Ik wil van een JSON object uit de nieuwe API van Trakt het een en ander ophalen.
Dit ophalen werkt, het wordt ook netjes weggeschreven naar een file met de JSON output erin.
Die JSON output, wil ik echter ook in een ander formaat hebben, voor weer een ander script en ik wil daarom wat lagen uit de JSON halen, met name de datum.
Ik heb daarvoor een eigen teller meelopen en daar gebeurd iets raars.
Let goed op het verschil in regel 7!
EDIT:
Heb het al gevonden, de declaratie van $i stond te laag, die omhoog gezet, tot boven de eerste foreach-loop, het werkt nu.
Dit ophalen werkt, het wordt ook netjes weggeschreven naar een file met de JSON output erin.
Die JSON output, wil ik echter ook in een ander formaat hebben, voor weer een ander script en ik wil daarom wat lagen uit de JSON halen, met name de datum.
Ik heb daarvoor een eigen teller meelopen en daar gebeurd iets raars.
PHP:
Hiermee zou ik als het goed is moeten krijgen wat ik wil, dat gebeurd ook. Echter, doe ik het op bovenstaande manier, dan komen er uiteindelijk maar 7 episodes. Doe ik het op de volgende manier1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php foreach($calendar as $days) { $i = 1; foreach($days as $ep) { $json[$i] = $ep; $i++; } } ?> |
PHP:
Dan werkt het wél. Nu is mijn vraag, hoe het kan dat die meelopende teller in het eerste geval niet verder komt dan 7 en in het laatste geval wél alles doorlopen? De JSON die ik hiervoor gebruik is te vinden op http://pastebin.com/vX9fkV5F.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php foreach($calendar as $days) { $i = 1; foreach($days as $ep) { $json[] = $ep; $i++; } } ?> |
Let goed op het verschil in regel 7!
EDIT:
Heb het al gevonden, de declaratie van $i stond te laag, die omhoog gezet, tot boven de eerste foreach-loop, het werkt nu.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2015 20:51 ]