Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar ben eigenlijk geen klap verder gekomen, dus daarom bij deze dit topic.
Wat ik wil:
Mijn usb printer (canon lbp6200) zou ik graag aan mijn modem/router aansluiten (zyxel P-2812HNU-F1) zodat ik via elke willekeurige pc in dit netwerk kan printen.
Wat ik al heb gedaan:
- printer aan usb poort router gehangen
- in de router/modem network settings/home networking/print server op enable gezet
- De printer wordt door de router/moden ook gezien als: Canon_CAPT_USB_Device_A1B4ADq1
Printer wordt echter niet automatisch gevonden, nog geeft deze een kik als ie handmatig wordt toegevoegd. Heb het volgende al geprobeerd:
- de boel tig keer gereset
- de printer proberen toe te voegen via het ip adres van de router
- meermaals automatisch laten zoeken naar de printer
- drivers geherinstalleerd van de printer
- verschillende pc's geprobeerd
- enable/disable bi-directionial support
- printer functioneert prima als deze aan een pc hangt, maar dat is dus niet wat ik wil.
Maar netwerk-printen doet ie dus niet, een testpagina wordt ook niet afgedrukt.
Mocht iemand tips hebben zijn deze meer dan welkom, Alvast bedankt!
Wat ik wil:
Mijn usb printer (canon lbp6200) zou ik graag aan mijn modem/router aansluiten (zyxel P-2812HNU-F1) zodat ik via elke willekeurige pc in dit netwerk kan printen.
Wat ik al heb gedaan:
- printer aan usb poort router gehangen
- in de router/modem network settings/home networking/print server op enable gezet
- De printer wordt door de router/moden ook gezien als: Canon_CAPT_USB_Device_A1B4ADq1
Printer wordt echter niet automatisch gevonden, nog geeft deze een kik als ie handmatig wordt toegevoegd. Heb het volgende al geprobeerd:
- de boel tig keer gereset
- de printer proberen toe te voegen via het ip adres van de router
- meermaals automatisch laten zoeken naar de printer
- drivers geherinstalleerd van de printer
- verschillende pc's geprobeerd
- enable/disable bi-directionial support
- printer functioneert prima als deze aan een pc hangt, maar dat is dus niet wat ik wil.
Maar netwerk-printen doet ie dus niet, een testpagina wordt ook niet afgedrukt.
Mocht iemand tips hebben zijn deze meer dan welkom, Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Bastard op 08-02-2015 17:46 ]