[Ipad Mini] met stylus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb even wat gezocht maar alle posts m.b.t. stylussen i.c.m. iPads zijn al vrij gedateerd, dus daarom even een nieuw topic. Voor een tl;dr, zie onderaan.

Volgende week begin ik aan mijn 2e semester op de uni, en ik heb besloten om mijn rMBP in te ruilen voor een iPad Mini. De rMBP was uiteraard een geweldig apparaat om op te werken, maar als de enige taken die het beestje moet doen bestaan uit tekstverwerking en een serie kijken in de trein, dan moet je toch aan jezelf vragen of je niet kunt volstaan met iets minder krachtigs. Helemaal aangezien ik thuis een pc met onderstaande specs heb staan.

Vandaar dus de keus om de rMBP te verkopen en een iPad (Mini 2nd generation) te kopen. Deze gebruik ik ondertussen al wel een paar weken, en zo langzamerhand kan ik echt niet meer zonder. Geweldig apparaat, ik heb mijn rMBP nog geen moment gemist.

Maar zoals gezegd, volgende week begint mijn 2e semester (1e semester is eind december al afgelopen), en ik vraag me toch wel af hoe goed ik dan nog kan meekomen tijdens colleges met enkel een iPad Mini.

Ik denk dan vooral aan taken m.b.t. lichte tekstverwerking, aantekeningen maken etc. Dat werkt wel met een vinger, of het onscreen toetsenbord, maar heel soepel gaat het toch allemaal ook weer niet. Daarom overweeg ik enerzijds een stylus te kopen, en anderzijds een (bluetooth) toetsenbord.

Mijn argumenten voor de stylus zijn dat ik van schrijven houd, maar een stylus ervoor zorgt dat ik alles direct digitaal heb en geen notitieblok hoef mee te slepen. Ik gebruik voor notities overigens Noteshelf + Daily Notes & Evernotes.

De argumenten voor een toetsenbord a la: http://www.logitech.com/n...keys-to-go-ipad?crid=1240 zijn dat een stylus wellicht niet altijd even nauwkeurig is, en een lichtgewicht toetsenbordje toch wat meer gemak geeft dan een onscreen toetsenbord.

Mijn voornaamste vraag is dan ook de volgende: zijn er hier mensen die voor werk of studie een iPad combineren met een stylus en/of (draadloos) toetsenbord, en hoe bevalt dat?

Alvast dank!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Het gaat goed met een Ipad met ingebouwde toetsenbord in case. Het schrijven met een stylus is niet handig. Voor korte teksten en aantekeningen wel een beetje wennen en behelpen.
Schrijven met de surface pro 3 is veel beter en nauwkeuriger.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:07:
Het gaat goed met een Ipad met ingebouwde toetsenbord in case. Het schrijven met een stylus is niet handig. Voor korte teksten en aantekeningen wel een beetje wennen en behelpen.
Schrijven met de surface pro 3 is veel beter en nauwkeuriger.
TS heeft echter de iPad mini al in bezit, dus zal hoogstwaarschijnlijk niet nog een Surface pro 3 willen kopen. :P (daarnaast zijn die weer een stuk duurder en overspecced voor het gebruik waardoor hij dan net zo goed zijn rMBP had kunnen houden)

Zelf zou ik dan toch voor een toetsenbord kiezen in deze situatie. (of het slim was om van een laptop naar een iPad te gaan, ik denk het niet, maar goed dat is een keuze)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Das waar, maar een 650 eur kostende I3 versie met 64GB geheugen en hd resolutie vind ik zeker niet overspecced voor het gebruik.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:13:
Das waar, maar een 650 eur kostende I3 versie met 64GB geheugen en hd resolutie vind ik zeker niet overspecced voor het gebruik.
Voor een beetje tekstverwerken is een i3 dik overspecced. :P dan kan die zelfs nog wel met een celeron toe. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:10:
[...]

