Samsung UE48H6X geen Dolby Digital na firmware update

Pagina: 1
Acties:

• MrDeadLock
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2025
Op 2 februari is een nieuwe firmware uitgerold voor o.a. de Samsung 6-series TV's uit 2014, dit betreft versie 2600.4

Sinds deze update ontvangt mijn Onkyo receiver via HDMI (ARC) geen Dolby Digital signaal meer van de TV-zenders die in dit geluidsformaat uitzenden, alleen nog een (stereo) PCM signaal.

Ik heb op aanraden van Samsung de TV terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat bracht helaas geen oplossing. Het probleem kwam hun verder ook niet bekend voor.

Omdat een zoektocht op het forum hier ook geen resultaat opleverde bij deze dus mijn vraag:

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
Welke provider ?
Ziggo ....
Kpn........

Meestal gaat de settopbox naar de receiver, dus zou de tv alleen een monitor zijn.

• MrDeadLock
De provider is Ziggo. Ik maak gebruik van de interne DVB-C tuner van de TV icm een Quantis CI+ 1.3 module. Er is dus geen settopbox aanwezig.

• sebas_FR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:05
Ik heb hier ook last van en ik heb samsung hier een mail over gestuurd.

Op dit forum hebben mensen er ook last van:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-29032.html

en hier ook:

https://www.avforums.com/...eries-tvs.1892808/page-29

[ Voor 26% gewijzigd door sebas_FR op 10-02-2015 10:49 ]

• MrDeadLock
Bedankt voor de info! Ik heb Samsung een tweede mailtje gestuurd waarin ik heb aangegeven dat de aanwijzingen uit hun eerste mailtje geen oplossing bieden en ik heb ze gewezen op bovengenoemde forums.

Ik ben benieuwd :)

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:56
Ik niet. Samsung doet er helemaal niets mee. Zelf een F9000, geen dd plus met netflix of andere bronnen.

Is al 4 firmwares lang niets aan gedaan. 'Oh, u bent de eerste die dit probleem heeft meneer'.

Net als de 4K 60 444 chroma issue. Kansloos megalomaan bedrijf, dat Samsung.

Niet te veel van verwachten dus!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 12:49
MrDeadLock schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:27:
De provider is Ziggo. Ik maak gebruik van de interne DVB-C tuner van de TV icm een Quantis CI+ 1.3 module. Er is dus geen settopbox aanwezig.
Een ander vraagje, ik krijg de Quantis CI+ 1.3 module niet aan de praat ism met een ziggo smartcard. Heb je de firmware van de tv eerst moeten updaten? De huidige versie op de tv is namelijk 2134. Ik krijg steeds een authenticatie fout bij het plaatsen van de module.
Pagina: 1