan de 4790K en als je hem wat oc geeft nog meer. Voor video wel een goeie cpu. Geen gpu want die haal je ook hier weer 2dehands :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 393,95€ 393,95
1ASRock X99 Extreme4€ 210,50€ 210,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT4K4G4DFS8213€ 190,-€ 190,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.025,70

specs

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zo'n deluxe systeem in zo'n budget kast...zonde. Ik vind het er niet bij passen, overigens geeft TS niet te gaan overklokken dus die 6 core is een no go aangezien de 4790k een stuk sneller zal zijn in single core dingetjes. Daarnaast heb je een 128gb ssd, ik zou voor 256 gaan en daar dan ook je projecten op maken.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou ben ik niet thuis in de video editing software van Adobe, wel de foto kant. Daar heeft Multi-core toch echt wel nut! Dus meer cores de beter daarbij, dan lijkt me 6 cores wel fijner.

Overigens is een 2e hands kaart scoren misschien niet handig als de TS de PC bedrijfsmatig koopt ? Misschien een puntje om rekening mee te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 08-02-2015 23:35 ]

Gabriël AM5

• maratropa
  • Niet online
Boeiend die kast en andere karige onderdelen, die had hij ook, het ging om het idee :)

Voor allround gebruik vind ik de 4790K idd ook vaak interessanter ivm hoge turbo. Maar als de 5820K ergens goed voor is, ook zonder OC, dan is het wel als je veel premiere en AE gebruikt.

Trouwens als de TS zich inleest in overclocken, en hoe makkelijk je die 5820K mild overclocked dan bedenkt hij zich nog wel.. ;)

specs

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

maratropa schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:25:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 393,95€ 393,95
1ASRock X99 Extreme4€ 210,50€ 210,50
1Crucial CT4K4G4DFS8213€ 190,-€ 190,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.025,70
Tientje extra voor mooiere ram reepjes en nog 2 slots open voor misschien 32 gb ram totaal in de toekomst.
Als je echt veel ram wilt (128 ram, te overkill) kan je deze product 4x bestellen :P
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA

Meer hdd geheugen handig?

Review QNAP TS-230 NAS

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Nut heeft een 5820k vast wel, maar daar betaal je dan ook 275 euro extra voor ten opzichte van een zelfde system met een i7-4790k. Blijf het per saldo een vrij forse meerprijs vinden voor een (theoretische)prestatiewinst van een procent of 25. Daar komt dan nog bij dat de single thread performance van een 4790k beter is. Overklokken kan je ze beide dus daar kijk ik even niet naar. Maar goed, als iemand processing power met hoofdletters roept is het van de andere kant wel een logische suggestie :Y .

De oorspronkelijke build had trouwens een microATX moederbord met een ATX kast. Zou omgezet kunnen worden naar een compleet microATX systeem (of zelfs een miniITX?). Socket 2011-3 microATX borden zijn wat zeldzamer maar behoren ook nog tot de opties. Aangezien ik lees dat meenemen een prioriteit is kan een pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart, pricewatch: Antec ISK600M of een pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart misschien interessant zijn? Kosten allemaal wat meer dan bijvoorbeeld een pricewatch: Cooler Master N200 Closed maar zijn denk ik wat beter handelbaar en bestand tegen het verplaatsen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:26
Tribits schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:54:
Overklokken kan je ze beide dus daar kijk ik even niet naar.
De 5820K heeft wel een stuk meer te winnen met een overclock, de 4790K zit veel dichter bij het maximaal haalbare.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Ph0en1x
Dat gaat lekker met de reacties! _/-\o_

Lijstje in OP is dus nogal bijeen geraapt. Compatibiliteit tussen de componenten zal daarom ver te zoeken zijn. Ik las dat dus inderdaad alleen de hogere kloksnelheid van de -K de meerprijs al waard is. Maar alsnog de optie tot overklok open te houden met geschikt moederbord is misschien wel slim ja. ATX vs. m-ATX klinkt mij groter. ;) Portabiliteit is toch wel een groot goed.

Hij is niet bedoeld om te gamen, maar kan niet uitsluiten dat ik er eens iets op ga doen natuurlijk. Geen livestream van games dus, maar gewoon evenementen (vandaar de eis dat er ruimte moet zijn voor bijv. Blackmagic Decklink card om videosignalen binnen te harken).

