Welke (budget) provider? Tele2 / online / Telfort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 13:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik kon geen centraal topic vinden dus maak maar een nieuwe topic aan.
Ik wil kiezen tussen Tele2 / Online / Telfort voor tv en internet. Ze bieden alle drie vergelijkbare diensten aan voor rond de 34 euro per maand. Echter kan ik geen goede vergelijkingssite vinden. Ik kan bijvoorbeeld niet goed vinden hoe het met opnemen. Meestal is dit betaald hoewel online je 5 uur opnemen aanbied. Je hebt ook uitzending gemist maar dat werkt niet zo lang en niet op alle zenders.
Daarnaast zijn er nog dingen die ik helemaal mis. Ik kan bijvoorbeeld nergens zien wat voor router er wordt meegeleverd (met 5 Ghz, zelf te configureren, bridge modus?) en hoe het zit met de tv decoder (features, aansluiting e.d.).

Graag jullie ervaringen en advies hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik heb recentelijk ook eens naar de drie goedkoopste Internet + tv providers gekeken en via internetten.nl krijg je het in grote lijnen aardig goed te zien.

Naar mijn idee is Telfort het meest gunstigste qua tv/radio aanbod (63 SD, 15HD en 105 radiozenders), functies, prijs (34,50 euro en contractsduur (1jaar).

Tele2 bied een zeer beperkt tv/radio pakket aan en heeft 'slechts' tot 20Mb down en tot 2Mb up bij het goedkoopste pakket van 34 euro in vergelijking met Online en Telfort die tot 30Mb down en tot 3Mb up leveren. Je kunt overigens wel bij alle partijen je internet snelheid upgraden (mits te leveren op je adres) echter dit kost altijd een paar euro meer per maand.

Allen hebben overigens wel een betaalde helpdesk.
Online heeft als nadeel dat je er 2 jaar aan vast zit.

Bij Tele2 kost opnemen extra (6 euro p/mnd). Bij Telfort en Online kost dit 5 euro extra.
Overigens heeft Online ook nog een beperkt opnemen functie standaard waarmee je vijf uur televisie kunt opnemen en worden opnamen tien dagen bewaard.

Je kunt live tv pauzeren/begin gemist (die laatste functie voor een beperkt aantal zenders gratis) gebruiken bij Telfort en Online.

Uitzending gemist is bij Telfort beperkt tot vandaag en gisteren voor NPO 1,2,3.
Bij Tele2 en Online is dit tot 10 dagen terug voor NPO 1,2,3 en SBS6, Veronica en Net5.
Alle drie hebben ook een selectie aan zenders via een app beschikbaar op smartphone/tablet en soms ook via een website (voor desktop/laptop).

De specs omtrent momdem/router lees je bij Tele2 hier echter benoemen zij niet het merk/type, Telfort hier en Online hier en hier.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 09-02-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Je kan ook eens naar Vodafone Thuis (VDSL) kijken zij bieden ook 3P pakketten vanaf 30 euro per maand.
Als je klant word via sloopdecrisis krijg je een cashback van 50 euro en geen activatiekosten meen ik.

Je hebt dan een alles in een met 80 mbit/s internet voor 35 euro per maand.
Zit ook een goede dual band modemrouter bij van Huawei.

Ligt wel aan de op jouw adres beschikbare snelheid maar dat is bij Telfort en consorten idem.

[ Voor 29% gewijzigd door andy88 op 09-02-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Deze al gezien: http://www.internetten.nl/ ? Staan ook reviews bij.
Of http://www.breedbandwinkel.nl/

En deze link is ook handig: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Zag ik laatst voorbijkomen hier op het forum, kun je zien wat voor snelheid je kunt verwachten op jouw adres.

Vergeet Ziggo Z1 TV + Internet ook niet trouwens. Internet via de COAX-kabel is over het algemeen stukken beter/betrouwbaarder dan over de telefoonlijn.

[ Voor 67% gewijzigd door ThinkPad op 09-02-2015 13:02 ]