TS heeft echter de iPad mini al in bezit, dus zal hoogstwaarschijnlijk niet nog een Surface pro 3 willen kopen. :P (daarnaast zijn die weer een stuk duurder en overspecced voor het gebruik waardoor hij dan net zo goed zijn rMBP had kunnen houden)

Zelf zou ik dan toch voor een toetsenbord kiezen in deze situatie. (of het slim was om van een laptop naar een iPad te gaan, ik denk het niet, maar goed dat is een keuze)
Zo geredeneerd had ik überhaupt nooit een rMBP moeten kopen maar gewoon gelijk een basis model MBA ofzo.

Maar goed, ik heb nu een iPad Mini en dat bevalt meer dan prima.

Ik ben net even wat winkels langs geweest, maar zoals zo vaak met fysieke winkels hebben ze niet wat je zoekt.

Ik ga denk ik toch maar voor het Logitech toetsenbordje wat ik hierboven heb gelinkt. Dat lijkt mij inderdaad ook wat beter werken dan een stylus.

Dank voor de posts heren.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las Vegas schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:59:
[...]

Zo geredeneerd had ik überhaupt nooit een rMBP moeten kopen maar gewoon gelijk een basis model MBA ofzo.

Maar goed, ik heb nu een iPad Mini en dat bevalt meer dan prima.

Ik ben net even wat winkels langs geweest, maar zoals zo vaak met fysieke winkels hebben ze niet wat je zoekt.

Ik ga denk ik toch maar voor het Logitech toetsenbordje wat ik hierboven heb gelinkt. Dat lijkt mij inderdaad ook wat beter werken dan een stylus.

Dank voor de posts heren.
Mee eens, een basis model MBA was de beste keuze geweest imo (ervan uitgaande dat je perse een Apple apparaat had gewild. :P)

Logitech tobo lijkt mij de beste tussenoplossing. Succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat ikzelf erg prettig vond werken voor tekstverwerken is het Apple Wireless keyboard. Wel wat prijzig, maar zo'n toetsenbordcase beviel mij totaal niet. Ik weet overigens niet meer welke case ik had, maar het was geen logitech in ieder geval. Het feit dat het toetsenbord vastzat aan de iPad mini vond ik erg onhandig voor thuisgebruik.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
BillSpaarbank schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:31:
Wat ikzelf erg prettig vond werken voor tekstverwerken is het Apple Wireless keyboard. Wel wat prijzig, maar zo'n toetsenbordcase beviel mij totaal niet. Ik weet overigens niet meer welke case ik had, maar het was geen logitech in ieder geval. Het feit dat het toetsenbord vastzat aan de iPad mini vond ik erg onhandig voor thuisgebruik.
Dat lijkt mij dus ook niet fijn. Ik gok dat ik mijn iPad 80% van de tijd zonder toetsenbord ga gebruiken, en 20% met. Een keyboardcase lijkt mij dan ook niet heel fijn.

Ik heb zojuist de Keys to Go besteld, die hoop ik morgen binnen te krijgen. Ik zal nog wel even laten weten hoe dat bevalt :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik werk zelf met een Ipad2 en een stylus en nu ik de juiste stylus heb gevonden werkt dat perfect. Ik gebruik nu de Jot Pro V2, ideaal. Als notes app gebruik ik Notes Plus, deze heeft een speciale ingezoomde modus om te schrijven. Ik had met mijn standaard stylus het bijna opgegeven maar sinds ik de Jot Pro heb schrijf ik dagelijks op de ipad.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 18:38
Ik werk altijd met een draadloos toetsenbord van Apple (2de hands via V&A voor 35,-)
en ik zag net ook paper(een app om te tekenen) gratis is geworden. Het verdien model is een Bluetooth stylus geworden. Deze is binnenkort te koop in de Apple Store maar al wel te koop op http://eu.shop.fiftythree.com/

Zie ook http://www.onemorething.n...ratis-in-teken-app-paper/

Laden doe je met je zonnepanelen

Pagina: 1