Is extra SSD ruimte nodig als ik het alleen gebruik voor de software en temp files? Voor lange termijn opslag zou ik dan een normale schijf of dus een NAS nemen. Neig toch naar het laatste (er zijn nog wel meer apparaten in huis die daarvan profiteren).

Ik werk met After Effects CC en Premiere Pro CC 2014. Output is eigenlijk altijd 1080p. Wat dat alles dan betekent voor CUDA vs. OpenGL laat ik me op basis van deze info graag nogmaals over informeren. Tweedehands is inderdaad wel een dingetje. Als het kan toch gewoon als zakelijke investering met te verrekenen BTW. Of het moet bij aanschaf al 100en euro's schelen natuurlijk.

Die 5820k klinkt mij als behoorlijk high-end (ik zie ook een aardig prijzig moederbord erbij komen daardoor, klopt dat?). Als ik dit erbij pak zie ik dat de value van de 4790K al hoger is zonder dat extra dure moederbord. Qua bang-for-buck is de rekensom voor mij dan helder, wat Tribits zegt dus, maar maratropa maakt het me wel lastig met z'n enthousiasme. ;)

Laat ik het zo zeggen, qua prioriteit:

1. Bang for buck
2. Processing power (geen caps dit keer ;))
3. Ruimte op mobo voor capture card(s), TV (per hdmi), monitor (als het kan twee) en - goed punt - uitbreiding RAM.
4. Portable (zo'n CM 130 ziet er heel schattig uit maar wordt dat niet ontzettend proppen?)
5. Overklok (eventueel in de verre toekomst als ik het uit bittere noodzaak aandurf meer uit m'n systeem te persen)

Nieuwe build neerzetten is nu wat lastig, want daar struikel ik nu over het mobo vanwege de form factor en wel/niet overklok en de te nemen gpu.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

haarbal schreef op maandag 09 februari 2015 @ 00:07:
De 5820K heeft wel een stuk meer te winnen met een overclock, de 4790K zit veel dichter bij het maximaal haalbare.
Doorgaans wel inderdaad maar Haswell processoren zijn nog al wisselend als het gaat om de mogelijkheid tot overklokken. Zie bijvoorbeeld de uitleg/waarschuwing in dit artikel op Anandtech. Overklokken tot de standaard snelheid van een 4790k (4.0GHz) moet echter goed te doen zijn.

[quote]
Ph0en1x schreef op maandag 09 februari 2015 @ 00:38:
Is extra SSD ruimte nodig als ik het alleen gebruik voor de software en temp files? Voor lange termijn opslag zou ik dan een normale schijf of dus een NAS nemen. Neig toch naar het laatste (er zijn nog wel meer apparaten in huis die daarvan profiteren).
Het loopt toch altijd sneller vol dan je denkt, mijn Windows installatie is nu een half jaartje oud of zo en is nu in totaal (systeem, programma's en wat data) rond de 128GB. Daar zou ik wel aardig wat van af kunnen halen met een flinke disk opruiming maar 'out of diskspace' is wel de laatste melding die je wilt zien als je net wat werk gedaan moet krijgen.
maar maratropa maakt het me wel lastig met z'n enthousiasme. ;)
Ik ben er vrij zeker van dat Maratropa aardig wat meer praktijk ervaring heeft met dit soort zaken, maar dat even terzijde ;)
4. Portable (zo'n CM 130 ziet er heel schattig uit maar wordt dat niet ontzettend proppen?)
Da's een miniITX kast, en dat wordt inderdaad nog wel eens priegelen bij het bouwen, hoewel die CM130 dan wel weer één van de grotere miniITX kasten is. Tevens bij dat soort kasten extra goed opletten of alles er wel in past en bij zwaardere videokaarten het liefst zoeken naar ervaring van iemand die al eens een soortgelijke build heeft samengesteld. Ik geloof bijvoorbeeld dat er ook nog wel eens wat geëxperimenteerd is met een R9 290 in een (standaard) Raven RVZ01 maar dat liep niet zo heel goed af.

[ Voor 73% gewijzigd door Tribits op 09-02-2015 01:03 ]

• maratropa
  • Niet online
Bang 4 buck zal wel bij de 4790k liggen, je kunt in princiepe voor een goedkoop moederbord gaan. De marge voor overclock is niet heel groot dus dan voor een non oc bordje kiezen is ok. Voor x99 ben je gewoon 200 euro aan moederbord kwijt..

En met een 4790k kun je ook wat meer in de rest stoppen.

