Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RAM defect of een instelling ergens?

Pagina: 1
Acties:

• Xyzyz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07 16:03
Dag, ik heb laatst na advies op dit forum te hebben ingewonnen nieuwe RAM gekocht voor mijn PC. Daarnaast heb ik een nieuwe SSD schijf er in gezet. Windows 7 er opnieuw op (moest naar de 64 bit) maar de problemen begonnen. Ik heb 2x 4GB er in gezet waar ik eerst maar 2GB had. Nu krege ik al vrij vlot de volgende errors op het BSOD: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Nu dacht ik dat er misschien toch wat problemen waren met 2x 4GB RAM aangezien ik deze error de ene keer wel kreeg (soms ook herhaaldelijk achter elkaar) en de andere keer helemaal niet. Heb er toen 1 uitgehaald om te checken of ik de error weer kreeg maar windows starte gewoon en heeft het nu al een tijdje gedaan. Nu net weer de error met maar 1x 4GB RAM er in.

Nu is met mijn gegoogle wel duidelijk dat het om de RAM gaat maar ik weet niet of het om defecte ram zal gaan, instellingen of dat ik toch de verkeerde ram voor mijn moederbord heb gekocht. Het is nu ook jammer dat ik maar 1 DIMM gebruik en als er ene defect in zit stuur ik het graag terug maar misschien moet ik wel gewoon iets in de BIOS wijzigen o.i.d.

Ik zal hieronder mijn systeem zetten maar als er nog gegevens missen vul ik ze graag aan.
AMD Athlon IIX2 250
M4A78LT-M LE Specificatie
Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600 C9 Specificatie
Nivdea GeForce GTX 750 Ti
Windows 7 Professional 64-bit
Mijn nieuwe SSD: Crucial MX100 128GB
Daarnaast een andere gewone Schijf (1TB)

Ben erg benieuwd of iemand een tip voor me heeft om hier mee verder te gaan. Dank alvast!

• Xyzyz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07 16:03
Inmiddels is er via een ander Forum hulp gekomen en is het opgelost. Ik dacht ik post toch even de oplossing mocht iemand hier ook iets aan hebben. Ik moest voor mijn moederbord eerst even de BIOS updaten om 4GB DIMM's goed te laten werken. Toen ik dat gedaan had waren de problemen weg.