Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 15:58
Sinds vorige week hebben we een lg 55lb630v

Sinds de eerste keer dat het toestel aanstaat vind ik dat er een groene waas over het beeld zit. Vooral te zien in gezichten.
Dit op elke ingang, op elke bron.

Naar mijn mening moet de witbalans bij een tv af fabriek redelijk goed zijn.

Ben de hele week al in het menu aan het proberen dit goed te krijgen.
Wat heb ik al gedaan:
Alle digitale verbeteraars uitgezet.
AVS HD calibratie dvd gebrand en helderheid contrast enz optimaal ingesteld.

Resultaat nog steeds groen.
In de standaard beeldmodus heb je te weinig mogelijkheden om de witbalans te veranderen.
Daarom overgeschakeld naar isf expert 1
geavanceerde bediening -> witbalans
stap hoog: R 4 G -20 B 16
stap laag: R 6 G -23 B 6

Nu is het redelijk maar nog net niet mooi.

De volgende stap is de witbalans in 20 stappen veranderen maar dit lijkt me zonder meetapparatuur niet te doen.

Doordat het de eerste dagen erg druk is geweest heeft de tv nu 15 draaiuren. Volgens mij mag ik hem dan niet meer klakkeloos inruilen.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:16
Het calibreren met dergelijke grote afwijkingen (zoals jij het beschrijft) is zonder goede apparatuur niet mogelijk. Zelfs al zou je het redelijk goed kunnen afstellen zul je altijd twijfel houden of een ander exemplaar toch niet af fabriek een duidelijk beter beeld geeft.
Je ergert je groen en geel aan deze tv (letterlijk). Retourneren is de beste oplossing.

Heb je de tv internet gekocht? Dan geldt een zichtperiode van 14 dagen waarin je de tv kan retourneren zonder opgaaf van redenen. Laat deze zichtperiode niet verlopen.
Er geldt altijd redelijkheid en billijkheid. Je hebt alles geprobeert om het te verhelpen en dan is 15 uur niet veel.

Omruilen kan ook maar dan lok je mogelijk een discussie uit omdat dan de tv ook gerepareerd kan worden. Uit eigen ervaring weet ik dat reparaties niet altijd een oplossing bieden. En je bent de tv minimaal 14 dagen kwijt. Binnen de zichtperiode zou ik de tv niet laten repareren.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:07
Schijnt vaker voor te komen : Groene waas LG 60PB560V Plasma 60 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 15:58
ronnie vd in "lg 55lb630v groenig beeld"
@steef dat andere toestel is een plasma maar t is wel bijzonder dat ze er daar ook last van hebben

Contact gehad met de webwinkel, foto's gestuurd.
Zijn doorgemailt naar lg
Nu wachten op reactie.

Zichtperiode loopt vrijdag af, tot dan de tijd.
Webwinkel wil eerst een monteur van lg laten laten komen om te bepalen of het een doa is.

[ Voor 29% gewijzigd door ronnie vd op 09-02-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:16
Je had alleen moeten melden dat je gebruik wil maken van je recht om het toestel terug te zenden binnen de zichtperiode.
Nu ben je kennelijk een discussie gestart door het probleem te beschrijven en komt de webwinkel met de suggestie om een monteur langs te laten komen. Hierdoor is het nog steeds jouw probleem en niet een probleem van de webwinkel.

Hopelijk kan de monteur het oplossen dat zou het best voor jou zijn.
De beoordeling ligt bij de monteur en die kan beweren dat het normaal is en binnen de specificatie(afwijkings)normen valt. Hij kan het euvel ook voorleggen aan LG. LG zal hetzelfde zeggen dat het euvel binnen de normen valt.
Ga hier maar eens de discussie over aan. Dat ga je nooit winnen omdat dit nogal vaag is (en dus ruim te interpreteren is door de monteur of LG).

Of komt de monteur niet voor vrijdag langs: helaas zichtperiode voorbij.
Hierdoor zit jij mogelijk opgescheept met een gemankeerde tv.

Heeft niets met een DOA te maken. De tv doet het toch en was niet stuk?
De tv heeft een beeldafwijking waardoor deze niet aan jouw verwachtingen voldoet. De beeldafwijking valt met geen mogelijkheid te corrigeren via de beeldinstellingsopties. Dat is wat je hebt geprobeerd en dat lukte niet naar tevredenheid. Daarom doe je een beroep op het retourrecht binnen de zichtperiode.

Nieuwe mail sturen aan webwinkel: retourneren binnen zichtperiode of webwinkel ruilt de tv om voor een nieuw exemplaar.

[ Voor 26% gewijzigd door ariekanari op 09-02-2015 13:30 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haas007
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12-2020
ik kan bevestigen dat bij normaal gebruik en regelmatig pixelrefresh het scherm toch inbrand en mensen er allemaal uit gaam zien als de Hulk. Contact met LG geeft dat ze coulance regeling hebben 600,- eigenbijdrage en 900,- bij eigenschuld. Daar heb je tegenwoordig bijna een nieuwe voor. Voor mij eerlijkgezegd GEEN Oled meer. Ook niet van andere merken daar die allemaal uit dezelfde OLED fabriek komen. Was een promoter maar ben inmiddels behoorlijk teleurgesteld. Dan maar een Qled 8k, hoop dat die me niet na iets meer dan 2 jaar laat zitten.
:(
Pagina: 1