Qua gpu: Gebruik je veel effecten, en manipuleer je veel de frames qua formaat en kleur en/of pas je framerates aan? Hoe meer je dat doet hoe meer de gpu gebruikt wordt in bijv. Premiere.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 09-02-2015 07:14 ]

specs

• Ph0en1x
Laat ik dan de 4790k aanhouden. Of is het nog een idee om het overklokgebeuren te skippen en een Xeon te nemen icm goedkoper moederbord?

Het valt momenteel qua effecten nog wel mee, maar laat ik wat dat betreft ook maar future proof zijn (zelfde als met overklok). Laten we zeggen dat de GPU qua prijs/performance zeg maar in het zelfde segment als de CPU kan zitten.

Moederbordkeuze wordt dan begrensd door:

- Ruimte voor adequate GPU
- Ruimte voor Blackmagic Decklink Capture Card
- Overclock i7 4790k ondersteund (tenzij Xeon)
- Liefst aansluiting voor 2 monitors
- Past in miniITX (lukt dit niet, dan form factortje groter)

Ik ga hem niet zelf in elkaar zetten, dat laat ik gewoon doen. Dus als het hele zwik met adequate GPU in dat kleine kastje kan worden gestopt, ben ik tevreden!

256gb SSD staat hierbij ook genoteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Ph0en1x op 09-02-2015 18:52 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 08:55
Een Decklink card heeft een PCI-e slot nodig, dus samen met een GPU gaat dat op mITX simpelweg niet passen.

Qua moederbord zou je dan bijvoorbeeld voor een pricewatch: Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 kunnen kiezen.

Kast is een lastig verhaal. Het ligt er maar net aan wat je verstaat onder "makkeljik meenemen". Wellicht is een pricewatch: Cooler Master Silencio 352 een goede optie. de pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0 is nog een stukje kleiner, maar het gaas aan de voorkant raakt makkelijk vervormd. Zeker als je er vaak mee moet slepen.

Zonder de videokaart zou ik zelf op een systeempje als dit uitkomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5€ 116,99€ 116,99
1Cooler Master Silencio 352€ 48,-€ 48,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Cooler Master GM G550M
In zo'n Silencio heb je niet bijster veel ruimte voor cable-management, dus elke onnodige
SATA/MOLEX kabel weglaten heeft zo z'n voordelen.
€ 49,95€ 49,95
1Crucial MX100 256GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 791,34

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:55
Als je hem 'portable' wilt, is dan een pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart niet iets?

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zat er net nog even naar te kijken want is inderdaad wel een populaire optie voor draagbare systeempjes, maar als ik zo de reviews is nalees zijn de handvaten (als ze daar inderdaad voor bedoeld zijn) niet al te stevig dus je loopt het risico dat je met een gebroken kast eindigt :F. Desondanks zou ik inderdaad wel voor een dergelijke kast kiezen, toch iets handzamer als een (mini) towertje en je komt er denk ik ook wel wat beter mee voor de dag als je er mee naar klanten gaat.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:36
Kan je niet met bv remote desktop verbinding maken met "monster pc" en neem je een intel nucje mee naar klanten. Of gaat adobe daar niet echt goed mee om?

• Ph0en1x
loki504 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:35:
Kan je niet met bv remote desktop verbinding maken met "monster pc" en neem je een intel nucje mee naar klanten. Of gaat adobe daar niet echt goed mee om?
Er zal waarschijnlijk ook op locatie gerenderd moeten worden, dus dat wordt hem niet lijkt me.

Die Bitfenix ziet er goed uit! Past het lijstje van svenvv2 daarin?

Dan mis ik alleen nog de videokaart en zag ik dus opeens een Xeon worden gesuggereerd ipv de i7 (met dan ook een goedkoper moederbord, want overklok niet nodig). De value van de Xeon is beter volgens CPUBoss.

