Strix GTX 970 vram scam

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Vanwege recente ontwikkelingen wil ik mijn videokaart terugsturen naar alternate. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zeker aangezien ze nu zelf als specificatie op de site 3.5 GB + 512 MB gebruiken.

Verwijderd

Denk dat je daar gewoon recht op hebt neem ik aan. Nvidia adverteerde een product met 4gb aan ram waaruit blijk dat het tog 3,5 ram is? Zou dan gaan voor een r9 290 ;p

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:54:
Denk dat je daar gewoon recht op hebt neem ik aan. Nvidia adverteerde een product met 4gb aan ram waaruit blijk dat het tog 3,5 ram is? Zou dan gaan voor een r9 290 ;p
Er zit gewoon 4 GB op, alleen is de laatste 0,5gb langzaam vram. Sommige webshops accepteren inderdaad het terugsturen van de kaart maar dan zal je contact op moeten nemen met de desbetreffende shop.

Een R9 290 met aftermarket cooler is een mooi goedkoop alternatief; vooral tweedehands. Besef wel dat deze veel meer hitte en wattage produceren.

Overigens zou ik persoonlijk niet de kaart retourneren maarja.. Eigen keus natuurlijk. Ik game op 2560x1440px en meer dan 3GB Vram is echt zwaar overrated. Je hebt er namelijk geen drol aan en de videokaart slaat voornamelijk zinloze oude textures op in het Vram. Je krijgt zeker niet meer FPS met 3,5 tov 4GB vram. Waar ik wel waarde aan hecht is een deels passieve koeler en laag verbruik :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Voor vragen over winkelen incl retour hebben we het Shopping Forum
2) Waar dan ook op GoT verwachten we dat je fatsoenlijk de moeite doet om een goede topicstart neer te zetten. Een enkele zin met een lekker tendentieuze rijmende titel voldoet daar niet bepaald aan.

Dicht dus.

Zie voor de volgende keer:
Een goede topicstart: De Quickstart

En mierenneukmodus: check wat je afkoringen betekenen voor je ze gebruikt. Het is al dik 15 jaar sinds videokaarten met VRAM op de markt waren. VRAM was bijzondere dual-ported geheugen dat fundamenteel anders werkte dan het goedkopere SDRAM. Alle videokaarten die je nu koopt hebben SDRAM.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.