Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:00
Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar ben eigenlijk geen klap verder gekomen, dus daarom bij deze dit topic.

Wat ik wil:
Mijn usb printer (canon lbp6200) zou ik graag aan mijn modem/router aansluiten (zyxel P-2812HNU-F1) zodat ik via elke willekeurige pc in dit netwerk kan printen.

Wat ik al heb gedaan:
- printer aan usb poort router gehangen
- in de router/modem network settings/home networking/print server op enable gezet
- De printer wordt door de router/moden ook gezien als: Canon_CAPT_USB_Device_A1B4ADq1

Printer wordt echter niet automatisch gevonden, nog geeft deze een kik als ie handmatig wordt toegevoegd. Heb het volgende al geprobeerd:
- de boel tig keer gereset
- de printer proberen toe te voegen via het ip adres van de router
- meermaals automatisch laten zoeken naar de printer
- drivers geherinstalleerd van de printer
- verschillende pc's geprobeerd
- enable/disable bi-directionial support
- printer functioneert prima als deze aan een pc hangt, maar dat is dus niet wat ik wil.

Maar netwerk-printen doet ie dus niet, een testpagina wordt ook niet afgedrukt.

Mocht iemand tips hebben zijn deze meer dan welkom, Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Bastard op 08-02-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:33
Heeft je router wel printserver optie ?

Zo te zien wel ja:

USB Peripherals for File Sharing, Printer and 3G WAN backup

http://www.zyxel.com/za/e...0AAKI0b6-ReleaseNotes.pdf

[ Voor 80% gewijzigd door HKLM_ op 08-02-2015 17:53 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Ja. Dit staat letterlijk in de modem:
"When a supported printer is attached to this device, it can act as a server to accept print jobs from LAN clients on your network. In other words, you can use any of your computers to print something you want."

Verder stikt het op internet van de guides die half compleet zijn voor het oplossen van dit probleem. Maar het opvolgen van deze guides heeft dus niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:33
Als je in windows verkenner eens je share van je router/modem open dus zie je daar dan de printer staan ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Downloader_NL schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:56:
Als je in windows verkenner eens je share van je router/modem open dus zie je daar dan de printer staan ?
De router/moden heeft geen share in explorer, er hangt nu ook geen harddisk of iets in die trend aan. Maar in de router wordt de printer dus wel gezien.

De router wordt wel gezien onder het lijstje other devices.

edit: usb stick wordt wel gevonden wanneer deze in de router wordt gestoken. Is dan ook gewoon te benaderen vanaf een pc.
In ieder geval bedankt voor de hulp, moet nu weg dus ga vanavond niet meer kunnen reageren.

Edit: contact gehad met telfort, de router is hier niet voor geschikt.

[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 08-03-2017 22:56 ]