• maratropa
  • Niet online
Die bitfenix ziet er grappig uit maar de "handvaten/voeten" zijn erg zwak en hij wiebelt heel makkelijk. Ook zijn ze scherp en kun je hem niet lekker oppakken.

specs

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Hoezo overklok niet nodig bij een Xeon? Ja, omdat het niet kan, maar dat is een ander verhaal. Standaard zijn ze echter stuk voor stuk lager geklokt dan een i7-4790k. Het kan een leuk alternatief zijn voor een i5, beperkte meerprijs en hyperthreading maar ik vind ze op het moment eigenlijk te laag geklokt of te duur om een echt alternatief voor de 4460 of 4790k te zijn. Bijna 80 euro duurder dan de i5 en 0,6 GHz trager dan de i7-4790k. Maar goed, als je er zeker van bent dat je applicaties gebruik kunnen maken van die quad core plus hyperthreading kan het inderdaad een optie zijn. En CPU boss moet je eigenlijk gewoon links laten liggen, is ook niet meer dan een database die een vracht gegevens naast elkaar zet zonder rekening te houden met specifieke wensen of eisen.

• Ph0en1x
Tribits schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:19:
Hoezo overklok niet nodig bij een Xeon? Ja, omdat het niet kan, maar dat is een ander verhaal.
Ik bedoelde dat het bijkomstige moederbord geen overklok hoeft te ondersteunen.

Maar ok, laat ik dat Xeon-weggetje dan snel schrappen. :)

Nieuwe build dan, met een andere case met handvat, gewoon omdat het kennelijk kan. Ziet er wel erg praktisch uit. Helaas wel tweemaal zo duur als de BitFenix.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,95€ 332,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 220,95€ 220,95
1Silverstone Sugo SG04B-FH€ 119,90€ 119,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 199,49€ 199,49
1Cooler Master GM G550M€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.163,18

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:39

Thomg

Aww yiss

Zet wat vraagtekens bij de voeding en het geheugen.

De 5820K is het naar mijn mening 100% waard als je zelf de mouwen opstroopt en er is een flinke overklok op gooit, bij mij draait ie op 4.6-4.4 turbo en maakt ie gehakt van een 4790K, weliswaar met een flinke koeler, een flink overklok moet er zelfs voor een beginner mee te halen zijn ( 4.1-4.2 ). 2 cores meer voor nog geen 20% meer geld is een steal, helaas is het bijbehorende wel flink wat duurder, maar niet zoveel dat het disproportioneel wordt.

Als je niet gaat overklokken is de 4790K wel de veel betere keus kijkende naar de erbarmelijke stock clocks van de 5820K... Mijn 3770K was nog sneller dan de 5820K bij single threaded programma's...

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 09-02-2015 23:30 ]

• Ph0en1x
Thomg schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:24:
Zet wat vraagtekens bij de voeding en het geheugen.
Heb je een suggestie voor een alternatief?
De 5820K is het naar mijn mening 100% waard als je zelf de mouwen opstroopt en er is een flinke overklok op gooit, bij mij draait ie op 4.6-4.4 turbo en maakt ie gehakt van een 4790K, weliswaar met een flinke koeler, een flink overklok moet er zelfs voor een beginner mee te halen zijn ( 4.1-4.2 ). 2 cores meer voor nog geen 20% meer geld is een steal, helaas is het bijbehorende wel flink wat duurder, maar niet zoveel dat het disproportioneel wordt.

Als je niet gaat overklokken is de 4790K wel de veel betere keus kijkende naar de erbarmelijke stock clocks van de 5820K... Mijn 3770K was nog sneller dan de 5820K bij single threaded programma's...
Mja, ik ben toch een beetje huiverig voor overklokken, maar als ik jullie begrijp is dat peanuts?

Twee builds dan:

v1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,80€ 332,80
1Xigmatek Aquila Closed Wit€ 70,98€ 70,98
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,52

v2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 392,95€ 392,95
1ASRock X99M Extreme4€ 208,90€ 208,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 202,95€ 202,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.276,53

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Heeft je 4790k systeem nu ook opeens DDR4 gekregen? Gaat niet werken vrees ik en vertekent het prijsverschil enigszins. Als je twijfelt over overklokken is het misschien een idee om even de manual van de ASRock X99M Extreme4 in te kijken, dan krijg je een beetje een idee van wat er voor nodig is en of jij je daar comfortabel bij voelt. Verder is LinusTechtips met de 5820k aan de slag gegaan. Wel jammer dat hij daarvoor een bord gebruikt van ruim 400 euro: pricewatch: Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME, maar wie weet kan zijn enthousiasme je overtuigen, hoewel het dan altijd wel weer de vraag is of het toevallig een sponsor van hem is. En natuurlijk last-but-not-least deze uitstekende review van een vergelijkbaar systeem, inclusief overclocking tips, op Tweakers zelf: productreview: Intel Core i7-5820K Boxed review door ZombieExtreme. Zou toch bijna spijt krijgen van mijn 4790k :P.

• Ph0en1x
Tribits schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:00:
Heeft je 4790k systeem nu ook opeens DDR4 gekregen? Gaat niet werken vrees ik en vertekent het prijsverschil enigszins.
Whoops, gefixed.
Als je twijfelt over overklokken is het misschien een idee om even de manual van de ASRock X99M Extreme4 in te kijken, dan krijg je een beetje een idee van wat er voor nodig is en of jij je daar comfortabel bij voelt. Verder is LinusTechtips met de 5820k aan de slag gegaan. Wel jammer dat hij daarvoor een bord gebruikt van ruim 400 euro: pricewatch: Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME, maar wie weet kan zijn enthousiasme je overtuigen, hoewel het dan altijd wel weer de vraag is of het toevallig een sponsor van hem is. En natuurlijk last-but-not-least deze uitstekende review van een vergelijkbaar systeem, inclusief overclocking tips, op Tweakers zelf: productreview: Intel Core i7-5820K Boxed review door ZombieExtreme. Zou toch bijna spijt krijgen van mijn 4790k :P.
Top, bedankt voor de tips. Als ik in die review het stukje over overclocken lees wordt ik al een beetje kriebelig, dus ik denk dat ik daar toch maar vanaf zie. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ph0en1x op 11-02-2015 15:11 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
/topic niet gelezen

Door Adobe heb ik altijd gekozen om voor een nVidia kaart te gaan vanwege CUDA, maar omdat ik de laatste tijd ook weer bezig was met het zoeken naar nieuwe videokaarten ivm Adobe en dan vooral ivm de Mercury engine had ik wat rond gegoogled.

Ik raad je aan om de volgende 2 pagina's door te nemen
http://blogs.adobe.com/pr...and-premiere-pro-cs6.html
http://blogs.adobe.com/pr...d-adobe-premiere-pro.html

en aan de hand daarvan je keuze te maken. Ik heb ervoor gekozen om bij nVidia te blijven omdat ik toch al een kaart had en er dus makkelijk een 2e bij kon schuiven. Ook lijkt het erop dat ze net wat meer ondersteunen met CUDA.

Echter is het wel zo dat de nieuwe Mac Pro's zijn uitgekomen met AMD kaarten en het lijkt me dus ook dat Adobe steeds meer zal gaan ontwikkelen voor OpenCL

Mocht je reeds een legale Adobe hebben, hou er dan ook rekening mee dat OpenCL pas wordt ondersteund vanaf CS6

[ Voor 6% gewijzigd door Exphy op 11-02-2015 16:29 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Ph0en1x
Okay, ik denk dat ik het maar als volgt ga doen dan. Of kan het nog beter op elkaar worden afgestemd?

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Aquila Closed Wit€ 70,81€ 70,81
1Blackmagic Design Decklink Mini Recorder€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.196,35

Twijfel alleen beetje over de case. Gaat het passen allemaal? En in de BitFenix Prodigy M? Die ziet er toch ook wel mooi uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ph0en1x op 12-02-2015 18:01 ]

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-03 21:10
Gaat het wel passen in zo'n kleine kast met de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2?

• Ph0en1x
"Due to its size, it can house graphics cards up to 330 mm long, as well as CPU coolers up to 180 mm tall" aldus Toms Hardware

[ Voor 6% gewijzigd door Ph0en1x op 13-02-2015 16:13 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Misschien nog een iets leukere voeding erin zetten voor een pc van dat kaliber, maar verder priiima.

• Ph0en1x
Thomg schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:15:
Misschien nog een iets leukere voeding erin zetten voor een pc van dat kaliber, maar verder priiima.
Wat is er mis met deze? Heb je een suggestie?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Bij een pc van ruim 1000€ verwacht ik op z'n minst een modulaire gold voeding.

pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

't Hoeft niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 13-02-2015 16:18 ]

• Ph0en1x
Thomg schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:17:
Bij een pc van ruim 1000€ verwacht ik op z'n minst een modulaire gold voeding.

pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

't Hoeft niet.
Okay dat scheelt nauwelijks in de prijs. Dit wordt hem dan!

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 209,90€ 209,90
1Blackmagic Design Decklink Mini Recorder€ 149,-€ 149,-
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 68,50€ 68,50
1Crucial MX100 256GB€ 96,50€ 96,50
Bekijk collectie
Importeer producten